انرژی خورشیدی فاصله زیادی با تبدیل‌ شدن به یک انرژی مرسوم دارد اما استفاده از این تکنولوژی در میان محصولات هوشمند به شکلروزافزونی در حال گسترش است. حالا این تکنولوژی راه خود را به کلاه‌ها هم باز کرده است.

استارتاپی به نام SolSol در شهر لس‌آنجلس ایالات‌متحده، کلاه بیس‌بالی ساخته که در لبه جلویی آن، صفحات خورشیدی کوچکی قرار گرفته‌اند. این پنل‌ها انرژی را از نور خورشید دریافت کرده و تبدیل به برق می‌کنند. سپس این الکتریسیته از طریق یک کابل USBB که از کلاه آویزان شده،می‌تواند گجت‌های هوشمند شما مانند گوشی و تبلت را شارژ کند. آویزان بودن چنین کابلی از کلاه کمی عجیب به نظر می‌رسد اما در مواقعی که شارژ باتری دستگاه شما در حال تمام شدن است، به کمک شما خواهد آمد.
این کلاه مانند هر کلاه بیس‌بال دیگری به خوبی بر روی سر قرار می‌گیرد اما لبه کلاه به دلیل وجود صفحات خورشیدی، کمی سنگین احساسمی‌شود. به ادعای SolSol این کلاه در هر ساعت می‌تواند 200 میلی‌آمپر شارژ دهی داشته باشد که البته آنها در حال تلاش برای افزایش این میزان هستند. ظاهراً این کمپانی قصد دارد تا کلاه‌های دیگری را هم با استفاده از این تکنولوژی به بازار عرضه کند. کلاه بیس‌بال SolSoll اکنونبا قیمت 56 دلار در دسترس است.

 

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *