باز هم با قسمتی دیگر از خلاقیت کده دیجی رو در خدمت شما عزیزان هستیم و در این قسمت قصد داریم تا نحوه ساخت یک پرگار خلاقانه را آموزش دهیم. حتماً همه شما تجربه کار با پرگارهای فلزی و پلاستیکی را داشته‌اید. با اینکه برای رسم یک دایره دقیق نیاز به پرگاری خوش ساخت و با دقت بالا داریم اما برخی اوقات تنها هدفمان رسم یک دایره با اندازه‌ای تقریبی است و در چنین مواقعی از ترفندهای مختلفی استفاده می‌کنیم. روشی که امروز قصد معرفی آن را داریم، بسیار کم هزینه بوده و تنها به نی پلاستیکی و چوب بستنی نیاز دارد! حتماً می‌پرسید چگونه. بسیار خوب، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با نحوه کار آشنا شوید.

ساخت یک پرگار خلاقانه با استفاده از نی پلاستیکی و چوب بستنی

همان‌طور که در ابتدای مطلب نیز گفتیم، برای ساخت پرگار یا به عبارت بهتر وسیله‌ای جایگزین برای پرگار، نیاز به یک عدد نی پلاستیکی بزرگ و دو عدد چوب بستنی داریم.

ابتدا با استفاده از قیچی، نی پلاستیکی را به قطعه‌های کوچک و هم اندازه تقسیم کنید.

ساخت یک پرگار خلاقانه (تصویر 1)

ساخت یک پرگار خلاقانه (تصویر 2)حال این قطعه‌ها را به کمک چسب حرارتی بر روی یکی از چوب بستنی‌ها و در کنار هم بچسبانید.

ساخت یک پرگار خلاقانه (تصویر 3)

ساخت یک پرگار خلاقانه (تصویر 4)

ساخت یک پرگار خلاقانه (تصویر 5)

ساخت یک پرگار خلاقانه (تصویر 6)پس از چسباندن همه قطعه‌های بریده شده، کل سطح کار را به چسب آغشته کرده و چوب بستنی دوم را بر روی آن بچسبانید.

ساخت یک پرگار خلاقانه (تصویر 7)

ساخت یک پرگار خلاقانه (تصویر 8)

ساخت یک پرگار خلاقانه (تصویر 9)

ساخت یک پرگار خلاقانه (تصویر 10)

ساخت یک پرگار خلاقانه (تصویر 11)خوب، کار تمام شد و می‌توانید با این وسیله ساده و خلاقانه، دایره‌هایی در اندازه‌های مختلف رسم نمایید. کافیست تا دو خودکار و یا مداد را از دو سوراخ این وسیله رد کرده و با گرفتن هر دوی آن‌ها در دست خود، دایره‌ای کامل و زیبا رسم کنید.

ساخت یک پرگار خلاقانه (تصویر 12)

ساخت یک پرگار خلاقانه (تصویر 13)

ساخت یک پرگار خلاقانه (تصویر 14)

ساخت یک پرگار خلاقانه (تصویر 15)امیدواریم از خلاقیت کده امروز هم راضی بوده باشید. لطفاً نظرات خود را در مورد این بخش با ما در دیجی رو در میان بگذارید. ما همواره منتظر نظرات شما هستیم.

Digiro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *