این کنترلرها توسط سنسورهایی که برروی هدست تعبیه شده‌اند، هدایت می‌شوند.

مایکروسافت در روز پنجشنبه از کنترلرهای حرکتی خود برای پلتفرم واقعیت‌ترکیبی (mixed reality) ویندوز رونمایی کرد. کنترلرهای مایکروسافت از لحاظ ظاهری شبیه کنترلرهای Oculus Rift و HTC Vive هستند، با این تفاوت که برای استفاده از آن‌ها نیازی به نصب دوربین‌ها و تجهیزات اضافی نخواهید داشت. طی پستی که معاون بخش ویندوز مایکروسافت آقای Terry Myerson در وب‌سایت blogs.windows منتشر کرده است، ایشان توضیح دادند که:

کنترلرهای حرکتی بوسیله سنسورهایی که برروی هدست تعبیه شده، حرکات شما را در مکانی که ایستاده‌اید بصورت کاملا دقیق ردیابی می‌کنند.

نیازی به نصب دوربین و تجهیزات جانبی برروی دیوارهای اطرافتان نخواهید داشت. ما کنترلرها را بگونه‌ای طراحی کردیم که علاوه بر کیفیت ساخت بالا و نصب آسان مانند هدست‌مان، بسادگی قابل حمل باشند.

کنترلرهای حرکتی مایکروسافت از لحاظ ظاهری شبیه کنترلرهای Vive و Rift هستند. در بالای کنترلر یک حلقه وجود دارد که دور تا دور آن LEDهایی تعبیه شده که مسئول ردیابی سنسورهای روی صورتتان را دارند. در زیر حلقه پنلی متشکل از یک آنالوگ، پد لمسی دایره‌ای شکل، دکمه منو، دکمه ویندوز و یک دکمه در کنار دسته کنترلر وجود دارد.

برطبق صحبت‌های مایکروسافت، شرکای او مسئولیت بازاریابی و فروش کنترلرها را در تعطیلات تابستان بر عهده خواهند داشت. یکی از شرکای مایکروسافت در این زمینه شرکت Acer می‌باشد، که در نظر دارد باندلی از کنترلرها را بهمراه هدست واقعیت‌ترکیبی و با قیمت ۳۹۹ دلار بفروش برساند. این قیمت حدودا ۲۰۰ دلار ارزان‌تر از هدست Rift با کنترلرهای لمسی و ۴۰۰ دلار ارزان‌تر از هدست Vive است.

درحال حاضر فعلا هیچ چیز مشخص نیست، باید منتظر ماند و دید تجربه واقعیت‌ترکیبی مایکروسافت در مقایسه با واقعیت‌مجازی موجود چه حرفی برای گفتن خواهد داشت. برای کسانی هم که می‌خواهند جزو اولین نفراتی باشند که این هدست را امتحان می‌کنند، Acer اعلام کرده که این هدست هم‌اکنون از طریق فروشگاه مایکروسافت قابل پیش‌خرید است.

گیمفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *