یکی از مهم ترین و حساس ترین رویدادهای معرفی اسمارت فون های پرچمدار جدید، مربوط به گلکسی S8 بود. در کنار تمام تعریف و تمجیدهایی که در خصوص نمایشگر بی نهایت (Infinity Displayy)، دستیار مجازی جدید و سایر ویژگی های کلیدی آن وجود دارد، مطمئنا در رابطه با برخی خصوصیات دیگر آن نیز چیزهایی به گوشتان خورده است: جایگاه دکمه دسترسی به دستیار مجازی Bixby، هدست جدید Gear VR به همراه کنترلر و هدفون AKG، داک DeX که گلکسی اس ۸ را به یک PC تبدیل می کند، اپلیکیشن آپدیت شده S-Health با قابلیت فراخوانی اسناد، سنسورهای دوربین با برند جدید و یا چینش دوباره آیکون های صفحه Home با تنها یک لمس.

۸ ویژگی خارق العاده گلکسی اس ۸ که کمتر به آنها پرداخته شده است

۸ ویژگی خارق العاده گلکسی اس ۸ که کمتر به آنها پرداخته شده است

در ادامه به ۸ تا از بهترین ویژگی های Galaxy S8 پرداخته شده که در تبلیغات این محصول، کمتر به طور مستقیم به آنها اشاره شده است.

شارژ سریع وایرلس

صرف نظر کردن از امکان شارژ کردن اسمارت فون به صورت وایرلس به دلیل کند و پر دردسر بودن آن، امری منطقی است، اما سامسونگ با گلکسی اس ۸ خود آمده است تا این نوع تفکر کاربران را تغییر دهد. در Galaxy S8 از شارژ وایرلس با سرعتی تقریبا دو برابر بیشتر از از شارژرهای وایرلس Qi پشتیبانی می شود – ۲٫۴A به جای ۱٫۵A. البته سرعت این نوع شارژ هنوز به اندازه سرعت شارژ با سیم به همراه استفاده از تکنولوژی های Adaptive Fast Charging یا Quick Charge نبوده اما کاملا کاربردی و مفید است.

در صورتی که بخواهید ازین قابلیت اس ۸ استفاده کنید، لازم است تا یکی از استندهای شارژ سریع وایرلس سامسونگ را با قیمت ۹۰ دلار تهیه کنید. به نظر می رسد که این استند، تنها استند موجود در بازاری است که شدت جریان کافی برای برخورداری از مزایای شارژ وایرلس سریع را فراهم میکند. این استند با داشتن ظاهری جالب، دارای یک فن داخلی برای خنگ نگه داشتن اسمارت فون نیز می باشد. از آنجایی که استفاده از شارژ سریع منجر به بالا رفتن دمای پنل های می شود، در نظر گرفتن سیستم خنک کننده در این استند، بسیار کاربردی و مفید به نظر می رسد.

امکان سفارشی ساختن soft key ها و رنگ

سامسونگ در گلکسی اس ۸ با کلیدهای خازنی و فیزیکی خداحافظی کرده است. در گوشی پرچمدار جدید، کاربر می تواند از طریق انتخاب پس زمینه رنگی یا سوئیچ کردن بین گزینه های Recents – Home – Back یا Back – Home – Recents کلیدهای جهت یابی دلخواه خود را داشته باشد. همچنین می توان میزان فشار لازم برای وارد آمدن به دکمه Home مجازی به منظور فعال شدن آن را نیز تعیین کنید.

دکمه مجازی Home همیشه در دسترس

حتی اگر آیکون دکمه Home بر روی صفحه نمایان نباشد، یا صفحه نمایش خاموش باشد، باز هم هنوز کاربر می تواند با وارد آوردن فشار بر روی جایگاه آن و ایجاد بازخورد لمسی، آن را فعال کنند. به این ترتیی به راحتی می توان نمایشگر اس ۸ را روشن کرد، اپلیکیشن ها را باز کرده یا بست و همچنین هنگامی که گوشی در حالت استندبای است، به نوتیفیکیشن های رسیده نگاهی انداخت.

پردازش تصویر به صورت Multi-frame

در بخش نرم افزاری دوربین گلکسی اس ۸، شاهد تغییرات بسیاری در مقایسه با پرچمدار پیشین گلکسی اس هستیم. ساسمونگ برای این گوشی، یک الگوریتم پردازش تصویر عالی و تر و تمیز در نظر گرفته که در آن به جای یک عکس، سه عکس توسط دوربین گرفته می شود. از بین این سه عکس، شفات ترین و واضح ترین آنها به عنوان عکس پایه در نظر گرفته شده و از دو تای دیگر به منظور کاهش تیره کردن آن استفاده می شود.

این فرآیند در مورد تمام عکس های گرفته شده با دوربین اس ۸ اعمال شده و البته خیلی سریع این اتفاق می افتد و کاربر متوجه آن نخواهد شد. در نتیجه عکس هایی شفاف تر و با جزئیات بیشتر حاصل خواهد شد.

امکان کنترل اپلیکیشن دوربین با یک دست

در گلکسی اس ۸، به جای اضافه کردن یک حالت کنترل یک دستی جداگانه برای اپلیکیشن دوربین، همان حالت قبلی را بهبود داده و بنابراین استفاده از آن با یک دست، کاملا راحت انجام می گیرد. با کشیدن انگشت شصت در جهت های مختلف، می توان به حالت های مختلف عکسبرداری دسترسی پیدا کرد، همچنین می توان بین دوربین های جلو و عقب جابه جا شده یا منوی تنظیمات فیلتر را باز کرد. علاوه بر اینها، با حرکت دادن دکمه شاتر روی صفحه به سمت راست و چپ، می توان به تنظیم زوم پرداخت.

کندتر شدن روند کاهش عمر مفید باتری در طول زمان

با بهبودهای صورت گرفته در تکنولوژی، سامسونگ توانسته تا طول عمر باتری های بکاربرده شده در گلکسی اس ۸ را افزایش دهد. اگر باتری گلکسی اس ۷ در طول مدت یک سال مورد استفاده قرار گرفتن (شارژ و رشارژ شدن در یک سال) قادر به ذخیره حدود ۸۰% از ظرفیت موثر خود بود، این مقدار برای باتری گلکسی اس ۸ حول و حوش ۹۵% است.

البته لازم به ذکر است که چنین معیارهایی معمولا بستگی به نوع استفاده کاربر از اسمارت فون مربوطه و میزان شارژ کردن های باتری آن دارد. اما واضح است که سامسونگ تلاش های بسیاری برای ساخت یک باتری با طول عمر بالا برای پرچمدار خود کرده است.

شبکه اینترنت LTE

گلکسی اس ۸ ار می توان جزو اولین اسمارت فون هایی دانست که از شبکه اینترنت LTE در آن استفاده شده و امکان داشتن سرعتی برابر ۱ گیگابیت در هر ثانیه (۱۲۵ مگابایت درهر ثانیه) در آن فراهم شده است.

چنین قابلیتی بواسطه مودم X16 کوالکوم که بر روی چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ گلکسی اس ۸ قرار گرفته، ایجاد شده و البته این نسخه از اس ۸ تنها در ایالات متحده عرضه خواهد شد. ضمن اینکه این سرعت تا بحال تنها در تست های انجام شده بدست آمده است. اما در نهایت این تکنولوژی وجود داشته و می تواند زیرساخت اینترنت موبایلی پر سرعت آینده قلمداد شود.

نمایشگری با اشباع رنگ بالا

می دانیم که نسبت ابعاد نمایشگر بی نهایت یا Infinity Display اس ۸ ، کمی غیر عادی و ۱۸:۹ است. اما کمتر در مورد روبرو بودن با نمایشگر OLED ای دارای قرمز عمیق پرداخته شده است. طبق سنجش های DisplayMate که توسط سامسونگ نیز تایید شده است، نمایشگر اس ۸ می تواند ۱۱۳% از حجم رنگ های استاندارد DCI-P3 (فضای رنگ تعیین شده برای پروژکتورهای حرفه ای دیجیتال) و ۱۴۲% از حجم رنگ های استاندارد sRGB (فضای رنگ تعیین شده برای مانیتور، پرینتر و اینترنت) را به نمایش بگذارد.

علاوه بر اینها، اس ۸ اولین اسمارت فونی است که تاییدیه Mobile HDR Premium را از اتحادیهUHD  دریافت کرده است. این تاییدیه شامل مجموعه ای از الزامات عملکردی مورد نیاز درخصوص رزولوشن، رنج داینامیک، فضای رنگ و عمیق رنگ را برای تضمین فراهم آوردن بالاترین کیفیت ممکن برای نمایش محتواهای وبسایت هایی چون آمازون، نتفلیکس و غیره می شود.

Vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *