مایکروسافت اولین معرفی خود از Xbox One X که پیش‌تر با نام پروژه اسکورپیو شناخته می‌شد را در E3 2016 داشت. یک سال بعد نام کنسول، طراحی و قیمت آن در E3 مشخص شدند.

مایکروسافت: فراهم کردن 4K واقعی در Xbox One X با قیمت پایین‌تر امکان‌پذیر نبود

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Wcctftech مورد آخر که قیمت آن باشد ۴۹۹ دلار اعلام شد و از زمان اعلام این قیمت تبدیل به یکی از موضوع‌های گفتمان بین گیمرها تبدیل شده است. شاید به خاطر این باشد که با این قیمت سخت است که این کنسول به رقیب خود Playstation 4 Pro با قیمت ۳۹۹ دلاری خود برسد.

یکی از اعضای مایکروسافت اقای مایک ایبارو در مصاحبه‌ای با Polygon توضیح می‌دهد که Xbox One X می‌توانست قیمت پایین‌تری داشته باشد اما در آن صورت نمی‌توانست به هدف خود یعنی بهترین کنسول تاریخ برسد.

« زمانی که به طراحی کلی کنسول نگاه انداختیم، می‌توانستیم که حافظه آن را کم‌تر کنیم. می‌توانستیم که از اجزای دیگری استفاده کنیم تا مجبور به داشتن سیستم سرد کننده‌‌ی موجود در آن نباشیم. از این موارد زیاد می‌شود نام برد.

این (کنسول) برای گیمران حرفه‌ای طراحی شده که خواهان بهترین تجربه هستند. اگر در هرکدام از آن موارد کوتاهی پیش می‌آمد نمی‌توانستیم حقیقتا به این موضوع دست پیدا کنیم. ما کوچک‌ترین Xbox تاریخ‌مان را به نمایش گذاشتیم که قدرت‌مند‌ترین کنسول بوده و قیمت آن در مقایسه با عملکردش بسیار مناسب است. این چیزی است که ما قصد ارائه آن را داریم.

فکر می‌کنم اگر بعضی از آن موارد را از این کنسول بگیرید، مردم خواهند گفت: خب، پس هدف‌هایتان چه شد؟ و این حرفی است که ما دوست نداریم بشنویم.

با قیمت ۳۹۹ دلارنمی‌توانستیم تجربه گیمینگ 4K واقعی را به خانه‌ها بیاوریم درحالی که هدف اصلی از ساختن چنین کنسولی این امر بوده است. هدف‌های بسیاری در برنامه داریم که مثلا یکی از آن سازگاری آن با همه‌چیز(و همه بازی‌ها) است اما یک هدف اصلی که داشتیم این بود که 4K را ارائه دهیم که سازنده‌ها با خود نگویند: عجب، حالا چگونه بازی خود را تغییر دهیم و کاری کنیم که در این کنسول جواب دهد؟ ما احتیاج به این داشتیم که این کنسول را به دست مشتریان برسانیم چرا که بسیار از ما خواسته شد تا 4K واقعی بدون دردسری را در خانه‌های آنان فراهم کنیم.»

نظر شما در رابطه با این سخنان چیست؟ آیا قیمت ۴۹۹ دلار زیاد است یا شاید مایکروسافت باید کمی کوتاه می‌آمد و قیمت آن را پایین‌تر می‌آورد؟ جالب است بدانید که مایکل پکتر هم قیمت Xbox One X را زیاد می‌داند. در آخرین خبرها از Xbox One X آقای فیل اسپنسر این کنسول را برای تمام اشخاص نمی‌داند و تنها افراد خاص به دنبال آن خواهند رفت.

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *