بعد از سرنوشت ناگوار نوت 7 سامسونگ افشا می‌کند! سامسونگ بالاخره علت اصلی انفجار نوت 7 را پیدا کرده است.

این کمپانی کره‌ای تجهیزات آزمایشی مخصوصی را برای بررسی دلایل انفجار باتری‌های نوت 7 اختصاص داد تا متوجه شود آیا شارژ سریع، ضد آب بودن، اسکنر عنبیه چشم یا حتی پورت یو اس بی نوع C در این اتفاق دخیل بوده‌اند یا این انفجارها علت دیگری داشته‌اند!

علت اصلی انفجار نوت 7 چه بوده است؟

مسئول ارشد سامسونگ DJ Koh در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: بعد از انجام آزمایشات بر روی گوشی‌های جمع‌آوری شده متوجه شدیم باتری‌ها مشکل داشته‌اند و هیچ اشکالی در خود گوشی وجود نداشته است. در دو مدل باتری که در نوت 7 استفاده شده بودند، شاهد دو نقص اساسی بودیم.

نقص الکترود و موقعیت نادرست نوک الکترود منفی در گوشه سمت راست بالای باتری و نقطه جوش غیرطبیعی که منجر به اتصال کوتاه مدار داخلی شده بود.

الکترودهای مثبت و منفی توسط یک لایه محافظتی جدا می‌شوند. در صورت آسیب دیدن این لایه، الکترودها به هم برخورد می‌کنند و سبب ایجاد اتصال کوتاه می‌شوند.

حتی بعد از اینکه باتری‌ها تعویض شدند نقطه جوش بالا و نفوذ در نوار عایق و تماس با الکتروهای منفی دوباره باعث انفجار باتری شد، حتی در بعضی از باتری‌ها این نوار عایق وجود نداشته است. 

علت اصلی انفجار نوت 7

سامسونگ برای گوشی‌های آینده چه برنامه‌ای دارد؟

بنابراین علت اصلی انفجار نوت 7 خطای تامین کنندگان باتری اعلام شد و سامسونگ دوباره از مردم عذرخواهی کرد.

علاوه بر انتشار این گزارش سامسونگ اعلام کرد از این پس در مورد باتری‌ها اقدامات امنیتی چند لایه‌ای را در پیش خواهد گرفت، بازرسی امنیتی باتری‌ها را آپدیت خواهد کرد و یک گروه نظارت بر باتری‌ها تشکیل خواهد داد.

سامسونگ و سه گروه تحقیقی دیگر Exponent به همراه TUVRheinland و UL نتایج تحقیقات خود را منتشر کردند.

علت اصلی انفجار نوت 7

نوت 7 به سرعت در حال اوج گرفتن بود و نقص باتری، این گوشی رویایی را برای همیشه ذوب کرد و در میانه همین آشوب، پرچمداران اپل رونمایی شدند. به نظر می‌رسد بعد از افشا شدن علت انفجار باتری‌های نوت 7 وقت بوسه خداحافظی با نوت 7 فرا رسیده است!

سامسونگ مسئول نهایی بروز این حوادث بوده و آنچه را که باید یاد می‌گرفت، یاد گرفته است به همین خاطر از این پس آزمون 8 مرحله‌ای شامل آزمون دوام، بازرسی چشمی، آزمون اشعه ایکس، تست شارژ و تخلیه، تست نشت یابی، تست باز کردن قطعات، آزمون استفاده از شتاب و آزمون مقایسه ولتاژ باتری برای امنیت گوشی‌های هوشمند آینده استفاده خواهد کرد.

منبع هات اب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *