حتی درستکارترین افراد در این سیاره هم می‌توانند چتر شما را قرض بگیرند و هیچوقت هم بازگردانند! حداقل تجربه یک استارتاپ نوپا در چین این موضوع را ثابت کرد. استارتاپ کرایه دادن چتر در چین و از دست دادن نیمی از چترهای خود در کمتر از چند هفته مدرک خوبی است برای این موضوع که هیچوقت چتر خود را به هیچکس قرض ندهید!

استارتاپ کرایه دادن چتر و داستانی تامل‌برانگیز!

صاحبان استارتاپ کرایه دادن چتر بعد از داستان موفقیت بین‌المللی کرایه دادن دوچرخه از طریق یک اپلیکیشن، یک ایده ناب ارائه دادند.

استارتاپ کرایه دادن چتر

ایده این بود که شاید کسب و کارهای مختلف و مسافران بطور غیر منظره در باران گیر کرده و به چتر نیاز داشته باشند. این ایده باعث شکل‌گیری استارتاپ کرایه دادن چتر E-Umbrella شد.

این استارتاپ چینی فراموش کرده بود برخلاف ایده کرایه دادن دوچرخه با اپلیکیشن، وقتی کسی یک چتر مرغوب و شیک بدست آورد؛ به این راحتی‌ها آن را از دست نخواهد داد! براساس گزارش Caixin Global این استارتاپ تنها پس از چند روز، 30000 چتر از دست داده است!

براساس گزارش Straits Times، در ماه می، این استارتاپ قصد داشت 30 میلیون چتر الکترونیکی مجهز به اپلیکیشن را در چین و سایر کشورها در دسترس قرار دهد. اما بازنگرداندن چترها به نوبه خود احتمالا موجب یک تغییر عمده در استراتژی کلی خواهد شد.

استارتاپ کرایه دادن چتر

این سیستم به کاربر اجازه می‌داد بعد از دانلود یک اپلیکیشن موبایل، از یک کد QR استفاده کند تا چتر را باز کند، همچنین یک قفل ترکیبی در دسته چترها قرار داشت.

کاربران باید برای استفاده از چترها 3 دلار پرداخت کنند و در هر نیم ساعت به این مبلغ اضافه خواهد شد، اما با وجود اپلیکیشن محور بودن این سیستم، نتیجه چندان خوشایند نبود.

چترهای رنگین‌کمانی توسط بسیاری از کاربران بازگردانده نشد و این موضوع نشان داد، نیاز به سیستمی قابل اطمینان‌تر است. هنوز مشخص نیست چه سیستم جریمه‌ای برای بازگرداندن چترها در پیش گرفته خواهد شد.

استارتاپ کرایه دادن چتر

به رغم این شکست، این استارتاپ کرایه دادن چتر قصد دارد همچنان چترهای الکترونیکی(E-Umbrellas) را در سراسر چین در دسترس قرار دهد و باید دید با چه ابزاری از غیب شدن چترهای خود به دست مشتریان وفادار جلوگیری خواهد کرد!

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *