کمپانی LuminAID با ایده ای ساده که فراهم کردن فانوس و چراغ هایی ارزان، با کیفیت و با دوام و در عین حال بادی است، تاسیس شده است. چنین فلسفه ای منجر به ایجاد خط تولید فانوس های در این شرکت شد که برای استفاده در کشورهای در حال توسعه، مناطق و نواحی بحران زده و یا کمپینگ های چند روزه محبوبیت فراوان دارند.

کانسپت و مفهوم تعریف شده برای تولید چنین چراغ هایی از آنجا ناشی می شود که موسسان این شرکت یعنی  Andrea Sreshta  و Anna Stork به فکر تامین منبعی نوری برای افرادی افتادند که در معرض زلزله قرار گرفته بودند. همین ایده ساده و در عین حال مبتکرانه در نهایت پایه گذار کسب و کاری موفق بوده بطوریکه در حال حاضر فانوس های LuminAID در ۷۰ کشور مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

اکنون LuminAID در حال برنامه ریزی برای عرضه محصول بعدی خود و ارائه آن به Kickstarter برای جذب سرمایه است. جدیدترین ایده این شرکت برای تولید محصول جدید تنها ساخت چراغی مقرون به صرفه نبوده و آنها به دنبال ساخت فانوسی با قابلیت شارژ اسمارت فون ها هستند.

این محصول که PackLite Max Phone Charger نامگذاری شده است، ویژگی های مشترک بسیاری با محصول قبلی این شرکت دارد که برای مثال می توان به چراغ بادی بودن آن با قابلیت تولید ۱۵۰ لومن نور اشاره کرد که همچنین به پنلی خورشیدی برای کمک به شارژ نگه داشتن نیز تجهیز شده است. این فانوس همچنین از طریق پورت USB نیز قابل شارژ بوده که دارای وزنی حدود ۲۴۰ گرم بوده که همچنین در صورت عدم استفاده می توان آن را تا ضخامت ۱ اینچ تا کرد. این محصول همچنین ضد آب بوده و بدون هیچگونه آسیب رسیدنی می تواند کاملا در آب غوطه ور شود.

تمایز عمده ی محصول جدید LuminAID با نسل قبلی خود در باتری استفاده شده در آن بوده، بطوریکه با بهره گیری PackLite Max از باتری لیتیوم یونی ۲ هزار میلی آمپری، این فانوس علاوه بر تامین انرژی لازم برای ۱۵۰ ساعت روشنایی، می تواند اسمارت فون، تبلت یا سایر دیوایس های کاربر را نیز شارژ کند. برای این منظور، PackLite Max مجهز به پورت یو اس بی ۲٫۴ amp و ۵V شده است.

 

ویژگی های ذکر شده برای فانوس PackLite Max، باعث شده تا این محصول علاوه بر اینکه برای افرادی که به سفرهای کمپینگی می روند کاربرد داشته باشد، همچنین مورد استفاده شهروندان کشورهای درحال توسعه قرار بگیرد، لازم به ذکر است که چنین کاربردی از ابتدا مورد هدف موسسان شرکت بوده و آنها همواره خواستار فراهم آورد منابع نوری اقتصادی برای مناطق محروم جهان بوده اند.

کمپین کیک استارتر این محصول به تازگی راه اندازی شده و طی آن بودجه ای معادل ۱۵ هزار دلار برای آن جمع آوری شده است. بدین ترتیب تولید PackLite Max در ماه آینده یعنی ماه مارس آغاز خواهد شد.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *