این روز ها جستجو برای جای پارک ، یکی از مشکلات بزرگ در اکثر شهرهای شلوغ و پر جمعیت محسوب می شود.

کمپانی گوگل، در حال حاضر درصدد رفع این مشکل، در اپلیکیشن گوگل مپس Google Maps می باشد و از این طریق به کاربران این امکان را می دهد تا پیش از رسیدن به منطقه ی مورد نظر، جای پارک و پارکینگ های موجود را مشاهده و بررسی کنند.

در این صورت، با وجود ویژگی تازه ای که شرکت گوگل در برنامه ی خود به کار برده است، پس از تعیین مقصد خود، گزینه ای با عنوان “Find parking” ظاهر می شود که با انتخاب آن، کلیه ی پارکینگ ها و گاراژهایی که می توان ماشین را در آن پارک نمود، برای کاربر نمایش داده می شود.

گوگل مپس

گوگل علاوه بر این قابلیت، ویژگی دیگری نیز در برنامه ی خود گنجانده است که راننده را از میزان سختی و آسانی محل پارک مطلع می کند. بنابراین با مراجعه به مسیر مورد نظر، آیکونی با نام Parking Difficulty در پایین صفحه قابل دسترسی است که با رجوع به آن، سطح دشواری درسی به جای پارک با میزان های سخت، متوسط و آسان مشخص می شود.
این اپلیکیشن از داده های مربوط به ماشین آلات و اطلاعات جای پارک استفاده می کند تا پیشبینی دقیقی را ارائه دهد و عملکرد صحیحی داشته باشد. البته این پیشبینی ممکن است در مناطق شلوغ محدود باشد و به درستی انجام نپذیرد.

از دیگر قابلیت های گوگل مپس Google Maps می توان به امکان رزرو مکان پارکینگ، پیش از ورود به محل اشاره کرد که می توان آن را به صورت آنلاین پرداخت نمود.
گفتنی است این قابلیت ابتدا برای ایالات متحده ی آمریکا و پس از آن برای بعضی از شهرهای خارج مرزی از این کشور ارائه شده است.
در حال حاضر علاوه بر آمریکا، 25 شهر جدید، (پاریس، ونکوور، رم، مسکو، تورنتو و لندن) از قابلیت های جدید گوگل مپس (Google Maps) استفاده می کنند و قرار است این برنامه علاوه بر نسخه iOS برای سیستم عامل های اندرویدی نیز پیاده سازی شود.

ویترینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *