اپل در یک خانه تکانی همه‌جانبه که از سال گذشته شروع شد صدها هزار اپلیکیشن کلون، عناوین 32 بیتی، نرم افزارهای جاسوسی و نرم افزارهای دیگر را حذف کرد تا زمینه برای حضور بی‌دردسر iOS 11آماده شود. در قوانین تازه اپل هدف اصلی، کلون‌ها و اپلیکیشن‌هایی است که با استفاده از تمپلیت یا سرویس‌های تولید اپلیکیشن ساخته شده‌اند.

قوانین تازه اپل کلون‌ها را نشانه رفته است

همانطور که اپل در دستورالعمل‌های خود اعلام کرده است، از این به بعد قوانین سختگیرانه‌ای را نه فقط در اپ استور بلکه در استورهای دیجیتال موجود نیز بکار خواهد گرفت.

طبق قانون شماره 4.2.6 در بخش Design در قسمت Review Guidelines: اپلیکیشن‌هایی که از طریق یک تمپلیت یا سرویس تولید اپلیکیشن ساخته شده‌اند، رد خواهند شد.

قوانین تازه اپل

این محدودیت، یک تلاش آشکار برای جلوگیری از فروش و پشتیبانی از اپلیکیشن‌های تولید شده توسط تمپلیت‌ها است که در نهایت باعث توقف فعالیت اپلیکیشن‌های جعلی خواهد شد که یک نسخه کُپی از اپلیکیشن‌های موفق محسوب می‌شوند و فقط برای محتوای اصلی سوار می‌شوند.

اگرچه اپل تاکنون محدویت‌های زیادی برای توسعه دهندگانی که اپلیکیشن‌های سایرین را کُپی و تحت نام جدیدی برای کسب سود منتشر می‌کنند ایجاد کرده؛ اما در قوانین جدید اپل از اصطلاح templatized (قالب‌بندی شده) استفاده شده است.

اپل از ورود اپلیکیشن‌های قالب‌بندی شده به اپ استور جلوگیری خواهد کرد. توسعه دهندگان زیادی هستند که با انتخاب اپلیکیشن‌های محبوبی همچون 2048 یا فلپی برد، با استفاده از ابزارهای تولید اپلیکیشن، مشابه آن را می‌سازند. این اقدام برخلاف مقررات است اما تاکنون بصورت جدی با آن برخورد نشده است.

قوانین تازه اپل

برخورد با اپلیکیشن‌های قالب‌بندی شده

اپل در برنامه پاکسازی خود علاوه بر اپلیکیشن‌های قالب‌بندی شده، اپلیکیشن‌های اسپم، اپلیکیشن‌های که عناوین پراکنده‌ای دارند (اپلیکیشن‌های استریم موسیقی)، اپلیکیشن‌های 64 بیتی و اپلیکیشن‌های که اخیرا دانلود نشده‌اند را نیز حذف خواهد کرد.

اگرچه با این قوانین جدید اپل دست همه اپلیکیشن‌های کلون و اپلیکیشن‌های اسپم از اپ استور کوتاه خواهد شد اما هدف اصلی متوقف کردن استفاده از ابزارهای تولید اپلیکیشن شخص ثالث بوده است.

قوانین تازه اپل

قانون 4.2.6 در بین سایر قوانین جدید اپل آنقدر قدرتمند است که اپ استور را کاملا از وجود کلون‌ها یا اپلیکیشن‌های کُپی شده پاک خواهد کرد و فضا را برای پرورش توسعه دهندگان آماتور فراهم می‌کند.

علاوه بر قوانین جدید اپل این کمپانی وعده یک رابط کاربری کاملا جدید در iOS 11 را داده است. بعد از راه‌اندازی این سیستم عامل جدید شاهد رونمایی اپ استوری با رابط کاربری کاملا جدید نیز خواهیم بود که از سال 2008 به همین صورت بوده است.

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *