ماشین خورشیدی Mö، خودرویی که با ترکیب نیروی حرکتی و خورشیدی، حرکت می کند.

بهره گیری از نیروی خورشیدی و تبدیل آن به الکترسیته، یکی از مباحث مهم درعلم فیزیک می باشد.
بشر همواره در تلاش است که با تولید دستگاه ها و وسایل خورشیدی، استفاده از سوخت های فسیلی را کاهش دهد و موجب آسیب کمتر به محیط زیست و اکوسیستم شود.

استارتاپ های اسپانیایی به نام evovelo، از جمله شرکت هایی است که با تولید دستگاه ها و پنل های سولار، ماشین های خورشیدی تولید کرده است.
این کمپانی به تازگی اقدام به تولید یک ماشین کوچک خورشیدی به نامmö  کرده است، که انرژی آن برای حرکت از طریق و سلول های خورشیدی و نیروی حرکتی (پدال) تامین می شود.

ماشین خورشیدی Mö (دوستدار محیط زیست)

ماشین خورشیدی Mö (دوستدار محیط زیست)

در اتومبیل mö، علاوه بر استحکام خودرو، نکات ایمنی به خوبی در آن رعایت شده است و استفاده از آن به طور روزمره، موجب  جلوگیری از آلودگی هوا، می شود. عملکرد این خودرو، شبیه به یک دوچرخه است و چراغ های الکتریکی آن، از یک باتری 48 ولتی تغذیه می کند.
این خودرو خورشیدی، وسیله ی نقلیه مناسبی برای سفرهای داخل شهری و رفت و آمد های کوتاه می باشد، چرا که موجب کاهش اثرات مخرب محیطی در کلان شهر می شود.
mö از یک برد تمام الکترونیکی بهره می برد که می تواند تا 50 کیلومتر به جلو حرکت کند. بیشترین میزان سرعت این خودرو 45 کیلومتر بر ساعت است. در سقف این وسیله ی نقلیه، از مجموعه پنل های خورشیدی بهره گیری شده است که باتری 1000 واتی را به سرعت شارژ می کند. همچنین صاحبان خودرو می توانند باتری این وسیله نقلیه را خارج کنند و آن را در خانه، دفتر کار و یا گاراژ شارژ نمایند.
گفتنی است این خودرو ی سه چرخ، تنها در مدت یک ساعت حرکت زیر نور خورشید، 5 تا 10 کیلومتر حرکت خواهد کرد و در صورت استفاده از نیروی پدال، بُرد حرکتی آن افزایش می یابد.

ماشین خورشیدی Mö (دوستدار محیط زیست)

ماشین خورشیدی Mö (دوستدار محیط زیست)

به طور کلی ماشین خورشیدی Mö دارای ابعاد 140 در 200، با ارتفاع 130 سانتی متری می باشد که تنها 85 کیلوگرم وزن دارد.
البته با وجود کوچک بودن اتاقک این خودرو، دو نفر در آن جای می گیرند و در صورت تمایل – صندلی های پشتی – دو کودک نیز در پشت اتومبیل قرار می گیرند.

ضمنا mö دارای یک سیستم روشنایی کامل، فلاشر، کمربند ایمنی، یک ضربه گیر در جلوو ویژگی های حفاظتی دیگر می باشد که موجب اطمینان خاطرا راننده در هنگام استفاده از آن می شود.

در حال حاضر،نمونه اولیه ی این خودرو در مالاگا در اسپانیا ساخته شد و اطلاعات دقیق تر از آن به زودی منتشر خواهد شد.

ویترینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *