کمپانی اپل همیشه به دنبال نوآوری و خلاقیت بوده است. در همین راستا و بر اساس شایعات موجود در بازار، این کمپانی به دنبال توسعه و ثبت یک سیستم صیقل دادن لیزری برای تولید آیفون‌های سرامیکی می‌باشد!

امروز در هات اپ نیوز می‌خواهیم کمی در مورد شایعات پیرامون این ماجرا بحث کنیم.

آشنایی با سیستم صیقل دادن لیزری

سیستم صیقل دادن لیزری

به نظر شما ترجیح دادن آیفون به گوشی‌های سامسونگ چیست؟ چرا شاهد خبرهایی مثل «تعویض نوت 7 با آیفون – نیمی از مشتریان نوت 7 این بار آیفون را انتخاب کرده اند!» هستیم؟

جواب شما، جسارت و خلاقیت اپل در تولید گوشی‌های خاص برای بازار است، که یکی از این آیفون‌های جسورانه در سال پیش‌رو به میدان خواهد آمد.

همچنین ادغام واقعیت افزوده با دوربین آیفون برنامه‌ جدید اپل برای آینده هم کنار سرامیکی بودن این گوشی، برق از سر هر کاربری می‌پراند.

بر طبق شایعات موجود در بازار به‌احتمال‌زیاد کمپانی کالیفرنیایی در حال کار بر روی یک نسخه سرامیکی آیفون است.

احتمالا یک آیفون سرامیکی با رنگ سفید مانند سری دوم اپل واچ‌ها به‌زودی در قفسه مارکت‌ها قرار خواهد گرفت. با زیادشدن شواهد، احتمال واقعی بودن این قضیه روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

اخیرا کوپرتینویی‌ها؛ یک تکنولوژی صیقل دادن لیزری را که می‌تواند برای آیفون‌های سرامیکی مورداستفاده قرار گیرد، ثبت کرده‌اند.

البته هنوز معلوم نیست که این سیستم می‌تواند برای محصولات سال 2017 اپل به بهره‌برداری کامل برسد یا نه!

در سایت PatentlyApple درباره پروسه «صیقل دادن قسمت‌های سرامیکی با استفاده از لیزر» بحث شده و در آنجا هدف نهایی این فرآیند نیز تولید «یک قطعه صیقل داده‌ شده و شکیل» بیان‌ شده است.

البته صریحا به این اشاره نشده است که این پتنت فقط برای آیفون به کار خواهد رفت، ممکن است که در محصولات دیگر اپل نیز ردپای آن‌را مشاهده کنیم.

فواید استفاده از سرامیک

همان‌طور که گفتیم کمپانی اپل در سال قبل نیز از سرامیک برای تولید سری 2 اپل واچ‌ها استفاده نمود و با توجه به بازخوردی که از این کار داشت، انتظار می‌رود که شاهد دیدن این ماده در تولید دیگر محصولات کوپرتینویی‌ها مثل آیفون هم باشیم.

سیستم صیقل دادن لیزری

این کار به شرکت کالیفرنیایی اجازه می‌دهد تا از امکاناتی مثل سیگنال‌های سلولی بر روی آن‌ها بهره برده و مقاومت گجت را در برابر ضربه و شوک و همچنین خراش بالاتر ببرند.

این نسخه از آیفون‌ها به‌احتمال‌زیاد چون از سرامیک استفاده می‌کنند با قیمت بیشتری به بازار خواهند آمد؛ چون اپل واچ‌های سری 2 نیز که با سرامیک ساخته‌شده‌اند چیزی حدود 1200 دلار قیمت‌ دارند!

این تکنیک صیقل به‌وسیله لیزر می‌تواند در دیگر مواد مثل شیشه هم استفاده شود.

امسال نیز شاهد استفاده زیاد اپل از این ماده برای تولید نسل جدید آیفون بوده‌ایم. طبق گزارش‌های موجود، اپل مشغول کار بر روی ساخت مدل جدید با یک بدنه شیشه‌ای و یک قاب فلزی شبیه به آیفون 4 می‌باشد.

حرف آخر درباره سیستم صیقل دادن لیزری اپل

سیستم صیقل دادن لیزری

متأسفانه هنوز به‌صورت دقیق معلوم نیست که اپل چرا در حال کار بر روی سیستم صیقل دادن لیزری است و دقیقا می‌خواهد که برای کدام محصول خود، این تکنولوژی را به کار گیرد.

ولی با توجه به شایعات موجود و تحلیل محصولات این کمپانی، انتظار می‌رود که شاهد به‌کارگیری سیستم صیقل دادن لیزری در آیفون‌های آینده باشم. انتظار داریم که در ماه پیش‌رو اطلاعات بیشتری به دست ما برسد.

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *