اگر شما هم به خیل توسعه دهندگان اپلیکیشن پیوسته‌اید مسیری که برای راه‌اندازی استارتاپ موفق انتخاب می‌کنید تعیین کننده است.

تا به حال از خود پرسیده‌اید چرا شانس و اقبال همیشه در خانه برخی را می‌زند در حالی که برخی از انسان‎ها اندرخم یک کوچه مانده‌اند و با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند؟

واقعا چیزی به نام شانس وجود دارد یا این که موفقیت از چیز دیگری نشات می‌گیرد؟ حقیقت این است که موفقیت امری انتسابی نیست و لزوما تمام افراد موفق خوش شانس نیستند.

جالب‌تر این که افراد موفق خود را خوش شانس نمی‌دانند و معتقدند فاکتور‌هایی نظیر تلاش و پشتکار و امید پشت این موفقیت وجود دارد که البته درست است.

موفقیت شانسی نیست و حتی در تاریکی مطلق این شما و باریکه‌های امیدتان هستند که در اوج ناکامی شما را به عرش می‌رسانند.

راه‌اندازی استارتاپ نیز به همین شکل است. خوش شانسی یا بدشانسی شما نقشی در موفقیتتان ندارد. اگر شکست می‌خورید بدشانس نیستید؛ فقط یکی از هزاران راهی را امتحان کرده‌اید که به موفقیت ختم نشده است!

با رشد کمپانی‌های تولید کننده اسمارت‌فون و لوازم مشابه احتمالا در سال 2020 نزدیک به 2.1 میلیارد دستگاه موبایل در جهان وجود خواهد داشت!

هر کاربر موبایل به صورت متوسط 3 تا 5 اپلیکیشن را نصب می‌کند و همین موضوع باعث گسترده‌تر شدن استارتاپ‌های توسعه اپلیکیشن می شود.

بنابراین حتی اگر قرار باشد روزی شاهد افول اپلیکیشن ها باشیم فعلا بازار تولید و توسعه این برنامه‌های جادویی داغ است.

مسلما در ابتدا شناخت راه از بیراهه مشکل بوده و ممکن است مرتکب اشتباهات زیادی شوید. اما جای نگرانی نیست. ما این مسیر را طی کرده ایم و به خوبی با باید‌ها و نبایدهای این راه آشنا هستیم.

بار سفر را بردارید و با مطالعه پست امروز هات اپ نیوز در ادامه مسیر گام به گام با ما همراه باشید.

نکاتی برای راه‌اندازی استارتاپ تولید اپلیکیشن موفق

How to Start a Successful Mobile App Development Startup

موانع توسعه اپلیکیشن متعدد هستند و در این مسیر به انتظار شما نشسته اند؛ تمام راه از ایده‌پردازی تا طراحی بخش‌‌های مختلف و نهایتا عرضه اپلیکیشن به بازار پُر از تله است.

هوشیاری شما در کنار توجه به نکاتی که برای راه‌اندازی استارتاپ توسعه اپلیکیشن معرفی می‌کنیم از این تله‌ها نجاتتان می‌دهد.

راه‌اندازی استارتاپ

اعتبارسنجی ایده اولیه

شما به عنوان مغز متفکر استارتاپ یک ایده کاربردی دارید و آن را با بقیه در میان می‌گذارید. حالا نوبت به بقیه می‌رسد تا با اطلاعات و آگاهی خود ایده شما را ارزیابی یا اعتبار سنجی کنند.

فراموش نکنید که هر فرضیه‌ای ارزش تبدیل به نظریه را ندارد؛ اگر هم تبدیل شود ممکن است بازدهی نداشته باشد. واقع‌گرا باشید و خود را گول نزنید. ارزیابی و اعتبار سنجی ایده را با تعقیب الگوهای رفتاری کاربران انجام دهید.

از زمانی که ایمیل های تبلیغاتی را به عنوان رویکرد بازاریابی اپلیکیشن خود انتخاب کرده اید تا وقتی که کاربر وارد سایتتان شده و از طریق صفحه ورود یا landing page به خوبی تحت نظر قرار گرفته می‌شود.

راه‌اندازی استارتاپ

ابزار دیگری که در این زمینه می‌تواند کاربردی باشد Google Keyword Planner است. در اصول بازاریابی و سئو به کلمات کلیدی و انتخاب صحیح آن برای اپلیکیشن اشاره کردیم.

این سرویس یکی از ابزارهای کاربردی در بهینه سازی وب سایت یا اپلیکیشن‌های مختلف با تکیه بر کلمات کلیدی یا کلیدواژه‌هایی است که انتخاب می‌کنید.

وایرفرمینگ جزئی ایده ها

احتمالا با اصطلاح متداول wireframing آشنا باشید. نوعی راهنمای تصویری که چارچوب فعالیت را در یک نمای کلی و سریع به شما نشان می‌دهد.

احتمالا راه‌اندازی استارتاپ توسعه اپلیکیشن با این روش ساده‌تر شود. در وایر فریمینگ اپلیکیشن از تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌شود.

آنالیز اسکرین شات‌هایی که از برنامه گرفته شده‌اند و عناصری که در ناوبری برنامه گنجانده شده‌اند بخشی از وایرفریمینگ را تشکیل می‌‌دهند.

راه‌اندازی استارتاپ

طراحی مهم‌ترین جلوه‌ها یا عناصر

اگر ایده شما یک ایده منحصر به فرد و ناب باشد هر لحظه ممکن است توسط دیگران پیاده شود یا حتی ایده شما به سرقت برود!

برای این که بتوانید هر چه سریع‌تر اپلیکیشن را در زمان مناسب عرضه کنید بهتر است از طراحی بخش‌های کلیدی استفاده نمایید.

گاهی اپلیکیشن‌ها خیلی ساده و ابتدایی عرضه می‌شوند تا در زمان مناسب بتوانند مخاطبان را به خود جذب کنند. در عوض بعد از انتشار برنامه سایر امکانات برنامه ریزی شده در نسخه‌های بعدی و با ارتقا اپلیکیشن ارائه می‌شوند.

طراحی کاربر پسند

تجربه کاربری در استفاده از اپلیکیشن مهم‌ترین هدف یک توسعه دهنده موفق است. اگرچه حساسیت زیاد روی طراحی بخش‌های ظاهری اپلیکیشن چندان منطقی به نظر نمی‌رسد و شما را از بخش های دیگر غافل می‌کند اما رابط کاربری مناسب و سهولت در استفاده از اپلیکیشن مهم تر است.

از رنگ‌های شاد برای جلب نظر مخاطبان استفاده کنید و از فضای تیره‌ای که در بسیاری از اپلیکیشن‌ها حاکم است خارج شوید.

راه‌اندازی استارتاپ

بازاریابی محصول با استارتاپ‌های همکار

در کنار شما تیم‌های مشابه زیادی وجود دارند که با راه‌اندازی استارتاپ مسیر موفقیت را قبلا طی کرده‌اند. بد نیست از تجربیات و حتی کمک‌های مالی آن‌ها برای عرضه یک محصول مشارکتی کمک بگیرید.

به علاوه ارزش تقریبی محصول، جدول زمانی عرضه محصول و حتی قابلیت‌های آینده باید برنامه ریزی شوند. بهتر است این برنامه‌ریزی به افراد باتجربه سپرده شود.

انتظار برای مشاهده نتایج

حالا وقت این است که صبوری به خرج دهید و البته مشتاقانه به انتظار نتایج بازدید و دانلود برنامه بنشینید.

اغلب استارتاپ‌ها با محدودیت سرمایه رو به رو هستند و همین موضوع روند بهره‌وری را کُندتر می‌کند؛ چون ممکن است کمبود بودجه مانع از بازاریابی و تبلیغات محصول شود.

راه‌اندازی استارتاپ

استخدام استعدادهای برتر

بعد از این که نتایج اولیه را مشاهده کردید و همه چیز قابل قبول بود برای گسترش کسب وکارتان دست به کار شوید. الان زمانی است که می‌توانید تیم طراحی و توسعه را تقویت کنید و از استعدادهای برتر کمک بگیرید.

برای افزایش دانلود اپلیکیشن و هر هدفی که در آینده دنبال می‌کنید از همین نیرو تازه نفس استفاده کنید. شاید افزایش بودجه ممکن نباشد؛ اما تمرکز بر نیرو با استعداد و کم‌هزینه می‌تواند کمبود‌های کار را برطرف کند.

راه‌اندازی استارتاپ

سخن آخر:

اولین قدم سخت‌ترین قدم است؛ اما زمانی که ایده شما معرفی شود هم، نباید خیلی آسوده خیال بود.

بعد از انتشار و استخدام نیروهای مستعد است که باقی استارتاپ‌ها دست به کار می شوند تا ورژن جذاب‌تری از برنامه یا اپلیکیشنی که برای اولین بار تولید کرده اید را عرضه کنند.

شما چه فکر می کنید؟

توسعه دهندگان به چه نکات دیگری در مسیر کارآفرینی و راه‌اندازی استارتاپ جدید باید توجه داشته باشند؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

منبع هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *