هفته گذشته مردی از اپل به خاطر فروش محصولاتی که مردم را تشویق به پیام دادن به هنگام رانندگی می‌کنند شکایت کرد! این مرد معتقد است اپل مسئول اصلی تصادفات رانندگی است!

دقیقا در چه نقطه‌ای تکنولوژی مسئول رفتارهای انسانی خطرناک می‌شود؟ آیا تولیدکنندگان گوشی‌ها و گجت‌های مختلف باید مسئولیت رفتارهای خطرناک مشتریان را به خاطر استفاده از گجت‌های آنها به عهده بگیرند؟

آیا واقعا اپل مسئول اصلی تصادفات رانندگی است؟

وکیل Julio Ceja ادعا می کند، Ceja در حال رانندگی بوده که راننده‌ای از پشت محکم به خودروی او می‌کوبد. راننده پُشت سری، ظاهرا زنی از دار و دسته راننده‌های زامبی بوده است.

این زن که مشغول پیام دادن با آیفون خود بوده حتی بعد از تصادف نیز بدون اینکه از ماشین پیاده شود همچنان به پیام دادن ادامه می‌دهد!

اپل مسئول اصلی تصادفات رانندگی

علت این شکایت دریافت خسارت نبوده و این مرد از دادگاه درخواست کرده است فروش آیفون باید تا زمانی متوقف شود که فرهنگ استفاده از تکنولوژی به درستی اجرا شود و اپل به امنیت مشتریان بیش از کسب سود اهمیت دهد!!

شیوع اپیدمی توجه به گوشی به هنگام رانندگی

در این گزارش به این موضوع اشاره شده است که رانندگی در کالیفرنیا از کنترل خارج شده و اپیدمی توجه به گوشی به هنگام رانندگی همه گیر شده و علت اصلی شیوع این اپیدمی آیفون است.

امکان قفل کردن گوشی رانندگان به هنگام رانندگی وظیفه اپل است و جالب اینکه پتنتی با همین موضوع در سال 2014 ثبت شد!

در این پتنت شرح داده شده بود که یک دستگاه کامپیوتری دستی می‌تواند دارای یک مکانیسم قفل بدون نیاز به هیچ تغییری در وسایل نقلیه و فقط با استفاده از یک آنالیز کننده حرکتی، یک آنالیز کننده صحنه‌ها و یک مکانیسم قفل گوشی باشد.

اپل مسئول اصلی تصادفات رانندگی

اما تولیدکنندگان گوشی اعلام کردند امکان ساخت دقیق این قفل وجود ندارد؛ بنابراین تاثیری نخواهد داشت. اخیرا نیز شکایت مشابهی از اپل شد، این شکایت به خاطر کشته شدن زنی بود که راننده‌ای به هنگام استفاده از فیس‌تایم در آیفونش، با او تصادف کرده بود.

رانندگی با حواس پرت در حال تبدیل شدن به معضل بزرگی است و هر سال استفاده از آیفون به هنگام رانندگی در کالیفرنیا باعث مرگ تقریبا 312 نفر می‌شود.

علت تصادف بیش از 52000 خودرو به صورت سالیانه در کالیفرنیا استفاده از آیفون به هنگام رانندگی بوده است. فقط در سال 2014 در حدود 3179 نفر در تصادفات ناشی از حواس‌پرتی راننده به دلیل استفاده از گوشی کشته و 431000 نفر آسیب دیده‌اند.

منبع هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *