شرکت کامپیوتری Eonite نرم افزار ردیاب حرکات سر Eonite را در همین هفته رونمایی کرد که امکان ردیابی حرکات سر را در محیط‌های سایبری همچون واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی فراهم می‌کند.

این استارتاپ نرم افزار جدیدی را برای ردیابی موقعیت کاربران در واقعیت مجازی راه‌اندازی کرد، این نرم افزار قادر به ردیابی دقیق حرکات کاربر بدون تاخیر خواهد بود.

نرم افزار ذکر شده با دقت بالا قادر به ردیابی ربات‌ها، پهپادها و هدست‌های مختلف نیز خواهد بود.

نرم افزار ردیاب حرکات سر Eonite برای ساخت هدست‌های نسل بعد

نرم افزار ردیاب حرکات سر Eonite

نرم افزار Eonite تا 6 درجه امکان آزادی را فراهم کرده، باعث صرفه جویی در مصرف شارژ می‌شود، دقت بالایی دارد و باعث کاهش هزینه نیز خواهد شد.

Youssri Helmy مدیر عامل Eonite در این مورد گفت:

ردیاب حرکات سر Eonite Vantage یکی از ابزارهای ضروری برای تکنولوژی‌هایی همچون واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است که با استفاده از آن واقعیت مجازی برای کاربران، کم هزینه‌تر و آسان‌تر خواهد شد؛ در نتیجه امکان تجربه‌ای با کیفیت‌تر را فراهم می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به تشخیص موانع در زمان واقعی، نقشه برداری در اتاق‌هایی با مبلمان متعدد و قابلیت عملکرد در شرایط نوری متنوع، اشاره کرد.

نرم افزار ردیاب حرکات سر Eonite

به کمک این راه حل، اتاق هر 60 ثانیه اسکن خواهد شد و نتایج نقشه برداری در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت؛ به این ترتیب به هنگام استفاده از هدست، از محیط اطراف چندان بی‌خبر نخواهد ماند و ناگهان پای خود را بر روی اشیا یا حیوان خانگی خود نخواهید گذاشت!

Eonite و تحقیق در زمینه‌ ادارک مصنوعی

اگرچه Eonite در سال 2015 بنیانگذاری شد اما تکنولوژی به کار برده شده در آن حاصل سال‌های تحقیق در زمینه‌ ادارک مصنوعی توسط بنیانگذاران آن یعنی Peter Varvak و Anna Petrovskaya است.

Petrovskaya می‌گوید: وقتی کار بر روی ادراک مصنوعی را در سال 2004 شروع کردیم، متوجه شدیم این تکنولوژی کاربردهای گسترده‎ای در صنایع هوش مصنوعی خواهد داشت و تحول زیادی در تجربه‌ کاربران ایجاد خواهد کرد.

به نظر او پیشرفت‌های ایجاد شده در رابط‌هایی فضایی همچون واقعیت افزوده، واقعیت ترکیبی و واقعیت افزوده موج محاسباتی چهارم را شکل خواهند داد.

نرم افزار ردیاب حرکات سر Eonite

درک کامپیوترها از جهان واقعی به شیوه‌ چشم انسان، هدف این تکنولوژی است، با پیشرفت این تکنولوژیT انسان تجربه‌ واقعی‌تری را لمس خواهد کرد و هدف Eonite ارتقا هر چه بیشتر این قابلیت است.

جالب است بدانید استارتاپ Eonite تاکنون 5.25 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است!

گجت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *