حتما برای شما هم پیش آمده است که بعد از گرفتن یک سلفی متوجه شوید که عکس‌ها اصلا شباهتی به شما ندارند و از آنچه که هستید هم بدتر به نظر می‌رسید! اینجاست که از خود می‌پرسید برای گرفتن یک سلفی خوب چه باید کرد؟

مشکل به احتمال زیاد مربوط به اعوجاج تصویر (پدیده محدب یا برآمده شدن) است. این ویژگی در لنز دوربین گوشی یا هر دوربین دیگر باعث می‌شود اجسام کمی عجیب و غریب و کارتونی به نظر برسند.

خوشبختانه این مشکل اگر کمی در مورد اپتیک این دستگاه‌ها اطلاعاتی داشته باشید با یک راه حل ساده قابل حل خواهد بود.

برای گرفتن یک سلفی خوب چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

گرفتن یک سلفی خوب

داشتن ظاهری نرمال همچون یک انسان که البته در سلفی‌ها بسیار دشوار است!! البته بدست آوردن سلفی دلخواه با کمک گوشی، این موضوع را دشوارتر هم می‌کند!! ?

لنز دوربین گوشی‌های هوشمند به صورت سوپر زاویه باز ساخته شده‌اند که باعث کش آوردن چهره و تحریف آن به صورتی ناخوشایند خواهد شد.

هر زاویه‌ی کانونی لنز یک دوربین باعث پیچش اجسامی می‌شود که از آنها عکس گرفته شده است. لنزهای زاویه باز باعث کارتونی شدن چهره می‌شوند. لنزهای فوق‎العاده دراز باعث مسطح شدن و فشرده شدن چهره خواهند شد.

به همین دلیل است که عکاسان چهره تمایل دارند از لنزهای 85 میلیمتری استفاده کنند که نسبت به هر لنزی که در گوشی‌های هوشمند می‌بینید، درازتر است.

با این وجود همچنان می‌توانید امیدوار به گرفتن یک سلفی خوب با استفاده از گوشی خود باشید.

گرفتن یک سلفی خوب

یکی از بهترین ترفندهای گرفتن یک سلفی خوب این است که به خاطر داشته باشد پیچش و اعوجاج در نزدیک لبه‌های قاب بیشتر است و همین باعث اغراق‌آمیز به نظر رسیدن اعضای صورت خواهد شد.

در این عکس فک از آن چیزی که هست بزرگتر به نظر می‌رسد و علت این موضوع نزدیک کردن این قسمت به سمت دوربین گوشی است.

گرفتن یک سلفی خوب

این نکات را همیشه رعایت کنید

گوشی را کمی دورتر گرفته و سر را به وسط فریم نزدیک کنید و چانه و پیشانی را در یک فاصله‌ مساوی از دوربین بگیرید، این یعنی چانه و پیشانی را در یک راستا قرار دهید.

این ترفند باعث می‌شود چهره‌ شما بیشتر شبیه آنچه که هست در سلفی‌ها به نمایش درآید.

معمولا سلفی‌هایی خوب از آب در می‌آیند که سر، فاصله‌ای بیش از حد معمول از دوربین داشته باشد و در وسط قاب قرار گیرد. فقط کافیست سرخود را کمی نزدیک‌تر کنید تا یک چهره‌ کارتونی پیدا کنید!

گرفتن یک سلفی خوب

به خاطر داشته باشید برای گرفتن یکی سلفی خوب همیشه لنز دوربین را تمیز کرده، زاویه‌ی مناسب را پیدا کنید و استفاده از اپلیکیشن‌‌های سلفی همچون YouCam Perfect هم می‌تواند در داشتن یک سلفی خوب و متفاوت به شما کمک کند.

در انتها تا جای ممکن سعی کنید اطلاعات کاملی در مورد تنظیمات دوربین داشته باشید.

هات اب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *