به تازگی هر دو اپلکیشن های  Google Docs و Google Sheets توسط گوگل برای اندروید و ios بروزرسانی شده اند. آپدیت گوگل داکس که برنامه ای مخصوص ویرایش متون و اسناد است، شامل اضافه شدن برخی ویژگی های جدید بوده و آپدیت گوگل شیتز که برنامه ای با هدف ساخت و ویرایش صفحات گسترده (اکسل) است، تنها شامل بروزرسانی هایی برای پلتفرم ios  می باشد.

Google Docs

Google Docs

اکنون با آپدیت Google Docs ، دارندگان دستگاه های اندرویدی قادر به وارد کردن header و footer و ویرایش کردن آنها بوده، ضمن اینکه می توانند اقدام به دِرگ و دراپ کردن متون بپردازند. همچنین امکان تغییر سایز، حرکت دادن و چرخاندن عکس های موجود در اسناد نیز فراهم شده و علاوه بر این می توان استایل حاشیه عکس ها و همچنین text wrapping که مربوط به نحوه قرارگیری عکس در بین متون سند می باشد را نیز تغییر داد.

گوگل برای کاربران ios علاوه بر فراهم آوردن امکان اضافه کردن و همچنین ویرایش کردن header و footer ، امکان وارد کردن شماره صفحات در header و footer را نیز بوجود آورده است. به علاوه اینکه در گوگل داکس دستگاه های مبتنی بر ios، می توان سایز صفحات، نحوه چینش آنها (عمودی یا افقی بودن) و همچنین رنگ آنها را تغییر داد.

اما در مورد Google Sheets، تنها تغییری که گوگل در آپدیت جدید خود ایجاد کرده این است که به کاربران ios اجازه ی وارد کردن و ویرایش حاشیه های توپر، خط چین و نقطه چین را می دهد.

به گفته ی گوگل، آپدیت های جدید مربوط به داکس و شیتز به ترتیب در گوگل پلی و اَپ استور قابل دانلود هستند.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *