“هیدئو کوجیما” بتازگی اطلاعات جدیدی از بازی مرموز Death Stranding را به اشتراک گذاشته است. به گزارش پردیس‌گیم، آقای کوجیما در مصاحبه با PlayStation Blog، تایید کرد که Death Stranding یک بازی جهان‌باز است که آزادی عمل فوق‌العاده‌ای را به گیمرها می‌دهد. این مصاحبه را در دو بخش برای شما پردیسی‌های عزیز قرار می‌دهیم و بخش اول اکنون پیش‌روی شماست.

ایده  Death Stranding را شما همیشه در ذهن داشتید و یا بعد از همکاری با شرکت سونی به سرعت به ذهنتان رسید؟

این سوال را از من زیاد پرسیده‌اند. وقتی که من استودیو جدیدی تاسیس کردم چندین ایده را برای ساخت بازی جدیدم داشتم؛ من از خودم سوالات مختلفی کردم، نظیر اینکه در حال حاضر مردم چه بازی را بیشتر می‌خواهند؟ شرایط بازار بیشتر چه گونه‌ای از بازی‌ها قبول می‌کند؟ چه سبک بازی را بهتر است بسازم؟ پاسخ تمامی این سوالات به Death Stranding ختم شد. من واقعا می‌خواستم بازی خاص و متفاوتی بسازم و Death Stranding کاملا چنین خاصیتی را برایم داشت.

Death Stranding دقیقا چه نوع بازی است و در چه سبکی قرار می‌گیرد؟

شما می‌توانید از Death Stranding به عنوان یک بازی اکشن نام ببرید. هدف اصلی من در Death Stranding این است که بازی در جنبه بصری بسیار قابل لمس و درک باشد تا گیمرها خیلی سریع بتوانند آنرا باور کنند. Death Stranding نوع خاص و جدیدی از عمیق بودن را هم ارائه می‌دهد، چیزی که پیش از این در هیچ بازی مشاهده نکرده‌اید.

آیا می‌تونی در مورد گیم‌پلی بازی بیشتر توضیح بدی؟

من واقعا نمیتونم الان جزئیات زیادی بگم! اما در به طور خلاصه می‌توانم Death Stranding را اینطور تعریف کنم: یک بازی اکشن و جهان‌باز که در آن‌ آزادی‌ عمل فوق‌العاده‌ای به شما برای انجام اعمال مختلف داده می‌شود. این آزادی عمل گونه‌های مختلفی دارد. شما می‌توانید از وسایل نقلیه استفاده کنید، همچنین اگر شما یک جنگجو هستید می‌توانید برای نبردهای خود گزینه‌های فراوانی را انتخاب کنید. بیشتر از این چیزی را نمی‌توانم بگویم اما مطمئن باشید که Death Stranding یک بازی بسیار قابل حس است و امیدوارم شما وقتی آنرا تجربه می‌کنید با چیز رو‌به‌رو شوید که تا به حال نظیر آنرا مشاهده نکرده‌اید.

در نام بازی واژه Strand (رشته) وجود دارد که در تقابل با Death معنا واضحی ندارد. واقعا منظورت از Strand دقیقا چیست؟

من 31 سال است که در صنعت بازی حضور دارم و بازی‌های اکشن زیادی را ساخته‌ام. در بازی‌های اکشن گیمرها از طریق یک اسلحه باید با دشمنان مقابله کنند و یا در بازی‌های آنلاین همین کار را باید در مقابل گیمرهای دیگر انجام دهند. عامل ارتباط آن‌ها با یکدیگر جسم نیست بلکه اسلحه است و با اسلحه رشته‌ای از ارتباطات بین آن‌ها ایجاد می‌شود. Death Stranding هم دقیقا چنین ارتباطی دارد اما من قصد دارم که مفهوم ارتباط را در بازی به شکل عمیق‌تری پیاده کنم که تنها مبتنی بر اسلحه نیست و شما در بازی با مفهوم جدیدی از رشته و ارتباطات مواجه خواهید شد.

گفته می‌شود که Death Stranding گونه جدیدی از ویژگی‌های آنلاین را ارائه می‌دهد، ویژگی‌هایی که تفاوت زیادی با برداشت سنتی ما از عناصر آنلاین دارند. در این رابطه میشه بیشتر توضیح بدید؟

طبق معمول بقیه سوالاتت به اینم نمی‌تونم با جزئیات زیاد جواب بدم! اما همینو بگم که اگر گیمرها دوست داشته باشند بازی را به شکل افلاین و بدون این ویژگی‌های آنلاین بروند باز هم تجربه بازی خوب است. اما برای کسانی که دوست دارند بازی را آنلاین بروند نیز باید بگویم که ما در Death Stranding برداشت و ویژگی‌های جدیدی از قابلیت‌های آنلاین را قرار می‌دهیم، این ویژگی‌ها تفاوت زیادی با انتظارات مردم از یک بازی آنلاین دارد. اکثر بازی‌ها یک بخش “داستانی” دارند و شما می‌توانید در کنار آن بخش آنلاین را نیز تجربه کنید اما ساختار Death Stranding کاملا متفاوت است

“نورمن ریداس” و “مدز میکلسون” در بازی Death Stranding حضور دارند. آیا می‌توانیم انتظار حضور ستاره‌های سینمایی بیشتری را در پروژه شما داشته باشیم؟

متاسفانه در این مقطع نمی‌توانم چیزی را تایید کنم اما این الگویی که من انتخاب کردم، یعنی استفاده از ستارگان سینمایی در بازی، مطمئن باشید الگویی است که در آینده بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساخت بازی و فیلم پروسه‌ای بسیار نزدیک و مشابه است.

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *