اکثر ما از نشانه های روانی افسردگی مانند زودرنجی، خستگی و یک حس ناراحتی بی پایان اطلاع داریم. اما درد ماهیچه ها، مشکلات شکمی یا بیدار شدن قبل از طلوع آفتاب چه؟ به طرز شگفت انگیزی این ها هم از نشانه های افسردگی هستند و اگر نگرانید که آیا به افسردگی مبتلا هستید یا نه، می توانید ادامه ی این پست را در دیجی رو دنبال کنید تا با نشانه های فیزیکی افسردگی بیشتر آشنا شوید.

۱.درد عضلانی

مسلما اگر ورزش کرده اید یا چیزهای سنگین بلند کرده اید می دانید که چرا عضلاتتان درد دارند، اما اگر دردی دارید که دلیلش را نمی دانید شاید افسردگی دلیل آن باشد. درد در کمر، درد در عضلات و دردهای مزمن می توانند نمونه هایی از دردهای مربوط به افسردگی باشند. درد با خلق و خوی فرد تنظیم می شود و برعکس این قضیه هم صادق است. کسی که خوشحال است ممکن است درد را به حد کسی که از افسردگی رنج می برد تجربه نکند، یعنی در واقع کسی که خوشحال است ممکن است آستانه ی تحمل درد بالاتری داشته باشد.

۲. افزایش یا کاهش وزن

افسردگی بر هورمون های تنظیم کننده ی اشتها تاثیر می گذارد، که یعنی احتمالا شما در طول افسردگی شاهد کاهش یا افزایش وزن خود خواهید بود. وقتی این هورمون ها تحت تاثیر افسردگی قرار می گیرند تعیین می کنند که ما چه زمانی هنوز گرسنه هستیم و چه زمانی دیگر سیر شده ایم و در نتیجه بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی معمولا خیلی کم یا خیلی زیاد غذا می خورند. مشکلات خواب مربوط به افسردگی هم می توانند باعث ایجاد چنین مسائلی شوند چراکه کمبود خواب می تواند هورمون های سیری و گرسنگی را تحت تاثیر قرارداده و بهم بریزد.

۳. مشکلات مربوط به خواب

با اینکه افراد مبتلا به افسردگی اغلب خستگی و کمبود انرژی را تجربه می کنند، اما احتما با خواب شب کافی و مناسب مشکل دارند. یکی از نشانه های افسردگی، بی خوابی به این شکل است که افراد خیلی زود از خواب بیدار می شوند و دیگر نمی توانند بخوابند. این مسئله می تواند برای  این افراد بسیار زجر آور باشد چراکه خوابیدن اکثر اوقات پناهی برای از بین بردن و مقابله با افسردگی است و به دلیل اینکه کمبود خواب می تواند بر خلق و خو و توانایی شما در تمرکز کردن تاثیر بگذارد- که اینها هم از نشانه های شایع افسردگی هستند- می تواند باعث ایجاد یک سیکل یا چرخه ی خسته کننده و نادرست شود.

۴. مشکلات پوستی

افسردگی با افزایش سطح هورمون استرسی کورتیزول همراه است که شاید دلیل اینکه چراگاهی اوقات اگزما، آکنه و پسوریازیس حین ابتلا به افسردگی عود می کند و بدتر می شوند هم همین باشد. حتی دیده شده که بعضی بیماران با استفاده از داروهای ضد افسردگی، بثورات پوستی شان بهتر شده و نیاز به استفاده از هیچ گونه کرم یا پمادی نبوده است.

۵. مشکلات مربوط به معده و شکم

تهوع، سوزش معده،یبوست و اسهال همگی به افسردگی مرتبط هستند و این شرایط شاید برای کسانی که از اختلال اضطراب رنج می برند هم بدتر باشد. در واقع افسردگی و شرایطی مانند سندروم روده ی تحریک پذیر بسیار بهم ربط دارند.

۶. کرم خوردگی دندان

افسردگی حتی می تواند به سلامت دندان های شما آسیب بزند. مطالعه ای که اخیرا در استرالیا انجام شده نشان داده است که افسردگی با افزایش پوسیدگی دندان و از دست دادن دندان همراه است چراکه احتمالا این اختلال خلقی می تواند انجام کارهای معمول روزانه را بسیار سخت تر کند. افسردگی معمولا افراد را از انجام کارهای شخصی مربوط به سلامتی و بهداشت باز می دارد که از جمله ی این کارها می توان به غذا خوردن مناسب، کنترل بیماری های مزمن و استفاده ازمسواک و نخ دندان اشاره کرد.

۷. سردردهای میگرنی

افسردگی و میگرن شبیه به قضیه مرغ و تخم هستند؛ چراکه نه تنها افسردگی می تواند باعث سردرد شود بلکه اغلب در بیمارانی که از سردردهای میگرنی رنج می برند هم افسردگی مشاهده می شود. البته سردرد ها گاهگداری می توانند نشانه ی یک بیماری جدی باشند به همین دلیل همه ی سردردها را سریع به افسردگی مربوط نکنید.

 

digiro

  • ice-water

    خوردن یخ برای سلامتی مضر است؟

    خوردن یخ برای سلامتی مضر است؟ هیچ چیزی همانند خوردن یک تکه یخ تازه در روزهای گرم تابستان ن…
  • قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟

    قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟ آیا تا به حال با شکم خالی در باشگاه ورزش کرده‌اید؟ تغذیه شما،…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟

    آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟ وقتی درمورد بهداشت دهان فکر می‌کنید، احتمالا چیزهای …
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • درمان خروپف

    روش های درمان خروپف

    روش های درمان خروپف خروپف کردن معمولا به عنوان منبع شوخی در فیلم‌های مختلفی مورد استفاده ق…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *