شرکت مایکروسافت سرانجام ممکن است بزرگ‌ترین مشکل ویندوز 10 را برطرف سازد: به روز رسانی‌های خودکار. گفته می‌شود که در آخرین بیلد به بیرون درز پیدا کرده از آپدیت کریتور ویندوز 10 (Creators Update)، قابلیت جدیدی به کاربران اجازه می‌دهد تا به روز رسانی‌های خودکار را برای حداکثر 35 روز به تأخیر بیندازند.

سال گذشته بود که این شرکت از جدیدترین نسخه‌ی سیستم عامل محبوب ویندوز خود به نام «ویندوز 10» با قابلیت به روز رسانی‌های خودکار پرده برداری کرده بود. قابلیتی که به سرعت برای کاربران این سیستم عامل آزار دهنده شد. در حالی که این ویژگی با هدف حفاظت از ویندوز و کاربران و راحت کردن آن‌ها از مدیریت آپدیت‌ها عرضه شده بود، اما خود باعث ایجاد مشکلات جدیدی می‌شد.

این به روز رسانی‌های خودکار اغلب در زمان‌های نامناسبی فعال می‌شدند. آپدیت‌هایی که لپ تاپ را تا اتمام مدت بارگذاری، غیر قابل استفاده می‌کردند. تصور کنید که این اتفاقات در زمان یک جلسه‌ی کاری مهم از طریق برقراری تماس اسکایپ یا ارائه‌ی یک پاور پوینت از پیش تعیین شده، روی می‌دادند. علاوه بر این، کاربران با اتصال نامناسب اینترنت، مشکلات مذکور را بیش از سایرین احساس می‌کردند. این به روز رسانی‌ها اغلب دارای حجم بالا و چند گیگابایتی هستند و علاوه بر کاهش سرعت اینترنت، حجم ترافیک کاربران را نیز هدر می‌دادند. این آپدیت‌ها ناپایدار نیز بودند. علی الخصوص به روز رسانی ماه آگوست که باعث بلا استفاده شدن وب‌کم بسیاری از کاربران شده بود.

در حالی که ترفندهایی برای حل همه‌ی این مشکلات وجود داشت، اما به نظر می‌رسید که شرکت مایکروسافت از ساده‌ترین راه حل موجود چشم پوشی می‌کند: کنترل این آپدیت‌ها توسط کاربران تا خود آن‌ها به راحتی بتوانند تعیین کنند که سیستم عاملشان کی و کجا به روز شود. این امکان در بیلد 14997 ویندوز 10 وجود دارد و به کاربران اجازه می‌دهد تا آپدیت‌ها را برای حداکثر 35 روز متوقف کنند.

متأسفانه بیلد 14997 ویندوز 10 تنها یک نسخه‌ی به بیرون درز پیدا کرده است و مایکروسافت تصمیمی مبنی بر ارائه‌ی عمومی آن نداشته است. پیش‌نمایش‌هایی از ویندوز 10، که در دسترس اعضای برنامه‌ی اینسایدر ویندوز (Insider program) قرار دارد، تا آغاز سال جدید میلادی متوقف شده است. بیلد نهایی عمومی با عنوان آپدیت کریتور ویندوز 10 نیز تا مارس 2017 عرضه نخواهد شد.

منبع دیجی رو

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *