گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس جالبترین صفحه نمایشی که تاکنون دیده‌ایم را دارند، اما آیا در عمل هم به خوبی آن چیزی که به نظر می‌رسند، می‌باشند؟

خوشبختانه وبسایت DisplayMate آن‌ها را از لحاظ سرعت و کیفیت بررسی کرده و نتیجه آن را فوق‌العاده ارزیابی کرده است.

محصولات سامسونگ همواره بهترین صفحه‌ نمایش‌ها را داشته‌اند، حال DisplayMate در نتیجه بررسی خود از صفحه نمایش این دو دستگاه، آن‌ها را بهترین صفحه‌ نمایش گوشی‌های هوشمندی که تاکنون تست کرده، نامیده است. از لحاظ روشنایی، وسعت رنگ و بازتابندگی، دکتر ریموند می‌گوید:

نمایشگر گلکسی S8 بسیار نوآورانه و با کارایی بالاست و موفق به کسب بالاترین درجه A+ از DISPLAYMATE شده است.

از جمله نکات برجسته DisplayMate برای گلکسی S8 وسعت رنگ جدید و دقیق DCI-P3 و قابلیت HDR آن است، چیزی که در تلویزیون‌های با کیفیت 4k پیدا می‌کنید. همچنین آن‌ها دریافتند که وسعت رنگ S8 بیشتر از S7 است که باعث رنگ‌های بهتری بر روی صفحه نمایش می‌شود. علاوه بر این، گلکسی اس 8 تا 10 درصد روشن‌تر از گلکسی اس 7 بوده و تا 19 درصد در محیط با نور بالا (فضای باز) روشن‌تر است.

این گزارش طولانی اشاره می‌کند که نمایشگر گلکسی S8 در هر آزمون آزمایشگاهی که با گلکسی S7 مقایسه شده، بهبودهایی داشته است. مراحل آزمایش‌هایی که صورت گرفته در زیر آورده شده است:

  • وسعت رنگ بومی (Native color garmut)
  • اوج روشنایی
  • امتیاز کنتراست در نور محیط
  • وضوح صفحه
  • نسبت کنتراست
  • بازتاب صفحه نمایش
  • زاویه دید

باید توجه داشت که DisplayMate سامسونگ را برای مقاومت در استفاده از صفحه نمایش‌های 4k ستایش می‌کند و می‌گوید که در دنیای تلفن‌های هوشمند عملا تفاوت قابل تشخیصی بین صفحه نمایشگر فعلی گلکسی S8 و 4k برای انسان وجود ندارد. همچنین بهره‌وری بالا و حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی فوق‌العاده آن اجازه می‌دهد تا روشنایی صفحه بسیار کم شود در حالی که حفظ رنگ با کیفیت بالا انجام می‌شود و کیفیت تصاویر تغییری نمی‌کند.

ما می‌دانستیم که صفحه نمایش سامسونگ خوب است، اما نمی‌دانستیم از چه جنبه‌هایی برتری دارد. سامسونگ همیشه سعی در استفاده از صفحه نمایش دقیق و شفاف داشته است اما اس 8 واقعا یک صفحه نمایش فوق‌العاده دارد، مطابق چیزی که انتظار می‌رفت.

Digiro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *