اگر اخبار خودرو را دنبال کرده باشید حتما اطلاع دارید که چند وقت پیش کمپانی کریسل یک بنز G کلاس بنزینی را برای آرنولد شوارتزنگر تبدیل به یک خودروی الکتریکی کرد!
این کمپانی اتریشی حالا به سراغ یکی از خودروهای پورشه رفته است. در تیتر این مطلب خواندید که این خودرو در 2.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. اما باید بدانید که این خودرو تماما الکتریکی است و هیچ موتور بنزینی‌ای در این شتاب نقش ندارد!
نهایت سرعت این خودرو چیزی در حدود 300 کیلومتر بر ساعت است و موتور الکتریکی آن 483 اسب بخار قدرت تولید می‌کند!
این موتور بر روی یک خودروی پورشه مدل 910 رپلیکا سوار شده است. این کمپانی باید کمی در بدنه پورشه 910 رپلیکا تغییر ایجاد می‌کرد تا سیستم انتقال قدرت را در آن جای بدهد اما ظاهر خودرو پس از این تغییرات، فرق چندانی با ظاهر اصلی آن ندارد.
گرچه این خودرو پس از ان که توسط کریسل الکتریکی شد وزنش به نزدیک به دو برابر وزن خودروی اصلی افزایش داشت، اما باز هم سرعت و شتاب تولیدی آن تحسین برانگیز است.

خودروی پورشه تمام الکتریکی

گرچه موتور الکتریکی این خودرو تماما توسط کریسل ساخته شده است اما بقیه بخش‌های این خودرو با کمک کمپانی اِوِکس ساخته شده است و دلیل نامگذاری این خودرو به Kreisel Evex 910e هم همین موضوع است.
قیمت این خودرو هم 1 میلیون دلار است که رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود!
تمام خودروهای الکتریکی نیاز به شارژ شدن دارند (طبیعتا!) و عموما هم از برق شهری استفاده می‌کنند به نحوی که می‌توانید به آسانی از برق منزل برای شارژ این خودروها استفاده کنید. اما در مورد Kreisel Evex 910e نه تنها می‌توانید از برق خانه برای شارژ خودرو استفاده کنید، بلکه می‌توانید از انرژی این خودرو برای دستگاه‌های برقی در خانه استفاده کنید! در واقع با خرید این خودرو یک پاوربانک یک میلیون دلاری در اختیار خواهید داشت که می‌توانید با آن رانندگی هم بکنید.
به هر حال خودروهای کلاسیک و کلکسیونی همیشه از جذابیت بالایی برخوردارند و الکتریکی بودن هم بر جذابیت این خودرو اضافه کرده است. پورشه 910 هفته بعد در نمایشگاه خودروهای کلاسیک آلمان به نمایش درخواهدآمد.

Digiro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *