طراحی عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده جدید اپل

با وجود این که در حال حاضر توجهات زیادی به اسپیکر هوشمند اپل، یعنی هوم‌پاد پرداخته می‌شود، به نظر می‌رسد که دستگاه جدیدی پیش روی ماست که می‌تواند محصول بزرگ بعدی اپل و سودآورترین محصول آن باشد. در ژوئن سال گذشته، ژین مانستر، که هم‌اکنون در موسسه‌ی مالی Loup Ventures مشغول به کار است، بیان داشت که عینک‌های واقعیت افزوده‌ی اپل حتی از گوشی‌های هوشمند اپل نیز پرطرفدارتر می‌شوند. براساس گفته‌های مدیر عامل اپل، تیم کوک، این عینک‌ها را حداقل تا سال ۲۰۲۰ نخواهیم داد. اپل با شرکت کوانتا برای تولید سخت‌افزار این عینک‌ها قرارداد خواهد بست و یک سیستم عامل جدید به نام rOS طراحی خواهد کرد (Reality Operating System).

زمانی که صحبت از عینک‌های هوشمند می‌شود، احتمالا تصویری همانند عینک‌های گوگل که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد در ذهن شما نقش می‌بندد. اما تصور می‌شود که عینک‌های اپل، شباهت زیادی به عینک‌های معمولی داشته باشد و دارای ظاهر عجیب غریبی همانند عینک‌های گوگل نباشد! مارتین هایک، طراحی که قبلاً از دستگاه‌های اپل تصاویر مفهومی (Concept) را طراحی کرده است، یک سری طرح کانسپت را برای این عینک‌ها نیز ارائه داده است.
گفته می‌شود که اپل با یکی از سازندگان قاب گوشی‌های خود، Catcher، در ارتباط است تا این شرکت فریم این عینک‌های واقعیت افزوده‌ را بسازد. هایک معتقد است که اپل از یک طرح فلزی باکیفیت استفاده خواهد کرد و در درون آن، آنتن‌ها و سیم‌های مورد نیاز این دستگاه قرار گیرد. اگر شما به تصاویر زیر نگاه کنید، شیاری در جلوی عینک می‌بینید که احتمالا حسگرهای مختلفی در آن‌ها قرار گیرد. به نظر می‌رسد که پدهای شارژ بی‌سیم نیز برای این عینک‌ وجود داشته باشد.

تانی کال

برگرفته از Phonearena

دیجی رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *