هرساله در رویداد BaselWorld که بزرگترین نمایشگاه ساعت جهان می باشد، از جدیدترین ساعت ها و تکنولوژی های مربوط به آن رونمایی می شود. این نمایشگاه که در بهار هر سال در شهر بازل (Basel) سوئیس برگزار می شود، میزبان برترین کمپانی های ساعت ساز از سراسر جهان بوده و جدیدترین مجموعه ساعت های تولیدی آنها را به نمایش می گذارد. BaselWorld را می توان تا حدودی شبیه به کنگره جهانی موبایل MWC در دنیای ساعت ها دانست و البته این نکات را باید در نظر گرفت که BaselWorld حدود ۱۰۰ سال قدمت داشته و شامل نمایش جواهرات نیز می شود.

امسال شاهد حضور غول تکنولوژی کره ای در این نمایشگاه بودیم؛ کمپانی سامسونگ که با معرفی محصولاتی غیر منتظره و در عین حال عالی و جذاب در BaselWorld حضور داشت. در واقع با همکاری صورت گرفته بین طراح ساعت های لوکس، Yvan Arpa و کمپانی سامسونگ، با سه طرح مفهومی شگفت انگیز در این نمایشگاه روبرو شده ایم.

اولین مدل مفهومی ارائه شده، در نگاه اول بسیار شبیه به Gear S3 بوده که البته در واقع یک ساعت مدل skeletonn مرسوم است که دارای موتور ساعت و سایر جزئیاتی سوئیسی است. دومین مدل نیز دارای طراحی پریمویمی از ساعت Gear S3 بوده که به طور کلی آن را در سطحی متفاوت از Gear S3 اولیه قرار داده است، اما در مورد مدل سوم، با ساعتی کاملا متفاوت و نوآور مواجه هستیم.

سومین مدل مفهومی ارائه شده توسط سامسونگ در BaselWorld، یک ساعت جیبی هوشمند است که می توان آن را جدیدترین گجت پوشیدنی معرفی شده از طرف سامسونگ دانست. فرم طراحی شده برای این ساعت، به تنهایی برای بروز واکنش های مختلف بین طرفداران تکنولوژی کافی است اما به گفته Arpa این داستان همچنان ادامه داشته و تنها به نوع طراحی جیبی بودن این ساعت ختم نمی شود. چراکه این ساعت علاوه بر اینکه یک Gear S3 را در داخل خود جای داده است، مجهز به یک قطب نمای فیزیکی بر روی بدنه جلویی خود بوده و در قسمت پشتی نیز دارای مکانیزم exposed  است؛ بطوریکه چرخ دنده ها را می توان دید.

Vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *