رژیم غذایی مناسب هر گروه خونی

پس از آن که پزشکان دریافتند که گروه خونی افراد مختلف با هم تفاوت دارد و به طور مثال اگر به فردی با گروه خونی O خونی از گروه B را تزریق کنیم، بدن فرد به شدت واکنش نشان می دهد، دریافتند که برخی ویژگی های بدن این افراد نیز با هم تفاوت فاحشی دارد، به طور مثال در مورد دستگاه گوارش یا خلق و خو به شدت این موضوع تاثیرگذار می باشد. به دلیل آنکه خون عامل اصلی تغذیه بدن انسان است، احتمال دارد گروه های خونی نیز تعیین کننده تغییر و تنوع در نیازهای غذایی باشد.

تاریخچه این نظریه:

رژیم غذایی مناسب هر گروه خونی

مبحث رژیم غذایی مناسب برای گروه‌های خونی مختلف، اولین بار توسط دکتر پیتر جی.آدامو در کتاب “رژیم غذایی مناسب برای بدن شما” مطرح شد؛ این دستاورد حاصل 25 سال تحقیقات یک پدر (James D’Adamo) و یک پسر (Peter J.D’Adamo) می باشد.

به نظر آنها دو بیماری اصلی معده (زخم معده و سرطان معده) بستگی به گروه خونی دارد. بیماری اول ناشی از اسید معده زیاد و بیماری دوم ناشی از کمبود ویتامین B12 می باشد که مقدار کافی آن باعث جذب اسید معده می گردد.

با مطالعه و بررسی این دو فرد پی بردند که دارندگان گروه خونی O مستعد ابتلا به امراضی هستند که ناشی از اسید معده بالا است و دارندگان گروه خونی A مستعد ابتلا به بیماری هایی هستند که ناشی از اسید ناکافی معده می باشد.

پیشنهاد :

خوب است بدانیم که اگر غذاهایی را بخوریم که متناسب و سازگار با گروه خونی ما هستند، می توانیم به راحتی آن ها را هضم کنیم، وزنمان کاهش یابد و سلامت و شادی بیشتری را تجربه نماییم. به این منظور در این مطلب سعی داریم با توجه به گروه خونی هر فرد، رژیم غذایی متناسب با وی را در یک نگاه کلی و عمومی، بدون در نظر گرفتن موارد استثنا که زیر نظر مستقیم پزشک باید صورت گیرد، بیان داریم…

گروه خونی O:

تحقیقات نشان داده است که گروه خونی انسان های اولیه O بوده است و این گروه خونی رایج ترین و با سابقه ترین گروه خونی بر روی زمین می باشد. از آن جایی هم که بیشتر انسان های اولیه گوشتخوار بوده اند، معده افراد با این گروه خونی، توان هضم بهتری نسبت به باقی گروه های خونی دارد. هضم پروتئین ها نیز در معده این افراد راحت تر از باقی افراد صورت می پذیرد.

دهندگان اصلی در تمام گروه های خونی، گروه خونی O می باشند که با توجه به این که تنها از گروه خود می توانند خون دریافت کنند، اما سیستم ایمنی بسیار قوی دارند. این دسته از افراد بیشتر به بیماری های خود ایمنی مبتلا می شوند و میزان ابتلا به آلرژی در این افراد بیشتر می باشد.

گفتنی است هضم گلوتن در معده این افراد مشکل است و باید مصرف غلات، کلم و سبزی های خشک را کاهش دهند، همچنین افراد دارای گروه خونی O باید خوردن غذاهای فست فودی و چرب را به شدت کاهش دهند، چراکه افراد دارای این گروه خونی شرایطی دارند که میزان چربی دریافتی آنها را بالا می برد و ابتلا به گرفتگی شرایین و ناراحتی های قلبی و عروقی در آنها را افزایش می دهد.

از نظر ورزش کردن هم این افراد باید در روز حداقل یک ساعت، فعالیت بدنی مناسب داشته باشند. برای این گروه از افراد شنا، پیاده روی و دوچرخه سواری به عنوان ورزش های مناسب توصیه می گردد.

گروه خونی A:

داشمندان معتقدند زمانی که کشاورزی رونق یافت، گروه خونی A نیز در بدن برخی افراد پدیدار شد. در طی سالیان متمادی، سیستم گوارشی این افراد با غذاهای گیاهی سازگارتر شد و سیستم ایمنی آنها نیز به دلیل زندگی گروهی و همه گیر شدن بیماری ها، مقاوم تر گردید اما با این حال دستگاه گوارش دارندگان گروه خونی A ضعیف تر شد و در هضم پروتئین های حیوانی دچار مشکل گردید. تعداد افراد گیاهخوار در میان افراد گروه خونی A بیشتر از دیگر گروه های خونی است، زیرا در هضم گوشت و شیر دارای مشکل هستند. این افراد باید مصرف گوشت و شیر را کم و مصرف سبزی و غلات را بیشتر کنند. همچنین گفتنی است که دارندگان گروه خونی A در ابتلا به سرطان معده و روده بزرگ مستعدتر از دیگر گروه های خونی هستند.

گروه خونی B:

محققان بر این باورند که مهاجرت انسان ها به دلیل تغییرات آب و هوایی دلیل اصلی به وجود آمدن این گروه خونی می باشد. این افراد سازگاری بیشتری با هر نوع آب و هوایی دارند و سیستم ایمنی، عصبی و فیزیکی آنها نیز قوی تر می باشد.

دستگاه گوارش این افراد با اکثر مواد غذایی هماهنگ و سازگار می باشد و هیچ مشکلی در هضم لبنیات ندارند. همچنین نسبت به بیماری های ویروسی و خودایمنی ضعیف بوده و خیلی زود به عفونت های باکتریایی مبتلا می گردند.

گروه خونی AB:

این دسته به نسبت باقی گروه های خونی جدیدتر و نوظهورتر می باشند، به همین دلیل جمعیت کمی هم در کل دنیا دارند. این گروه از تمام گروه های خونی می توانند خون دریافت کنند. بدن این افراد با غذاهای جدید سازگاری بیشتری دارد و به خوبی می تواند آنها را هضم کند، اما دستگاه گوارششان به نسبت گروه خونی O ضعیف تر بوده و در هضم پروتئین های حیوانی مشکل دارند و مقدار ترشح آنزیم و اسید معده آنها نیز کم است.

ایرادی که برخی افراد به این نظریه می گیرند:

  • برخی افراد با وجود آنکه با توجه به اسناد و مدارک رو شده، به تفاوت های گوارشی افراد با گروه های خونی متفاوت، واقفند اما معنقدند که حذف کلی برخی مواد غذایی برای هر فرد، می تواند در طولانی مدت وی را دچار مشکلات بسیاری گرداند.
  • همچنین این تفاوت ها، پخت و پز را مشکل کرده و در خانواده ای که تنوع گروه خونی وجود داشته باشد، امکان غذا خوردن همزمان و یکدست را از میان می برد.

راه حل این مشکل:

داشمندان توصیه می کنند، ضمن شناخت گروه خونی خود، ویژگی ها و رژیم غذایی مناسب، بهتر است در بیشتر موارد از مواد غذایی مناسب خود بهره ببرید، این بدان معنا نیست که برخی دیگر از مواد غذایی را حذف کنید، بلکه می توان در تعدد آنها تعادل را ایجاد نمود.

رژیم غذایی مناسب هر گروه خونی

مثبت سبز

  • ice-water

    خوردن یخ برای سلامتی مضر است؟

    خوردن یخ برای سلامتی مضر است؟ هیچ چیزی همانند خوردن یک تکه یخ تازه در روزهای گرم تابستان ن…
  • قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟

    قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟ آیا تا به حال با شکم خالی در باشگاه ورزش کرده‌اید؟ تغذیه شما،…
  • heartburn

    علت سوزش سر دل

    علت سوزش سر دل گاهی اوقات سوزش و ناراحتی قفسه سینه و گلو هیچ گونه ارتباطی به قلب شما نداره…
  • سیب زمینی

    چه قسمتی از سیب زمینی را نباید مصرف کنیم

    چه قسمتی از سیب زمینی را نباید مصرف کنیم سیب زمینی یکی از غذاهای محبوب و مورد استفاده مردم…
  • موز

    خواص درمانی موز

    خواص درمانی موز موز یکی از میوه های بسیار خوشمزه است که سرشار از فیبر می باشد. این میوه دا…
  • شکم

    رژیم غذایی مناسب برای درمان ورم معده

    رژیم غذایی مناسب برای درمان ورم معده خیلی از افرادی که با گاستریت یا ورم معده دست و پنجه ن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *