خانه تکنولوژی اخبار پشت پرده تحقیقات مایکروسافت و 3 واقعیت درباره این شرکت که احتمالا نمی دانید!

پشت پرده تحقیقات مایکروسافت و 3 واقعیت درباره این شرکت که احتمالا نمی دانید!

0

پشت پرده تحقیقات مایکروسافت چه می گذرد و چه چیزی عامل این پیشرفت چندین و چند ساله است؟

این روز ها کمتر کسی وجود دارد که غول نرم افزاری جهان و بیل گیتس را نشناسد. مایکروسافت بزرگ ترین شرکت نرم افزاری جهان است که در زمینه تولید نرم افزار و محتوای چند رسانه ای و حتی تجهیزات سخت افزاری و اسمارت فون نیز فعالیت می کند.

شرکتی که صاحب آن تنها چند هفته است  رقابت بر سر کسب لقب ثروتمند ترین فرد دنیا با آمانسیو اورتگا را آغاز کرده و تا به حال پیشتاز بوده است.

با وجود کمپانی های مشهوری نظیر آلفابت و فیسبوک و تلاش های بی وقفه آن ها در تولید و سرمایه گذاری روی اموری که از فعالیت های اصلی آن ها محسوب نمی شود کمپانی مایکروسافت همچنان پیشتاز بوده و توانسته است در چند دهه گذشته کمک شایانی به پیشرفت بشر با تولید نرم افزارهای صوتی، برنامه های نقشه برداری جهانی، ساعت های هوشمند و تبلت های متفاوت داشته باشد.

اگر شما نیز مشتاق آشنایی با پشت پرده تحقیقات مایکروسافت و نحوه تولید محصولات آن هستید مطالعه مطلب امروز هات اپ نیوز را از دست ندهید.

آشنایی با پشت پرده تحقیقات مایکروسافت

Backstage Of Microsoft Research

کافی است جستجوی کوتاهی در فضای وب داشته باشید که تا با حقایق جالبی در باره مایکروسافت رو به رو شوید. مسلما تمام تغییر و تحولات محصولات که امروز شاهد آن هستیم بی دلیل حاصل نمی شود. با پشت پرده تحقیقات مایکروسافت به واسطه 3 واقعیت زیر آشنا شوید:

تست هوش مصنوعی مایکروسافت در چین

در سال 2015 مایکروسافت اولین آزمون تورینگ هوش مصنوعی در تاریخ را با استفاده از رباتی چینی به نام Xiaoice آغاز کرد. رباتی هوشمند نظیر ربات ترکیبی هوش مصنوعی Cozmo  که قادر بود نظیر انسان ها به تعامل با افراد دیگر بپردازد و به سوالات دیگران پاسخ دهد.

در ابتدای سال افرادی که در آینده از این هوش مصنوعی استفاده کنند 40 میلیون نفر تخمین زده شد.

ربات Cozmo؛ سرآغاز سایر تحقیقات مایکروسافت

این ربات از مهم ترین بخش های پشت پرده تحقیقات مایکروسافت است و در واقع ارزش زیادی برای این کمپانی داشته است؛ چرا که بر  پایه موتور جستجوی بینگ که متعلق به مایکروسافت می باشد تولید شده است.

اساسا سایر پروژه های مایکروسافت با تکیه بر هوش مصنوعی و موتور جستجوی بینگ طراحی و راه اندازی شده اند. از دستگاه دستیار شخصی کورتانا تا قابلیت های جدید Office 365.

انتشار اپلیکیشن های جدید

این تست منجر به شکل گیری نوآوری های دیگر  مایکروسافت در آینده شد. به عنوان مثال اپلیکیشن brains برای تست سلامت روان افراد از سمت این شرکت منتشر شد که البته از نمونه اپلیکیشن های سلامتی مایکروسافت نظیر برنامه تغییر نام داده شده Microsoft Band می باشد.

به صورت کلی می توان گفت که ویژگی های بالقوه هوش مصنوعی پشت پرده تحقیقات مایکروسافت بوده است.

 پشت پرده تحقیقات مایکروسافت

تولید گجت و پوشیدنی های نسل آینده

همان طور که پیش از این نیز اشاره کرده بودیم گوشی از اولویت های مایکروسافت نیست. در حقیقت مایکروسافت در حال حاضر تمرکز زیادی روی گجت ها دارد و سعی دارد در این عرصه پیشرو باشد.

معرفی اپلیکیشن DuoSkin

پشت پرده تحقیقات مایکروسافت در این بخش همکاری با آزمایشگاه رسانه ای MIT می باشد.

مایکروسافت به دنبال DuoSkin و تولید آن است. DuoSkin یا گجت تتو که مدیریت و تنظیمات اسمارت فون ها با به واسطه ثبت یک تتو در صفحه نمایش لمسی روی دست کاربر ممکن می کند.

جزییات برنامه DuoSkin

DuoSkin اپلیکیشن آینده مایکروسافت است. این برنامه هنوز هم یه ایده است و کاربردی به صورت فیزیکی در حال حاضر ندارد؛ اما مایکروسافت به سختی مشغول جمع آوری دیتا برای رسیدن به مقاصد تحقیقاتی خود می باشد.

پوشیدنی جالبی که به نظر می رسد در آینده بازار اپلیکیشن را بر خلاف سایر برنامه های مشابه تسخیر کند.

معرفی هدست های HoloLens

HoloLens رقیب جدید هدست های واقعیت مجازی است که قرار است به زودی به بازار عرضه شود.

این هدست رقیب خوبی برای هدست واقعیت مجازی Vision آلکاتل بدون نیاز به گوشی است و این بار به صورت کاملا لایت و سبک، بی سیم و سازگاری با تجهیزات ایکس باکس 360 و تبلت های سرفیس نسل اول عرضه خواهد شد.

با استفاده از این هدست کیفیت تجربه واقعیت مجازی تقویت می گردد. مایکروسافت در حال حاضر هدست ها را برای مشتریان خاص با قیمت 3 هزار دلار به فروش می رساند.

ذخیره اطلاعات روی DNA و تولید میکروب صنعتی

باور نکردنی است! این بار مایکروسافت سرمایه گذاری خود را به صورت گسترده روی علم زیست شناسی و بیوتکنولوژی یا زیست فناوری آغاز کرده است.

این تخقیقات با همکاری دانشگاه واشنگتن آغاز شده است و مایکروسافت موفق شده است حدود 200 مگابایت از اطلاعات را روی رشته ای DNA ذخیره نماید!

اگر چه 200 مگابایت یا 0.2 گیگابایت اطلاعات بسیار کم است اما محققان موفق شده اند این مقدار دیتا را در فضای بسیار ناچیزی ذخیره کنند! پشت پرده تحقیقات مایکروسافت را در ادامه می خوانید:

جزییات بیشتر تحقیقات مایکروسافت

چیزی که سبب تمرکز مایکروسافت روی رشته های DNA شده است ظرفیت تقریبا بی نهایت آن در دنیای امروزی ما با وجود اندازه ناچیز است.

DNA قادر است اطلاعات یک دیتاسنتر بزرگ را در فضایی به اندازه یک حبه قند ذخیره سازی کند. بنابراین ذخیره سازی دیتا در DNA پروژ های شگفت انگیز در آینده خواهد بود.

 پشت پرده تحقیقات مایکروسافت

تولید میکروب صنعتی

مایکروسافت با همکاری مهندسان و زیست شناسان پروژه Synthace را تحت یک استارتاپ آغاز کرده است. هدف این پروژه تولید میکروب صنعتی می باشد.

میکروب صنعتی قادر به تولید ترکیبات شیمیایی، پوشا دارو، طعم و رایحه های مختلف و مواد طبیعی بدن نظیر سورفاکتانت خواهد بود.

آینده روشن زیست شناسی با تولید میکروب صنعتی

ساخت این میکروب همکاری استراتژیک در استارتاپ Synthace را به سمت و سوی تولید دارو و مواد ژنتیکی بدون نیاز به استخدام نیرو انسانی سوق خواهد داد.

این پروژه برای مایکروسافت بسیار سودآور خواهد بود و از طرفی یک هوش مصنوعی برای علم زیست شناسی به شمار می رود.

تحقیقات مایکروسافت: فرصتی مناسب برای سرمایه گذاران

شرکت های فناوری و زیست فناوری به دنبال ایده های مختلف برای تجاری سازی هستند. هر سه واقعیت پشت پرده تحقیقات مایکروسافت می توانند برای سرمایه گذاری، پروژه های سودآوری در آینده باشند.

تحقیقات مایکروسافت معمولا به نتیجه می رسد و  پیشرفت های این کمپانی در زمینه تکنولوژی به خوبی این موضوع را بیان می کند. سرمایه گذاران می توانند در طرح های بزرگ مایکروسافت شریک شده و در آینده نزدیک سود کلانی به دست آورند.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

درباره پشت پرده تحقیقات مایکروسافت چه فکر می کنید؟ آیا ایده های مایکروسافت ارزش سرمایه گذاری را دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع هاتب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *