همانطور که می دانید این روزها استفاده از شبکه ‌های اجتماعی بسیار معمول شده و به راهی برای کسب درآمد و جذب مشتریان تبدیل شده است. اما آیا تمام افرادی که در این زمینه ها فعالیت می کنند موفق خواهند بود؟ همه چیز به همین آسانی نیست، بلکه تهیه محتوای مناسب برای این گونه صفحه ها نیاز به فکر و تجربه دارد تا با یک مهندسی معکوس، بیشتر فالوور ها به مشتری تبدیل شوند.

در ادامه ۴ راهکار مناسب آورده شده است که به شما در راستای رسیدن به این هدف کمک می کند.

۱- عادت های بد را کاهش دهید

اینکه در محیط فیسبوک گشت و گذار بیهوده انجام دهید، برخی پست ها را بصورت اتفاقی و بی هدف توییت کرده و یا لایک کنید، میزان بهره وری شما کاهش یافته و نمی توانید استفاده مفید ازین گونه برنامه ها داشته باشید. برای اینکه در شبکه های اجتماعی بتوانید تاثیرگذار باشید باید میزان بهره وری روزانه خود را افزایش دهید. اگر صفحه ای دارید که در آن تبلیغات کاری انجام می دهید هر روز اول وقت و پایان روز ۱۵ دقیقه از وقت خود را برای پاسخ دادن به سوالات کاربران اختصاص دهید. همچنین محتوای صفحه خود را بررسی نموده و ببنید چه نتایجی در بر داشته است.

یک تقویم تهیه نمایید تا بتوانید میزان فروش خود را مدیریت کنید. هرروز که محتوای صفحه و نتایج آن را بررسی کنید فروش شما نظم بیشتری به خود می گیرد و همچنین مطالب شما همیشه تازگی خواهد داشت بطوریکه کاربران با هر پست شما درگیر آن می شوند. در اینصورت است که می توانید نرخ تبدیل فالوورها به مشتری را افزایش دهید.

۲- داده ها را بررسی کنید

اگر از شما پرسیده شود که کدام شبکه اجتماعی تاثیر مثبت بیشتری در میزان فروش شما دارد، آیا می توانید پاسخ دهید؟ به طور کلی داده ها برای راهنمایی و تولید اطلاعات مهم گردآوری می شوند.

اگر قصد دارید که تعداد فالوورهای خود را افزایش داده و آنها را به مشتری تبدیل کنید بهتر است که داده های خود را تحلیل کنید. گوگل آنالیتیکس ابزار بسیار مناسبی است که می تواند در این راستا کمک زیادی به شما بکند. در واقع بدون تحلیل داده ها کسی قادر نخواهد بود در مورد کسب و کار خود تصمیم مناسبی بگیرد. برنامه ای مانند گوگل آنالیتیکس و داده های فیسبوک و توییتر می توانند اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهند. در واقع با استراتژی به کار رفته در آنها می توانید نحوه تولید محتوا، طول پست ها و زمانبندی کردن آنها را بهتر از قبل انجام دهید.

۳- مخاطبان خود را تعریف کنید

شما باید بدانید که مخاطبین پست های شما چه افرادی هستند. اگر میزان فروش شما تغییری نمی کند به این دلیل است که مخاطبان خود را نمی شناسید. بنابراین باید تحقیقات بیشتری انجام دهید. می توانید در گام اول از مشتری های فعلی خود شروع کنید و از آنها سوال کنید. مثلا از آنها بخواهید که به این سوال شما پاسخ دهند: تصور کنید که مشکل اضافه وزن دارید و می خواهید برای برطرف نمودن آن تلاش کنید. چه مواردی در این میان کار را برای شما دشوار خواهد کرد؟

در واقع طراحی اینگونه سوال ها کار آسانی نیست و نیازمند اندیشه و تامل است. پروفسور فلسفه و منطق دانشگاه کپنهاک «وینسنت هندریک» می گوید: سوال خوب لزوما سوالی نیست که پاسخ آن بله یا خیر باشد، بلکه باید پاسخ های متفاوتی بسته به شرایط داشته باشد.

همیشه در سوالاتی که مطرح می کنید یک زمینه خاص را در نظر بگیرید و جسور باشید. طرح سوالات شما باید به گونه ای باشد که مشتری ها را درگیر کند تا آنها خودشان را در سناریوی مطرح ‌شده شما تصور کنند و خود را در موقعیت موضوع شما قرار دهند.

شما باید اطلاعات زیادی راجع به نیازهای مشتری های خود داشته باشید تا محتوای تولیدی شما بتواند بازار مناسبی را هدف قرار دهد.

۴- مزایای مشخصی را ارائه دهید

مشتریان اکثر مواقع در خرید وسایل خود از تجربه ی گذشته خود استفاده می کنند. اگر شما قادر نباشید که مزایای محصول خود را به خوبی برای آنها توضیح دهید و یا آنها را مشخص کنید، قطعا مشتری های خود را از دست داده و رقبایتان از شما پیشی خواهند گرفت.

می توانید از شبکه‌ های اجتماعی که امکان بسیار خوبی را برای فروشندگان فراهم آورده اند استفاده نموده و مزایا و مشخصات محصول خود را به طور واضح بیان کنید. به عنوان مثال فروش غذای سگ، گربه یا ماهی، فروشگاه های مرتبط با حیوانات خانگی را از یکدیگر متمایز نمی‌کند زیرا مردم می توانند این محصولات را از همه مغازه فراهم کنند. موضوعی که در این میان اهمیت دارد این است که مشتریان به طور کامل بدانند که فروشگاه شما چگونه به افزایش کیفیت زندگی آن ‌ها و حیوان خانگی‌ شان کمک خواهد کرد.

برای رسیدن به چنین مرحله ای تجربیات مشتریان قدیمی و فعلی خود را به اشتراک گذاشته، مزایای محصول خود را نسبت به رقبا مشخص کنید تا تمامی مشتریانتان برای خرید محصولات شما تشویق شوند.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *