خانه ورزش اخبار ورزش پیش بازی الریان قطر – پرسپولیس: پایان سال با صدرنشینی دوگانه

پیش بازی الریان قطر – پرسپولیس: پایان سال با صدرنشینی دوگانه

0

پرسپولیس پس از دو برد ارزشمند در لیگ برتر ایران دوباره به آسیا برگشته است. دو بردی که تقریبا قهرمانی این تیم در لیگ ایران را قطعی کرده است. برانکو ایوانکوویچ از این به بعد باید به فکر نتیجه گیری در لیگ قهرمانان آسیا باشد.

پیروزی دراماتیک پرسپولیس در بازی با الوحده امارات موجب شد تا قرمزها  در کنار الهلال در صدر گروه D قرار بگیرند و حالا با گرفتن نتیجه در خانه الریان قطر دور رفت مسابقات را با خیالی آسوده به پایان می رسانند. از آنجا که در دور برگشت پرسپولیس میزبان الوحده امارات و الریان قطر است می تواند روی شش امتیاز آن دو بازی حساب باز کند.

پرسپولیس هم مانند ذوب آهن هر سه بازی دور رفت خود را در خارج از خانه برگزار می کند و باید دید این سفرها در عملکرد قرمزها در بازی فردا تاثیر منفی می گذارد یا خیر؟

میهمان قهرمان قطر

الریان فصل گذشته موفق شد پس از ۱۱ سال قهرمان لیگ قطر شود. این تیم البته این فصل در رده سوم قرار دارد و با قهرمانی فاصله گرفته، برخلاف پرسپولیس که با اختلافی ۱۰ امتیازی در صدر جدول ایران ایستاده است. الریان از دو بازی قبلی خود در آسیا سه امتیاز جمع کرده و تیم خطرناکی نشان داده است.

این تیم قطعا به دنبال برد مقابل پرسپولیس است. هدایت الریان را میشل لادروپ معروف برعهده دارد. این سرمربی دانمارکی چند سالی است که در قطر مربی گری می کند. الریان بازیکنان خارجی مطرحی هم دارد؛ سرخیو گارسیا ملی پوش سابق اسپانیا، ویکتور کاکارس ملی پوش پاراگوئه ای از جمله بازیکنان شاخص الریان اند. دو بازیکن معروف الریان را هم نباید فراموش کرد. در خط حمله همه نگاه ها به سباستین سوریای اروگوئه‌ای الاصل است که از سال ۲۰۰۶ تابعیت قطر را پذیرفته است. خطرناک ترین بازیکن الریان در این فصل اما رودریگو تاباتا برزیلی الاصل است او در این فصل ۱۶ گل در لیگ زده است. این دو بازیکن سوم فروردین مقابل تیم ملی ایران هم بازی خواهند کرد.درو واقع چند بازیکن بازی فردا سوم فروردین هم مقابل هم قرار می گیرند.

در جمع پرسپولیسی ها باید به آمار فوق العاده مهدی طارمی در بازی های اخیر اشاره کرد. بازیکنی که در چهار بازی اخیر چهار گل زده است.

برانکو برای بازی فردا مصدوم یا محرومی ندارد و تنها رامین رضاییان را کنار گذاشته است. محمد انصاری البته کمی آسیب دیده است. در دیگر بازی این گروه الوحده میزبان الهلال عربستان است. پرسپولیس در حال حاضر به لطف گل زده بیشتر صدرنشین است، البته از نظر “ای. اف.سی” فعلا گل زده بیشتر اهمیت ندارد. پرسپولیس برای حفظ صدرنشینی باید این بازی را ببرد. پایان سال با صدرنشینی توامان در لیگ و آسیا بهترین اتفاق برای قرمزها خواهد بود.

دیگر بازی گروه:

الوحده امارات- الهلال عربستان

وضعیت جدول:

  • پرسپولیس ایران ۴ امتیاز
  • الهلال عربستان ۴ امتیاز
  • الریان قطر ۳ امتیاز
  • الوحده امارات، صفر امتیاز

نحوه حضور در لیگ قهرمانان آسیا:

پرسپولیس نایب قهرمان فصل قبل لیگ ایران/ صعود مستقیم

الریان قطر قهرمان فصل قبل لیگ قطر/ صعود مستقیم

نتایج قبلی در گروه:

الریان: الریان ۲- الوحده یک، الهلال ۲- الریان یک.

پرسپولیس: پرسپولیس یک- الهلال یک، الوحده امارات ۲- پرسپولیس ۳

آخرین بازی:

الریان ۴- الوکره صفر

پرسپولیس یک- استقلال خوزستان صفر

جایگاه در لیگ داخلی:

پرسپولیس با ۵۶ امتیاز از ۲۴ بازی در صدر لیگ برتر ایران

الریان با ۴۷ امتیاز از ۲۳ بازی در رده سوم لیگ قطر

پنج بازی آخر:

الریان: برد، باخت، باخت، برد، برد

پرسپولیس: برد، برد، برد، مساوی، برد

بهترین گلزن در لیگ:

الریان: رودریگو تاباتا با ۱۶ گل

پرسپولیس: مهدی طارمی با ۱۳ گل

بهترین گلزن آسیایی:

الریان: ویرا، کاکارس و رودریگو تاباتا با یک گل

پرسپولیس: مهدی طارمی با ۲ گل

آمار ویژه:

پرسپولیس در ۱۰ بازی اخیرش در لیگ ایران ۹ برد آورده است.

پرسپولیس در ۱۲ بازی اخیر خود در لیگ و آسیا ۱۰ پیروزی کسب کرده است.

پرسپولیس سابقه باخت های سنگین در خاک قطر را دارد. باخت سه بر صفر مقابل لخویا در دو سال قبل و شکست سنگین ۵ به یک دربرابر الغرافه.

داور: داور وسط: فو مینگ(چین)، کمک اول: هو ویمینگ، کمک دوم: کائو یی، داور چهارم: جمیل جمعه از بحرین

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *