زمانی کارخانه تسلا تنها محدود به ساخت ماشین های الکتریکی بود اما حالا مدیر عامل این شرکت یعنی ایلان ماسک در حال تولید و ذخیره انرژی الکتریکی خورشیدی برای جزیرها بوده که در راستای فعالیت های هدفمند این شرکت در خصوص به سرانجام رساندن ماموریتِ سرعت بخشیدن به روند استفاده از انرژی های پایدار است.

این شرکت به تازگی از اولین پروژه solar-plus-storage خود که پس از خرید SolarCity به ارزش ۲٫۶ میلیارد دلار در سال گذشته کلید خورده است، رونمایی کرد. پروژه ای که در آن یک مزرعه خورشیدی ۱۳ مگاواتی مسئولیت تامین انرژی جزیره Kauai در هاوایی را به صورت بی وقفه و همیشگی برعهده خواهد داشت. این مزرعه از ۵۴۹۷۸ پنل خورشیدی و ۲۷۲ پاورپک تشکیل شده که ذخیره انرژی ای معادل ۵۲ مگاوات ساعت را فراهم خواهند کرد.

در قراردادی ۲۰ ساله که بین تسلا و Kauai Island Utility Cooperative (KIUC) تنظیم شده است، KIUC به ازای هر کیلووات ساعت مبلغ ۱۳٫۹ سنت به تسلا پرداخت خواهد کرد. تسهیلات بکاربرده شده برای تامین این میزان انرژی، بزرگترین نوع در جهان می باشد که طبق پیش بین های صورت گرفته، به واسطه آن تا ۱٫۶ میلیون بشکه در سال از مصرف سوخت های فسیلی کاسته خواهد شد.

لازم به ذکر است که Kauai اولین جزیره ای نیست که توسط انرژی خورشیدی تامین می شود، سال گذشته نیز تسلا با نصب ریزشبکه هایی از پنل ها و باتری های خورشیدی توانست جزیره Ta’u در ساموئای آمریکا را تامین انرژی کند.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *