فیسبوک احتمالاً به زودی وارد بازار تلویزیون‌ها خواهد شد.

طبق گزارش‌های جدیدی که خبرگزاری وال استریت ژورنال منتشر کرده است، فیسبوک در تلاش است تا اپلیکیشنی برای ستاپ‌باکس ها (گیرنده‌هایدیجیتال) طراحی کند تا همانند اپل تی‌وی (Apple TV) برنامه‌های با کیفیت تلویزیونی که متعلق به این شرکت هستند را پخش کند.

سال گذشته فیسبوک قابلیت پخش مستقیم را به این شبکه اجتماعی اضافه کرد و حالا به نظر می‌رسد که قصد دارد تا از طریق این اپلیکیشن محتواهایبا کیفیت‌تر و طولانی‌تر را پخش کند. طبق اطلاعات درج شده در این گزارش، فیسبوک در صدد است تا برای ساخت فیلمها و سریال‌های جدید برای ایناپلیکیشن با استودیوهای فیلم سازی قرارداد امضا کند.

هدف بلندمدت فیسبوک از ساخت این اپلیکیشن افزایش درآمد خود از تبلیغات است. این اپلیکیشن نه تنها فضای جدیدی برای دریافت تبلیغات برای این شرکت فراهم می‌کند، بلکه به فیسبوک اجازه می‌دهد تا وارد بازار جدید و بزرگتری از آگهی‌های بازرگانی شود. به علاوه ویدئوهای طولانی‌تر و باکیفیت‌تر نسبت به ویدئوهای حال حاضر فیسبوک که معمولاً زمان کمی دارند بیننده‌های بیشتری را جذب می‌کنند.

هفته گذشته نیز فیسبوک صفحه اصلی خود را با تاکید زیاد بر روی ویدئوهای طولانی به روز رسانی کرده است. همچنین این کمپانی برای اولین بار تبلیغات را به میانه‌ی ویدئوها نیز اضافه کرده. پیش از این تبلیغات فقط در ابتدای ویدئوها پخش می‌شد، اما با این به روز رسانی پس از گذشت 90 ثانیه از شروع ویدئو نیز تبلیغات پخش خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که این اپلیکیشن چه زمانی معرفی خواهد شد، اما طبق اطلاعاتی که در این گزارش منتشر شده فیسبوک از تابستان سال پیش کهتلاش‌های خود در زمینه بهبود پخش ویدئو در این شبکه اجتماعی را افزایش داده است، در حال کار بر روی این اپلیکیشن بوده است. همچنین این کمپانی ریکی ون وین (Ricky Van Veen) یکی از مؤسسین College Humor را برای رهبری استراتژی خلاقانه‌ی جهانی این شرکت جهت ساخت برنامه‌های جدید به استخدام خود درآورده است.

digiro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *