تماس‌ ویدیویی چندین سال است جای خود را در بین کاربران ایرانی باز کرده‌ است. در حال حاضر بسیاری از اپلیکیشن‌های مکالمه، این قابلیت را برای کاربرانشان نیز فراهم کرده‌اند و اپلیکیشن‌هایی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند که علاوه بر امکان تماس صوتی، تماس ویدیویی را نیز در قابلیت‌هایشان جای داده باشند. اگر شما هم می‌خواهید هنگام حرف زدن با دوستان و اقوام، به چهره آن‌ها نگاه کنید ما به شما بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی موجود در گوگل‌پلی را معرفی می‌کنیم.

1) BBM: این اپ چندین سال قبل روانه بازار شد که نقص‌های زیادی داشت ولی در حال حاضر به نظر می‌رسد نسخه پایدار آن در اختیار کاربران قرار گرفته باشد. این اپلیکیشن رایگان، تماس ویدیویی را برای کاربرانش فراهم کرده‌ است. با اینکه BBM بهترین اپ‌ موجود برای مکالمات ویدیویی نیست ولی اگر شما قبلاً آن را نصب کرده‌اید و از آن راضی هستید، دیگر دلیلی ندارد که به سراغ اپلیکیشن‌های دیگر برای تماس ویدیویی بروید.
گوگل پلی


2) Hangouts: این اپ محصولی از گوگل است که جوابی به اپلیکیشن فیس‌تایم (FaceTime) اپل می‌باشد و امروزه بین کاربران اندرویدی بیشترین محبوبیت را دارد. کاربران با استفاده از این اپ می‌توانند برای همدیگر اس‌ام‌اس بفرستند، تماس‌های صوتی و تصویری داشته باشند و برای مکالمات تصویری حداکثر 10 کاربر همزمان می‌توانند در یک تماس با یکدیگر صحبت کنند. حتی شما می‌توانید از گوشی خود به دوست خود زنگ بزنید و او نیز با کامپیوترش جواب شما را بدهد. این اپ کاملاً رایگان است و روی بسیاری از گوشی‌های هوشمند با سیستم اندروید به طور پیش‌فرض نصب شده‌ است.
گوگل پلی


3) ICQ: یکی از قدیمی‌ترین اپلیکیشن‌های موجود در گوگل‌پلی که در دهه 90 میلادی رقیب AOL Instant Messenger به شمار می‌رفت. البته این اپ هنوز طرفداران خودش را دارد. کار با این اپ بسیار ساده و راحت است و در کنار ویدیو چت، کاربر می‌تواند پیام‌های مختلف را برای دوستانش بفرستد و حتی می‌تواند برای گفتگوهای مختلف خود رمز عبور قرار دهد.
گوگل پلی


4) JusTalk: یکی دیگر از اپ‌های موجود در گوگل پلی که هدف اصلی‌ آن برقراری تماس‌های ویدیویی است و در کنار آن قابلیت‌های دیگری را نیز قرار دارا می‌باشد. با استفاده از این اپ می‌توانید همزمان آن را متصل به دوستان فیس‌بوک خود کنید و با آن‌ها مکالمه تصویری یا صوتی داشته باشید و حتی در هنگام تماس می‌توانید با هم بازی کنید. اگر در حال حاضر اپلیکیشن اسکایپ (Skype) یا هنگ‌اوت (Hangouts) را روی سیستم نصب دارید دیگر احتیاجی نیست که به این اپ کوچ کنید. با این وجود اگر می‌خواهید با اپ جدید دیگری کار کنید می‌توانید آن را روی سیستم اندرویدی خود نصب کنید.
گوگل پلی


5) KakaoTalk: یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های پیغام‌رسان که حدود 150 میلیون نفر کاربر فعال در سراسر جهان دارد. به تازگی این اپ قابلیت مکالمه تصویری را هم به دست آورده است. دانلود و نصب این اپلیکیشن رایگان است ولی برای داشتن تماس‌های ویدیویی بیش از دو نفر باید هزینه بپردازید.
گوگل پلی


6) LINE: یکی از اپلیکیشن‌های محبوب که حدود 600 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد. این اپ در مدت کوتاهی بین کاربران ایرانی محبوبیت زیادی پیدا کرد ولی بعد از مدتی به دلیل فرستادن پیغام‌های خبری و تبلیغاتی نتوانست محبوبیت خود را آن چنان که باید حفظ کند. از قابلیت‌های این اپ فرستادن پیام، ایجاد گروه‌های مختلف، برقراری تماس‌های صوتی و تصویری و … است.
گوگل پلی


7) Skype: به نظر می‌رسد در دنیای امروزی همه افراد این اپ را شناخته‌اند و شاید اغراق نباشد که بگوییم که هر فردی یک شناسه کاربری اسکایپ برای خود دارد. در حال حاضر 250 میلیون کاربر از این اپ در سراسر جهان استفاده می‌کنند، به عبارتی می‌توان گفت یکی از اپلیکیشن‌های است که دنیا را متحول کرده،‌ شما علاوه بر فرستادن پیام می‌توانید تماس تصویری، صوتی با یک نفر یا گروهی از افراد (حداکثر 25 نفر) برقرار کنید. اسکایپ را می‌توانید روی هر سیستم عاملی نصب کنید و با آن حتی ارائه کنفرانس خود را از راه دور برقرار سازید.
گوگل پلی


8) Tango: یکی از اولین اپلیکیشن‌های بسیار خوب برای تماس ویدیوی روی سیستم‌های اندرویدی بود که در طی چندین سال فعالیت، سرویس پیغام رسان و تماس صوتی را به قابلیت‌هایش اضافه کرد. یکی از قابلیت‌های جالب این اپ پیدا کردن افراد در نزدیکی محدوده زندگی شماست و اگر شما تنها باشید و حوصله‌تان سر رفته باشد با استفاده از پیشنهاد تانگو می‌توانید وارد گروه‌های مختلف چت شده و با آن‌ها تماس صوتی یا تصویری برقرار کنید. به طور قطع استفاده از این اپ هیجان‌انگیز خواهد بود.
گوگل پلی


9) Viber: در ابتدای کار این اپلیکیشن، کاربرانش تنها می‌توانستند با یگدیگر تماس صوتی داشته باشند یا پیغام بفرستند ولی بعد از مدتی قابلیت تماس‌ ویدیویی نیز به آن افزوده شد که توانست طرفداران بیشتری را به خود جذب کند. این اپ را می‌توانید روی هر سیستم عاملی نصب کرده و حتی با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند فیسبوک ارتباط برقرار کنید.
گوگل پلی


10)WeChat: یکی دیگر از اپ‌های محبوب برای تماس‌ ویدیویی که تا به امروز بیش از 100 میلیون بار دانلود شده‌ است. علاوه بر تماس‌های صوتی و تصویری می‌توانید پیغام هم برای دوستانتان بفرستید. یکی از قابلیت‌های جدید در این اپ Friend Radar است که به شما اجازه می‌دهد دوستان جدیدی که نزدیک محل زندگی شما هستند را پیدا کنید و با آن‌ها تماس بگیرید.
گوگل پلی

شما از چه اپلیکیشنی برای برقراری مکالمات تصویری خود استفاده می‌کنید؟ نظر شما درباره آن چیست؟ اگر هنوز اپلیکیشنی برای تماس ویدیویی ندارید، پیشنهاد ما به شما نصب Skype است، البته تصمیم نهایی با شماست. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

digiro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *