دو قانون ضروری و مهم برای مدیریت کسب و کار

«فروش تمامی مشکلات را حل می کند» این عبارت را زیاد شنیده و در مقاله های کسب و کار زیاد با آن سرو کار داشته ایم.

در واقعیت نیز همینطور است. کارآفرینان باید در اندیشه افزایش فروش و جذب مشتریان دائمی باشند و نیروهای کارآمدی را در بخش فروش گرد هم آورند چرا که تلاش برای افزایش محصولات و مشتریان، بهترین راه حل برای حفظ روند رو به رشد شرکت‌ ها است.

آنتونی تامبیولو یکی از مشاوران کسب و کار فلش بکی به سال اول بیزینس خود داشته و این گونه می گوید:

سال اول کاری من بسیار خوب شروع شد و دو مشتری معتبر و ثابت داشتم که در آمد بسیار خوبی را برایم به ارمغان آورده بودند. در این میان مشتری های جانبی دیگری نیز وجود داشتند که روی هم رفته درآمدی بیش از انتظار را برایم رقم زدند. اما پس از مدتی یکی از شرکت ها ارتباط کاری اش با ما قطع شد و شرکت دیگر نیز همکاری اش کمرنگ تر شد. همین دو مسئله کافی بود تا همه چیز نابود شود و من با مشکلات زیادی روبرو شوم.

درواقع مشکل اصلی من در این کسب وکار این بود که تنها به مشتری های موجود اکتفا کرده بودم و  به خاطر کار و مشغولی های بسیار زیاد فرصت کافی برای جذب مشتریان جدید نداشتم. همین امر هم موجب شکست من شد اما درس های بزرگی برایم به همراه داشت.

در ادامه دو مورد از درس هایی که آنتونی تامبیولو از تجربه های پیشین خود گرفته است را باهم دنبال می کنیم:

۱- همیشه یک استراتژی کامل برای فروش داشته باشید.

همیشه باید حداکثر توان خود را برای فروش محصولات به کار ببرید و دایره آن را گسترده تر کنید. اینکه کار زیاد داشته باشید و به برخی از آنها نه بگویید بهتر از این است که هیچ کاری برای انجام دادن، نداشته باشید. فروش خوب یک یا چند محصول نباید شما را شگفت‌زده کند و از تلاش برای بهبود و پیشرفت محصولات یا خدمات باز دارد. اشتباهی که من انجام دادم این بود که تنها بر دو مشتری عمده خود تمرکز کرده بودم و از مشتریان دیگر و همچنین تولید محصولات جدیدتر باز مانده بودم.

۲- هیچ‌گاه شرکت خود را یک یا چند مشتری محدود نکنید.

اینکه در یک کسب و کار تنها به یک یا چند مشتری اکتفا شود کار بسیار خطرناکی است. اگر شرکت شما در وضعیتی قرار دارد که بخش زیادی از درآمد آن را تنها یک یا دو مشتری بزرگ تأمین می‌کنند، در مرحله‌ی خطرناکی قرار دارید. اگر یکی از مشتری ها قرارداش را فسخ کند و همکاری خود را به هر دلیلی قطع کند مشکلات بسیار بزرگی برای شما رخ خواهد داد که جبران ناپذیر است. بنابراین بهتر است به یک یا چند مشتری اکتفا نکنید و علاوه بر یک یا دو پروژه همکاری بزرگی که دنبال می کنید مشتریان کوچک را هم به دایره فروش خود وارد کنید.

در حالت کلی هیچ کارآفرینی نمی تواند تمام عوامل شکست را پیش بینی کند اما می تواند مواردی را بشناسد و از تجربه های دیگران استفاده کند تا از بروز آنها جلوگیری کند. با در نظر گرفتن دو مورد ذکر شده می توان گفت این فروش مناسب است که خیال شما را از تأمین هزینه‌های شرکت آسوده خاطر می کند. پس با به کار گیری یک استراتژی مناسب و یک روند کامل و موفق فروش می توانید به کسب و کار خود رونق بخشیده و احساس خطر کمتری داشته باشید.

تانی کال

Vitrino

  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *