رونمایی دایملر از کامیون الکتریکی

شرکت دایملر که مالک برندهایی چون اسمارت و مرسدس بنز بوده به تازگی از کامیون الکتریکی خود پیش از کمپانی تسلا رونمایی کرده است. کامیونی که طراحی مدرن و آینده نگرانه ای داشته و حتی بیش از محصول تسلا می تواند با یک بار شارژ مسافتی را بپیماید. البته این معرفی کامل نبوده و کمپانی موردبحث در یک رویدادی رسما کامیون الکتریکی خود را پرده برداری خواهد کرد. خوشبختانه اطلاعاتی توسط شرکت آلمانی آشکار شده که این وسیله نقلیه بزرگ را به عنوان یک مدل الکتریکی قابل توجه نشان می دهد.

رونمایی دایملر از کامیون الکتریکی

انتظار می رفت تسلا پیش از دایملر کامیون الکتریکی خود را معرفی کند اما به نظر می رسد دایملر پیشی گرفت و با مشکلاتی که برای تسلا به وجود آمده از فرصت استفاده کرده و کامیون الکتریکی خود موسوم به E-Fuso Vision One را رونمایی کرده است. نمونه اولیه محصول مرسدس می تواند تا ۱۱ تن بار را حمل کند و با یک بار شارژ مسافتی ۳۵۰ کیلومتری را نیز سپری نماید. البته نباید انتظار داشته باشید کامیون بزودی روانه بازار شود و دایملر برنامه ای برای عرضه در آینده نزدیک ندارد. بنابراین باید تا چهار سال آینده منتظر ماند و تنها در کشورهای محدودی این مدل به فروش می رسد.

 کامیون الکتریکی

از جمله مناطقی که این کامیون را دریافت می کنند ایالات متحده، ژاپن و اروپا است. در حالی که دایملر ۲۶ اکتبر از کامیون الکتریکی خود رونمایی می کند اما تسلا در ۱۶ نوامبر سال جاری قصد دارد از کامیون الکتریکی خود رونمایی به عمل آورد و آن هم قرار است در سال های آینده روانه بازار جهانی شود. به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود دو کمپانی چه برنامه ای برای کامیون های خود دارند و کدامیک می توانند شرکت های موفقی در زمینه طراحی کامیون الکتریکی به شمار روند. پیشتر تسلا وعده رونمایی داده بود اما دایملر اشاره ای نکرده بود.

تانی کال

آی تک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *