گلکسی نوت 8 سامسونگ Galaxy note 8 ، پس از اخبار و شایعات به طور رسمی معرفی شد و بالاخره به انتظارها به پایان داد.


کمپانی سامسونگ در پی رویدادی که در شهر نیویورک برگزار شد، هشتمین گوشی پرچمدار خود را که گلکسی نوت 8 Galaxy note 8 نام دارد، معرفی کرد. به دلیل خبر انفجار گوشی سامسونگ نوت 7، این کمپانی تمرکز بیشتری را بر روی پرچمدار جدید خود صرف کرد و تلاش نمود با بهینه سازی باتری وگنجاندن ویژگی های منحصر به فرد، بار دیگر طرفداران خود را برای پرچمدار جدید خود فراخوانی کند.
در ادامه ویژگی های این دستگاه را به طور خلاصه بازگو خواهیم کرد. ما را در ادامه همراهی کنید.

ممکن است در نگاه اول، ظاهر و ساختار این دستگاه، شما را به یاد گلکسی اس 8 پلاس اندازد، اما نمایشگر  Infinity، ویژگی های انحصاری و قلم هوشمند، توانست آن را با پرچمدارا پیشین متمایز کند.

برطبق شایعات، گلکسی نوت 8 Galaxy note 8 ، اولین محصول سامسونگ می باشد که به دوربین دوگانه مجهز است. پیش از این شرکت سامسونگ، متوجه تقاضای مشتری در بازار نبود و همواره گوشی هایی با دوربین یگانه ارائه می کرد. اما این بار این پرچمدار نو ظهور، با دوربین دوگانه ارائه شده است.
دوربین پشتی این دستگاه با ساختار افقی شکل، از دو سنسور 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F/1.7 بهره می برد که شامل دو لنز  واید و تله است.  دوربین ثانوی این اسمارتفون، دارای زوم اپتیکالی سه برابری بوده که از برتری بیشتری نسبت به دوربین آیفون 7 پلاس برخوردار است، چراکه دوربین آیفون 7 پلاس، تنها دارای زوم دو برابری می باشد.
فیلمبرداری توسط این دوربین، دارای رزولوشن 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه و همچنین کیفیت Full HD با نرخ سرعت 60 فریم بر ثانیه می باشد.
دوربین سلفی این دستگاه دارای حسگر 8 مگاپیکسلی، با همان دریچه ی دیافراگم است که ضبط فیلم در آن با کیفیت QHD انجام پذیر است.

گلکسی نوت 8 سامسونگ با قلم هوشمند و دوربین دوگانه معرفی شد.

گلکسی نوت 8 سامسونگ با قلم هوشمند و دوربین دوگانه معرفی شد.

ساختار گلکسی نوت 8 Galaxy note 8 بسیار شبیه به گوشی های پیشین می باشد و از بدنه ای شیشه ای و فلز تشکیل شده است که دارای گواهینامه ی IP68 (ضد آب و گرد و غبار) می باشد. حسگر اثر انگشت این دستگاه در پنل پشتی و در کنار دوربین ها تعبیه شده است. ضمن اینکه، طراحی هوشمندانه فلش LED دوگانه، میان دوربین و اسکنر اثر انگشت، سبب لمس کمتر دست با لنز دوربین می شود.

نمایشگر Inifinity با حاشیه ی بسیار اندک، که پیش از این در سری اس 8 مشاهده کردیم، در گلکسی نوت 8 نیز استفاده شده است. این نمایشگر دارای اندازه 6.3 اینچی است. از این رو بیشتر به یک فبلت شبیه است.
لبه های خمیده و رزولشن 2960×1440 با تراکم تصویر 522 پیکسلی در این دستگاه بهره گیری شده که دارای قابلیت همیشه روشن است.
پنل این نمایشگر از فناوری سوپر آمولد بهره مند می باشد که از نسبت تصویر 18.5:9 برخوردار است. و به دلیل حاشیه اندک در مقایسه با اندازه ی دستگاه، نسبت 83 درصدی دارد.
سامسونگ با گنجاندن قابلیت اج پنل و یا edge to edge، بیشترین استفاده را از نمایشگر خود فراهم کرده و علاوه بر فرمان های حرکتی، از فرمان صوتی دستور می گیرد.
این دستگاه از چیپست اکسینوس 8895 هشت هسته ای بهره مند می باشد که 4 هسته ی آن، اکسینوس M2 با فرکانس 2.3 گیگاهرتتز و 4 هسته ی دیگر آن cortex A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز است که البته در چین و آمریکا این پردازنده اسنپدراگن 835 کوالکوم است.
گفتنی است پردازنده ی گرافیکی این دستگاه، Mali-G71 MP20 با رم 6 گیگ می باشد. به این ترتیب در پردازش بازی های گرافیکی و یا برنامه های سنگین، شاهد هیچ لغزش و تاخیر در اجرا نخواهیم بود.

گلکسی نوت 8 سامسونگ با قلم هوشمند و دوربین دوگانه معرفی شد.

گلکسی نوت 8 سامسونگ با قلم هوشمند و دوربین دوگانه معرفی شد.

حافظه ذخیره سازی در این دستگاه، 64، 128 و 256 می باشد که در صورت نیاز می توان آن را از طریق کارت های حافظه خارجی Micro SD آن را تا 2 ترا بایت ارتقا داد.

از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه، قلم هوشمند آن و یا Smart Pen می باشد. ضخامت قلم این 0.7 میلی متر است که قابلیت تشخیص میزان فشار وارد بر نمایشگر را دارد و می توان به کمک آن نوت برداری نمود و از صفحه نمایش در اندازه های متفاوت عکسبرداری کرد. با این قلم هوشمند می توان تصاویر متحرک ساخت و 71 زبان دنیا ترجمه کرد.

از دیگر قابلیت های گلکسی نوت 8 ، قابلیت نوت برداری بر روی نمایشگر همیشه روشن می باشد که به سرعت انجام پذیر است.

ظرفیت این باتری به دلیل سابقه ی انفجار، دارای حجمی کمتر و تنها 3300 میلی آمپر ساعتی است.

با وجود اندروید اوریو، این دستگاه از سیستم عامل اندروید 7 نوقا بهره مند است و رابط کاربری Samsung Experience در آن ایفای نقش می کند.

پیش سفارش این دستگاه در فردای روز رونمایی انجام می شود اما عرضه ی رسمی این دستگاه در بازار در سه هفته ی آینده در نظر گرفته شده است. این محصول دو رنگ مشکی و خاکستری ارکیده عرضه خواهد شد اما متاسفانه هنوز خبری از قیمت این دستگاه به طور دقیق منتشر نشده است.

ویترینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *