«موفقیت تنها با کار و تلاش بی وقفه حاصل می شود.» شاید این جمله را بارها و بارها شنیده باشید. اما در حقیقت اینکه برای یک هدف واحد به سختی کار کرده و ساعت ها بی وقفه تلاش کنید نتیجه ای جز شکست نصیب شما نخواهد شد.

برای درک این موضوع می توانید یک قهرمان المپیک را که ساعت های زیادی از وقت خود را صرف تمرینات سخت می کند تصور کنید. علی رغم تمرینات سختی که این ورزشکار انجام می دهد، هم خود او و هم مربی او می داند که ممکن است تمامی تمرینات سخت و بی وقفه او به قیمت مصدومیت و کاهش شانس وی برای پیروزی در مسابقات تمام شود.

در هر کسب و کاری نیز همین موقعیت وجود دارد. به طور مثال افرادی که در کسب و کار خود ساعت های طولانی و به صورت بی وقفه کار می کنند بیشتر فرصت های خود را سوزانده و به سرعت ناکارا شده و افت می کنند. حتی ممکن است در روندی که پیش گرفته اند اشتباهات بچگانه ای از آنها سربزند و حتی کارهای اضافی را به خود و اطرافیانشان تحمیل کنند.

باید بدانید که در دنیای واقعی تلاش بی وقفه و کار بسیار سخت در نهایت شما را به سوی شکست سوق می دهد. کار بسیار سخت و تلاش خیلی زیاد برای رسیدن به موفقیت پیش از زمان موعد آن همانند یک سم کشنده عمل خواهد کرد. به عنوان مثال سعی یک بازاریاب برای راضی کردن خریداران احتمالی نتیجه ای عکس خواهد داشت. به همین دلیل است که بیشتر مدیران کارامد و موفق به جای کار خیلی زیاد، سعی می کنند بیشتر سیاست به خرج دهند.

می توان این موضوع را در سازمان ها نیز مشاهده کرد. افرادی هستند که از همکاران خود هم بیشتر کار می کنند اما هیچوقت به جایی نمی رسند. حتی افراد خلاق هم اگر تمام وقت خود را به حرفه یشان اختصاص دهند نتیجه ای عکس دریافت می کنند. بر اساس مطالعات آن دسته از کسانی که در میان بازه زمانی کاری خود، وقتی را هم به استراحت و آرامش اختصاص می دهند، از خلاقیت و نوآوری بیشتری برخوردار هستند.

از تمام مطالب گفته شده نتیجه می گیریم که سخت و بی وقفه کار کردن حتما به موفقیت ختم نمی شود بلکه هر فردی باید به این حقیقت واقف باشد که بهترین زمان برای پرداختن به کار را پیدا کرده و سپس وارد عمل شود.

همیشه باید در هرچیزی یک تعادل مناسب برقرار شود، همانطور که موفقیت در گروی تلاش زیاد و کار بسیار سخت نمی باشد، تماشای بی وقفه تلویزیون هم منجر به شکست خواهد شد. اما نباید از این حقیقت هم گذشت چرا که زمانی که فرد از لحاظ روحی خسته شده و احساس می کند دیگر در کارهایش خلاقیت لازم را ندارد، بهتر است به تماشای بیشتر تلویزیون بپردازد تا به ذهن خود استراحت داده و خود را از استرس دور کند.

شاید تا به حال پیش نیامده باشد که شخصی در بستر مرگ بگوید کاش زمان بیشتری را به کار خود اختصاص داده بودم. بنابراین باید بدانید بسیار سخت و نابجا کار کردن، بی وقفه و بدون استراحت و آرامش تلاش کردن، موفقیتی به همراه ندارد، بلکه دغدغه و نیاز به فعالیت بیشتر را دامن خواهد زد.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *