بهره گیری از قدرت محتوا و بازاریابی اینترنتی می‌تواند به شما کمک کند که به میزان چشمگیری مخاطبان و مشتریان خود را بالا ببرید. اما شروع این کار بدون هیچ تجربه یا دیدگاه قبلی‌ای می‌تواند چالش برانگیز باشد. اینکه با اصول بازاریابی اینترنتی آشنایی داشته باشید مسئلهٔ مهمی است. با به کارگیری ۱۰ قانونی که در ادامه آورده شده می‌توانید بنیادی ایجاد کنید که هم به سود مشتریان و برندتان است و هم مهم‌تر اینکه سرمایه‌تان را افزایش می‌دهد. پس با دیجی رو همراه باشید.

۱.قانون گوش دادن

موفقیت در زمینهٔ رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا مستلزم این است که بیشتر گوش کنید و کمتر صحبت کنید. محتوای آنلاین مخاطبان هدفتان را بخوانید و به بحث‌های آنان بپیوندید تا بدانید که چه چیزهایی برای آنها بیشتر اهمیت دارد. فقط در این صورت است که می‌توانید محتوایی تولید کنید که مطبوع آنان بوده و برایش ارزش قائل باشند.

۲. قانون تمرکز

بهتر این است که تخصصی کار انجام دهید تا اینکه به همه چیز کار داشته باشید. یک استراتژی به شدت متمرکز می‌تواند هم برند قوی‌ای برایتان ایجاد کند و هم موفقیت بیشتری برایتان به ارمغان بیاورد. اینکه سعی کنید در یک زمینه تخصصی عمل کنید خیلی موثرتر از این است که سعی کنید مطابق خواسته و نیاز همه پیش بروید و سعی کنید همه را راضی نگه دارید.

۳. قانون کیفیت

کیفیت بر کمیت مقدم است. بهتر است که هزار دنبال کنندهٔ آنلاین که محتوایتان را می‌خوانند، به اشتراک می‌گذارند و در مورد آن با مخاطبان خود صحبت می‌کنند داشته باشید تا ۱۰ هزار دنبال کنندهٔ آنلاینی که پس از اولین اتصال و ارتباط‌شان با شما ناپدید می‌شوند.

۴. قانون صبر

موفقیت در زمینهٔ شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا یک شبه اتفاق نمی‌افتد. احتمال این وجود دارد که گاهی وقت‌ها کارتان یکدفعه جلو بیوفتد، اما در کل این کاری است که مستلزم صبر و تلاش مداوم است.

۵. قانون ترکیب

اگر شما محتوایی عالی و با کیفیت تولید کنید و سعی کنید مخاطبینی ماندگار برای خودتان دست و پا کنید، آنها شما را با مخاطبان خود در توییتر، فیسبوک، لینکداین و دیگر جاها به اشتراک می‌گذارند. این به اشتراک گذاری و بحث درمورد محتوای شما باعث می‌شود که افراد بیشتری در اینترنت به سرچ و جست‌وجوی شما بپردازند و مخاطبین بیشتری جذب کنید.

۶. قانون تاثیر

اندکی وقت صرف کنید و نفوذگران آنلاین درمارکت خود را پیدا کنید. یعنی کسانی که مخاطبین واقعی دارند و به محصولات، خدمات یا کسب وکار شما علاقه دارند. با این افراد ارتباط برقرار کنید و سعی کنید با آنها پیوند ایجاد کنید. اگر آنها شما را به عنوان یک برند معتبر و منبع اطلاعاتی مفید ببینند شاید شما را با دنبال کنندگان خودشان به اشتراک بگذارند که این کار شما و کسب و کارتان را در معرض مخاطبین بسیار زیادی قرار می‌دهد.

۷. قانون ارزش

اگر شما تمام وقت‌تان را صرف کنید که شخصا و مستقیما محصولات و خدمات‌تان را تبلیغ کنید افراد دیگر به شما گوش نمی‌دهند. شما باید برای مکالمه‌تان ارزش قائل باشید و بهتر است که کمتر روی مکالمه تمرکز کرده و بیشتر روی ایجاد راه‌های خلاقانه برای تولید محتوا و گسترش رابطه‌تان با نفوذگران آنلاین باشید. بدین طریق، این افراد زبان معرفی کسب و کار شما خواهند شد.

۸. قانون پذیرش

شما کسی که شخصا پیش‌تان می‌آید را نادیده نمی‌گیرید، پس کسی که سعی می‌کند آنلاین با شما ارتباط برقرار کند را هم نادیده نگیرید. یکی از مهم‌ترین نکات در موفقیت بازاریابی آنلاین ایجاد رابطه است. پس همواره سعی کنید هر شخصی که می‌خواهد با شما ارتباط آنلاین برقرار کند را بپذیرید.

۹. قانون در دسترس بودن

محتوای‌تان را منتشر نکنید و بعد ناپدید شوید. در دسترس مخاطبان‌تان باشید. این به این معناست که شما باید مداوم محتوا منتشر کرده و در گفت و گوها شرکت کنید. فالورهای آنلاین می‌توانند بی ثبات باشند و اگر چند هفته یا چند ماه ناپدید شدید شک نکنید که شما را جایگزین خواهند کرد.

۱۰. قانون عمل متقابل

شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که دیگران محتوای شما را به اشتراک بگذارند و راجع به شما صحبت کنند، اما خودتان این کار را نکنید. پس اندکی هم وقت صرف کنید و محتواهای دیگران را به اشتراک بگذارید.

دیجی رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *