تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل در گذشته اعلام کرده بود که هند بازار بزرگ بعدی این شرکت خواهد بود. سال گذشته بهترین سال برای اپل در هند بوده است. براساس آمار اعلام شده توسط شرکت تحقیقاتی Counterpoint، اپل 2.55 میلیون آی‌فون به کشور هند ارسال کرده است. این شرکت می‌گوید که اپل در سال 2015 موفق به فروش 2 میلیون آی‌فون در این کشور شده بود.

اپل وارد بخش گوشی‌های گران‌قیمت بازار هند شده و براساس ارقام، آی‌فون‌ها در سه‌ماهه چهارم سال 2016 نزدیک به 62 درصد از این بخش بازار را تصاحب کرده‌اند. حدود یک سوم فروش آی‌فون‌ها در بازه زمانی ماه اکتبر تا دسامبر صورت گرفته است.

یکی از نکات قابل‌توجه افزایش فروش آی‌فون در سه‌ماهه چهارم است، چراکه بیشتر تولیدکنندگان در این بازه با کاهش فروش مواجه بوده‌اند. براساس اعلام شرکت IDC میزان فروش گوشی‌های هوشمند در 50 شهر هند، کاهش 30.5 درصدی در ماه نوامبر نسبت به ماه اکتبر داشته است. حرکت غیرمنتظره هند برای باطل کردن پول رایج و ایجاد واحد جدید در این کشور، باعث شده که مردم با احتیاط بیشتری هزینه کنند.

براساس گزارشات زمانی که اعلام شد پول‌های قدیمی در تاریخ 8 نوامبر باطل خواهد شد، بسیاری از مردم برای خرید آی‌فون به فروشگاه‌های اپل شتافتند تا با پول‌های خود گوشی هوشمند اپل را خریداری کنند. اپل می‌تواند با سرمایه‌گذاری بر روی جشنواره‌های هند به فروش بالایی دست پیدا کند.

اقدام گفته شده در بالا به اپل امیدواری می‌دهد تا سرمایه‌گذاری گسترده‌ای این کشور انجام دهد. تیم کوک در سفر به هند از یک برنامه جدید برای iOS رونمایی کرد که در شهر بنگلور طراحی و توسعه بافته بود و همچنین این شرکت یک دفتر برای توسعه نقشه‌های کشور هند در حیدرآباد افتتاح کرد. انگیزه مدیرعامل اپل بسیار بالاتر از کارهای انجام شده است چراکه او در سفر با هند علاوه‌بر ملاقات با نخست وزیر این کشور، خواهان گسترش کسب و کار خود شده بود.

اپل در هند با چالش‌های زیادی روبرو است که برای مثال می‌توان به سهم 2.5 درصدی آن از بازار گوشی‌های هوشمند اشاره کرد. آی‌فون‌های اپل در زمره گران‌ترین محصولات بازار قرار می‌گیرند، درحالی‌که اکثر دستگاه‌های فروخته شده در این کشور قیمتی کمتر از 150 دلار دارند.

اپل در گذشته قصد داشت برای کاهش قیمت آی‌فون‌های خود در هند، نمونه‌های تعمیر شده را به این کشور ارسال کند که با مخالفت دولت همراه بود. هند از اپل درخواست کرده که محصولات خود را در خاک این کشور تولید کند.

این شرکت امروز برای رونمایی از برنامه خود جهت تولید محصولاتش در کشور هند، با مقامات دولتی جلسه‌ای برگزار خواهد کرد که در طی آن خواهان استفاده از امتیازات دولتی و تخفیف مالیاتی است. براساس گزارشات برخی از مقامات دولتی، مخالف چنین برنامه‌ای هستند.

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *