مایکروسافت در کنفرانس بیلد از چندین عدد و رقم رونمایی کرد. یکی از این موارد مربوط به تعداد رایانه‌هایی بوده که ویندوز ۱۰ بر روی آن‌ها نصب شده است.

طبق آمار جدیدی که پس از گذشت ۸ ماه از سوی مایکروسافت بروزرسانی شده، تعداد کامپیوترهای میزبان سیستم عامل ویندوز ۱۰ به ۵۰۰ میلیون دستگاه رسیده است. این درحالی بوده که مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۴۰۰ میلیون دستگاه میزبان ویندوز ۱۰ اشاره کرده بود.

نکته جالب توجه، هدف بلند پروازانه مایکروسافت در مورد تعداد دستگاه‌های میزبان ویندوز ۱۰ است، به‌طوری‌که ردموندی‌ها در ابتدا پیش‌بینی میزبانی بیش از یک میلیارد دستگاه تا سال ۲۰۱۸ از ویندوز ۱۰ را کرده بودند که در ادامه به‌دلیل آرمانی بودن بیش از حد این طرح، آن را مورد بازنگری قرار دادند. بدین ترتیب رسیدن به آمار بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه در مدت زمان بیشتری پیش‌بینی شد. با این‌حال همانطور که آمار امروز مایکروسافت نشان می‌دهد رشد تعداد کاربران به کندی صورت می‌گیرد.

کانسپت: تم تمام روشن برای نسخه رومیزی ویندوز 10

گفته می‌شود که مایکروسافت قصد دارد تا پایان ژوئن سال جاری به ۵۵۰ میلیون کاربر ماهانه و در پایان ماه سپتامبر به رکورد ۵۷۵ میلیون کاربر ویندوز ۱۰ برسد.

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *