هفت دلیل برای خرید آیفون SE وجود دارند که نشان می‌دهند این گوشی می‌تواند شما را از همه نظر راضی کند!

اپل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را سال گذشته رونمایی کرد. آیفون 7 نسبت به قبل ارتقا یافته‌تر بود اما آیفون SE در ماه مارس 2016 رونمایی شد.

این گوشی فروش بالایی داشت و توانست کاربران مدل‌های آیفون 5 را به خوبی قانع کند تا یک گوشی جدید بخرند. آیفون SE با آیفون 5 قابل مقایسه است اما ویژگی‌های مشابه آیفون 6s دارد.

هفت دلیل برای خرید آیفون SE

1 . اگر به دنبال یک گوشی ارزان قیمت اپل می‌گردید، آیفون SE بهترین گزینه است

هفت دلیل برای خرید آیفون SE
آیفون به هیچ وجه گوشی ارزانی نیست و اگر به دنبال خرید یک گوشی جدید هستید، بدون پرداخت هزینه بالایی، می‌توانید آیفون SE را انتخاب کنید.

کاربران گوشی‌های اندرویدی میان‌رده هم می‌توانند از آیفون SE به عنوان سکوی پرشی به سمت پلتفرم iOS استفاده نمایند!

آیفون SE با رم 16 گیگابایت با قیمت 339 دلار به فروش می‌رسد و قیمت مدل 64 گیگابایتی آن فقط 449 دلار است. در مقایسه آیفون 6s با قیمت 549 دلار برای مدل 32 گیگابایت است و برای خرید یک آیفون 6s پلاس 128 گیگابایت باید 749 دلار پرداخت کنید.

2 . آیفون SE گوشی کوچکی که در جیب شما جای می‌گیرد

هفت دلیل برای خرید آیفون SE

گوشی‌های هوشمند هر روز در حال بزرگتر شدن هستند اما هنوز عده‌ای هستند که به دنبال گوشی‌هایی با صفحه نمایش 4 اینچی می‌گردند. یک گوشی با چنین صفحه نمایشی در هر جیبی جای می‌گیرد و با یک دست هم، قابل استفاده است.

با این وجود صفحه نمایش آیفون SE با رزولوشن 640*1136 ممکن است برای بعضی ناکافی باشد. باید گفت رزولوشن تفاوت چندانی با آیفون 6s ندارد، تراکم پیکسلی مشابه است و وقتی صفحه نمایش این دو گوشی کنار هم قرار گیرند به سختی می‌توان تفاوت خاصی یافت.

3 . طراحی کلاسیک آن مشابه آیفون 5 است

هفت دلیل برای خرید آیفون SE

اگر به دنبال آیفونی با طراحی کلاسیک می‌گردید آیفون اس ای به شدت مشابه آیفون 6s با لبه‌های گرد اما با حسی مُدرن است. حلقه فلزی اطراف دکمه هوم و قسمت پشت شیشه‌ای آلومینیومی، ظاهر این گوشی را شکل داده‌اند.

علاوه بر این، قاب‌های مخصوص آیفون 5 برای آیفون SE نیز قابل استفاده خواهند بود. لبه‌های تیزتر آیفون SE آنرا در مقایسه با لغزنده بودن آیفون 6s خوش دست‌تر کرده‌اند.

4 . جک هدفون 3.5 میلی متری و پورت لایتنینگ

هفت دلیل برای خرید آیفون SE

اپل در قسمت پورت لایتنینگ مدل‌های قبلی آیفون تغییر خاصی نداده است، اگر همچنان طرفدار جک هدفون هستید و علاقه‌ای به استفاده از هدفون‌های وایرلس و گُم کردن آنها ندارید، آیفون SE با جک هدفون 3.5 میلی‌متری، انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

5 . سی پی یو، جی پی یو و رم، مشابه آیفون 6s

هفت دلیل برای خرید آیفون SE

آیفون SE از پردازنده 1.8 گیگاهرتزی A9 اپل، پردازنده گرافیکی شش هسته‌ای PowerVR GT7600 و رم 2 گیگابایت بهره می‌برد. این ویژگی‌ها مشابه آیفون 6s هستند. این گوشی عملکردی روان و بدون توقف حتی بعد از آپدیت 10.2 iOS دارد.

6 . باتری آیفون SE تقریبا هم اندازه باتری آیفون 6s است

هفت دلیل برای خرید آیفون SE

وقتی نوبت به ظرفیت باتری می‌رسد باید گفت ظرفیت آیفون SE با ظرفیت باتری 1642 میلی آمپری، تفاوت اندکی با باتری 1715 میلی آمپری آیفون 6s دارد.

تفاوت چندان زیاد نیست و باتری تا یک روز دوام خواهد آورد، البته این بستگی به اپلیکیشن‌هایی دارد که شما نصب می‌کنید.

علاوه بر این، صفحه نمایش کوچکتر و رزولوشن پایین‌تر، باتری کمتری مصرف می‌کند. این ویژگی در میان هفت دلیل برای خرید آیفون SE در میان کاربران، اهمیت بیشتری دارد!

7 . دوربین عقب قانع کننده و دوربین سلفی کسل کننده!

هفت دلیل برای خرید آیفون SE

دوربین عقب آیفون SE دارای ظرفیت 12 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.2، اتوفوکوس تشخیص فاز و فلش ال ای دی دوگانه است. این دوربین دقیقا مشابه آیفون 6s است اما دوربین سلفی متاسفانه مشابه همانی است که در آیفون 5 یافت می‌شود.

این دوربین سلفی 1.2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4، تشخیص چهره و ویژگی فیس‌تایم، شاید برای بعضی چندان تاثیر گذار نباشد.

در نهایت باید گفت آیفون SE گزینه‌ای بی‌نظیر برای طرفدارن گوشی‌های کوچک است. با پرداخت هزینه‌ای نه چندان زیاد، صاحب یک گوشی کوچک اما قدرتمند خواهید شد.

از نظر عمر باتری، سی پی یو، رم و دوربین عقب باید گفت این گوشی راضی کننده خواهد بود. دسترسی به اپل پِی و سیری را نیز باید به این ویژگی‌ها اضافه کرد.

منبع هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *