به لطف ویژگی Word Lens گوگل ترنسلیت کاربرانی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، کافی است دوربین گوشی را به سمت یک متن ژاپنی بگیرند و به سرعت ترجمه انگلیسی آن متن را بر روی صفحه نمایش خود مشاهد کنند!

گوگل ترنسلیت اخیرا اپلیکیشن اندروید و iOS خود را آپدیت کرد. در این آپدیت ویژگی واقعیت افزوده Word Lens برای ترجمه ژاپنی به انگلیسی و انگلیسی به ژاپنی اضافه شده است.

همین کار برای توریست‌های ژاپنی نیز قابل انجام خواهد بود که به کشورهای انگلیسی زبان مسافرت می‌کنند.

ویژگی Word Lens گوگل ترنسلیت و کاربرد متفاوتی از واقعیت افزوده

گوگل قبل از این آپدیت عنوان کرده بود که که کاربران با گرفتن عکس از یک متن ژاپنی می‌توانند ترجمه انگلیسی آن را دریافت کنند. استفاده از واقعیت افزوده در Word Lens، کار ترجمه در سفرهای خارجی را تا حد ممکن راحت‌تر کرده است.

ویژگی Word Lens گوگل ترنسلیت

جالب اینجاست که کاربران نیازی به دسترسی دائم به اینترنت برای استفاده از ویژگی Word Lens گوگل ترنسلیت ندارند چون این نرم افزار به صورت آفلاین هم، پاسخگوی نیازهای کاربران خواهد بود.

اپلیکیشن گوگل ترنسلیت تاکنون این امکان را فراهم می‌کرد که با گرفتن یک عکس از متن ژاپنی آن را به انگلیسی ترجمه کنید. اما از این به بعد فقط با گرفتن دوربین، امکان ترجمه دائم همزمان با حرکت وجود خواهد داشت.

با استفاده از Word Lens اپلیکیشن گوگل ترنسلیت را باز کنید و با فعال کردن دوربین، ترجمه متون ژاپنی به انگلیسی بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود.

با این اتفاق جالب رویای بسیاری از گردشگران با ویژگی Word Lens گوگل ترنسلیت به واقعیت تبدیل می‌شود.

ویژگی Word Lens گوگل ترنسلیت

در ماه نوامبر بود که گوگل اعلام کرد با ارائه آپدیتی ترجمه متون، مقالات و پاراگراف‌های طولانی را آسان‌تر و روان‌تر خواهد کرد. گوگل ترنسلیت با استفاده از نرم افزار یادگیری هوش مصنوعی که Neural Machine نامیده می‌شود، می‌تواند با یادگیری در طول زمان ترجمه‌های بهتر و طبیعی‌تری را ارائه دهد.

امیدواریم در آینده‌ای نزدیک ویژگی Word Lens گوگل ترنسلیت برای زبان‌های مختلف دیگر از جمله زبان شیرین فارسی، در دسترس قرار گیرد.

می‌توانید اپلیکیشن گوگل ترنسلیت را به صورت رایگان از اپ استور و پلی استور دانلود نمایید:

بازی BADLAND 2 برای اندروید

همراهان اندرویدی در صورت مواجه شدن با پیغام this item isnt available in your country از راهنمای آموزش دانلود از پلی‌استور استفاده کنید تا بتوانید تحریم‌ها را دور بزنید.

منبع هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *