هواوی که یکی از بزرگترین کمپانی های تولید و عرضه گوشی های هوشمند در جهان است؛ بار دیگر محصولی از سری آنر «Honor» را روانه بازار کرده است. برندی که محصولات آن به دلیل قیمت ارزان و مقرون به صرفه به همراه مشخصات فنی سطح بالا، محبوبیت بسیاری در ایران پیدا کرده اند.
پس از تولید گوشی Honor 8 که به جهت فروش بالا، بسیار موفقیت آمیز بوده است، این شرکت تصمیم به ارائه گوشی دیگری کرده است که با بهبود ویژگی های محصول پیشین، این دستگاه را به یکی از پرفروش ترین دستگاه های موجود بدل کند.
این گوشی هوشمند که Honer 8 Pro نامگذاری شده است؛ شامل بسیاری از ویژگی های پیشین بوده و به جهت سخت افزار مدرن آن، باب طبع دوست داران تکنولوژی خواهد بود.

وجود حجم باتری بالا و ضخامت اندک آن و همچنین ویژگی های سخت افزاری، سبب شد تا به طور اختصاصی این محصول را مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی

بدیهی است که با عرضه Honer 8 Pro، این شرکت قدم بزرگی در پیشرفت گوشی های هوشمند کرده است. چرا که باور جایگیری باتری ۴ هزار میلی آمپری، با ابعاد ۱۵۷× ۷۷٫۵ × ۷ میلی متر کمی دور از ذهن بوده است.
طراحی بدنه پشتی Honer 8 Pro در نگاه اول، کمی شبیه به آیفون ۶ می باشد. با این تفاوت که در قاب فلزی آن دوربین دوگانه به همراه فلش LED با دو توناژ رنگ به کار رفته است.
جنس بدنه این دستگاه از آلیاژ فلزی بسیار سبک  ساخته شده است و در سه رنگ آبی، مشکی و طلایی که هر سه رنگ آن مات هستند، وارد بازار شده است. از این رو استفاده از بدنه مات سبب می شود که این اثر انگشت و یا لکه در آن کمتر بر جای بماند.
وزن این محصول تنها ۱۸۵ گرم می باشد و با صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی همراه است، که البته از گوشی های آیفون ۷ پلاس نیز سبک وزن تر است. اما اگر بخواهیم این دستگاه را با گوشی های جدیدی چون G6  LG و Samsung S8 مقایسه کنیم همچنان سنگین وزن تر است. حاشیه های اطراف آن نسبت به این دو گوشی بیشتر بوده و همانند s8 از لبه های اطراف بهره ای نبرده است.

نقد و بررسی گوشی هوشمند هواوی مدل Honor 8 Pro

کمپانی هواوی با بهره گیری از حسگر اثر انگشت در قاب پشتی کمک می کند که تعادل را در این گوشی بر هم نزند و خوش دست بودن دستگاه را حفظ کند. گفتنی است لبه‎های پایینی و برش متقارن بالایی این گوشی باعث می‎شود به شکل محکمی در دست جا بگیرد.
البته این حسگر تنها به اسکن اثر انگشت محدود نمی شود و به کمک یه تاچ پد می توان به حرکت انگشت سبابه، نوتیفیکیشن ها را در آن جابجا نمود.

نقد و بررسی گوشی هوشمند هواوی مدل Honor 8 Pro

در کناره این اسمارتفون دکمه پاور و کلید های تنظیم صدا با ظرافت خاصی در لبه باریک این دستگاه تعبیه شده اند. در لبه پایین آن پورت USB نوع C جک ۳٫۵ میلی متری، میکروفون اولیه و همچنین پورت مادون قرمز فضای نسبتا شلوغی را پدید آورده است.
در سمت چپ Honor 8 Pro درگاه دو سیم کارت و یا یک سیم کارت و کارت حافظه خارجی را مشاهده می کنیم. البته این دستگاه خود دارای یک حافظه داخلی ۶۴ گیگا بایتی می باشد تا استفاده از کارت حافظه خارجی را به حداقل برساند.

نقد و بررسی گوشی هوشمند هواوی مدل Honor 8 Pro

نمایشگر

Honor 8 Pro به یک نمایشگر LCD، QHD مجهز شده است که به نظر می رسد این دستگاه نیز به دسته پرچمداران پیوسته است.
با در نظر گرفتن باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری دیگر نگران نمایشگر پر مصرف QHD نخواهیم بود. چراکه با چنین ظرفیت باتری ای این میزان مصرف نمایشگر را تامین می کند.
نمایشگر ۵٫۷ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ تصاویری را با رنگ های زنده و طبیعی را ارائه می دهد. گفتنی است که این میزان کیفیت تصویر در نمایشگر های S8 و گوگل XL نیز وجود دارد.
تراکم پیکسلی ۵۵۰ dpi و تکنولوژی IPS در LCD این محصول بسیار شایان توجه است. به طوریکه وضوح بالای تصویر را به همراه دارد و در زوایای مختلف دچار افت کیفیت نمی شود.
میزان روشنایی نمایشگر این محصول ۵۶۰ نیت است و کنتراست نسبتا عالی در نمایش رنگ ها دارد. همین امر سبب می شود در برابر نور مستقیم خورشید محتوای نمایشگر و خوانا بودن آن از دست نرود.
البته با انجام برخی تست ها و آزمایشات، به این نتیجه رسیدیم که رنگ سفید آن کمی به آبی نزدیک است و رنگ سبز کمی اشباع شده به نظر می رسد که از طریق منو تنظیمات می توان به دقت رنگ درست دست پیدا کرد.

نقد و بررسی گوشی هوشمند هواوی مدل Honor 8 Pro

نرم افزار و رابط کاربری

اندروید ۷ نوقا در Honor 8 Pro ، مشابه نسخه های P10 و P10 Plus به صورت پیش فرض نصب شده است. رابط کاربری EMUI 5.1 که به صورت اختصاصی در گوشی های هواوی استفاده شده در این محصول نیز به کار گرفته شده است.
گفتنی است که این رابط کاربری امکان دسترسی به app drawer را به تمامی کاربران می دهد که البته در نسخه پیش ازEMUI 5.0 مشاهده این دسترسی امکانپذیر نبود.
هواوی آنر ۸ پرو، امکان اجرای اپلیکیشن هایی چون Jaunt VR را که به طور پیشفرض در این دستگاه نصب است به کاربر می دهد. از این رو عینک کاغذی واقعیت مجازی در داخل جعبه این دستگاه قرار گرفته است. به این ترتیب خریداران این اسماتفون قادر خواهند بود تا از Galaxy on Fire 3 نیز به طور رایگان لذت ببرند، این بازی جزء اولین بازی های سه بعدی که با Vulkan برنامه نویسی شده می باشد.

نقد و بررسی گوشی هوشمند هواوی مدل Honor 8 Pro

کاربر می‎تواند قابلیتی به اسم Floating dock را فعال کند که یک کلید مجازی است. به این صورت که هرچیزی را روی صفحه نمایش جابجا می کند و به او اجازه می‎دهد آن را به کلید‎های اصلی اندروید، به عقب برگشتن، هوم، Task Switcher، قفل کردن و بستن تمامی اپلیکیشن‎های درحال اجرا توسعه دهد تا بتواند با یک دست گوشی خود را تحت کنترل گیرد.

همچنین می‎توان با دوبار ضربه زدن با دو بندانگشت شروع به ضبط ویدئو کنید در حالی ‎که کشیدن یک حرف S با یک بندانگشت باعث گرفتن تصویر از صفحه به همراه اسکرول کردن می‎شود. امکان انجام قابلیت دوم با استفاده از میانبر معمولی دکمه‎ی پاور/ کم کردن حجم صدا نیز وجود دارد.

سخت افزار

آخرین نسخه از پردازنده های هشت هسته ای هواوی به نام Kirin 960 در هانر ۸ پرو به کار گرفته شده و با پردازنده های گرافیکی  Mali-G71 همراه است.
باید اشاره کرد که چهار هسته از هسته های این پردازشگر از نوع Cortex-A73 و با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز برای اجراهایی با پردازش سنگین و چهار هسته ی دیگر که آنها هم از نوع Cortex-A73 و با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز هستند، برای اجرای پردازش های سبک مورداستفاده قرار می گیرند. که این امر سبب مصرف بهینه از CPU و طول عمر بهتر آن می شود.
حافظه رم ۴ گیگ به راه اندازی چندین اپلیکیشن به طور همزمان کمک کرده که دارای عملکرد و بازدهی نسبتا مناسبی می باشد.

گفتنی است در طول کار با این دستگاه به هیچ گونه اشکال سخت افزاری بر نخواهیم خورد. و البته در صورتی که در زمان مشخصی از روز یک اپلیکیشن معین را مورد استفاده قرار می دهید، این سیستم به مرور زمان این را خواهد فهمید و دیگر به طور پیش فرض آن را به صورت از پیش بارگذاری شده در می آورد.

دوربین

هواوی مشابه P9 و آنر ۸ در این گوشی از سنسور Sony IMX286 برای ارائه هر دو دوربین دوگانه کمک گرفته است. البته دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی، به ثبت تصاویر با جزئیات بیشتر و به صورت سیاه و سفید و دیگری ثبت تصاویر رنگی، کمک به سزایی می کند. با توجه به استفاده از این فناوری در دوربین این گوشی، در نهایت تصویر به دست آمده از هر دو دوربین پردازش شده و یک تصویر نهایی در اختیار کاربر قرار می گیرد.

نبود فیلتر  Bayerکه در یکی از دوربین های این دستگاه به کار نرفته است، سبب ثبت تصاویر سیاه و سفید می شود.
از نکات مثبت در این دستگاه، تنظیمات دستی آن می باشد که به کاربر اجازه می دهد با وجود دیافراگم F/2.2، روزنه آن را به گشودگی F/0.95 رساند. که با استفاده از آن می توانید در محیط هایی با نور کم تصاویر با جزئیات بهتری را به ثبت برسانید.

قابلیت بوکه کردن در عکاسی نیز در دوربین این دستگاه به کار گرفته شده است که البته بر خلاف دوربین های عکاسی حرفه ای به صورت نرم افزاری انجام پذیر است که در برخی موارد  با مشکلاتی روبه رو می شود.
کیفیت عکس های گرفته شده به صورت خودکار در دوربین این دستگاه کمی به سردی مایل است. اما می توان از طریق منو تنظیمات میزان این سردی را کاهش داد.  اما به هر حال بسیاری از کاربران تمایل دارند، به منظور سهولت از دوربین این دستگاه، به صورت خودکاراستفاده نمایند.

نقد و بررسی گوشی هوشمند هواوی مدل Honor 8 Pro

نقد و بررسی گوشی هوشمند هواوی مدل Honor 8 Pro

دوربین سلفی این دستگاه به یک سنسور ۸ مگا پیکسلی مجهز است که تصاویری با رزولوشن ۲۴۴۸×۳۲۶۴ را ثبت می کند. البته وجود نسبت کانونی F/2.0 در این دستگاه سبب می شود که عکس های گرفته شده با کمی روتوش همراه شود. تصاویر ثبت شده به صورت خودکار کمی چروک های صورت را محو می کند که این امر محو بخش عظیمی از جزئیات را نیز شامل می شود.

فیلمبرداری با کیفیت ۴K کمترین انتظاری است که می توان از گوشی های نسل نو داشت که خوشبختانه در این دستگاه برآورده شده است. اما در هنگام ضبط فیلم به صورت ۴k، لرزش های دست در آن کاملا مشهود است که آن به دلیل عدم وجود لرزشگیر اپتیکالی است که در اکثر دوربین های گوشی های هوشمند به کار رفته است.

باتری

همان طور که پیش از این اشاره کردیم، از نقاط مثبت این دستگاه وجود باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی آن است که همان باتری ای است که در هواوی میت ۹  نیز به کار رفته است.
با وجود نمایشگر QHD، این دستگاه با مصرف متعادل تا ۲ روز بدون شارژ دهی دوام می آورد.
بر طبق آزمایشات انجام شده، Honor 8 Pro تا ۸ ساعت و ۴۰ دقیقه پاسخگو نیاز کاربر است که با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارد میزان نسبتا مناسب و مطلوبی است.
بهره گیری از شارژ سریع نیز از دیگر نکات مثبت این دستگاه است، به طوریکه در کمتر از ۲ ساعت (یک ساعت و ۵۰ دقیقه) باتری این دستگاه به طور کامل شارژ شود. از این رو با این ظرفیت در میان باتری های هم نسل خود یک قدم جلوتر می باشد.

حرف آخر

یقینا وجود پردازشگری با عملکرد و بازدهی بالا، رزولوشن تصویر مطلوب و همچنین باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، ویژگی هایی است که نمی توان در Honor 8 Pro  از آن چشم پوشی کرد. اما به هر حال این دستگاه زیر سایه Honor 8 حرکت می کند.
دوربین این دستگاه اگر چه دارای دو زاویه متفاوت نیست اما مهارت های عکاسی و قابلیت های خوبی را در خود گنجانده است.
۸ با وجود رقبای پر قدرت، باز هم استقبال خوبی از Honor 8 Pro شده است و آن هم شاید قیمت بسیار مناسب آن (۵۹۰ دلار) باشد.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *