خانه تکنولوژی گوشه‌های گِرد صفحه نمایش ال جی G6 چه فایده ایی دارن

گوشه‌های گِرد صفحه نمایش ال جی G6 چه فایده ایی دارن

0

ال جی امسال با تمام قوا در کنگره جهانی موبایل 2017 ظاهر شد، ال جی G6 با یک صفحه نمایش با فرمت 18:9 به جای نسبت همیشگی 16:9 ارائه شد. این یعنی صفحه نمایش ال جی G66 با سایر رقبای بازار تفاوت دارد.

نسبت 18:9 در صفحه نمایش ال جی G6 به چه معنا است؟

ایده ال جی برای ارائه چنین صفحه نمایشی کاملا مشخص است، ال جی اسمارتفونی را به بازار عرضه کرده است که از نظر صفحه نمایش قدرتمندتر است.

صفحه نمایش ال جی G6

در حال حاضر یوتیوب از همان نسبت قبلی 16:9 برای ویدئوهای خود استفاده می‌کند اما Netflix و آمازون از این فرمت پشتیبانی می‌کنند. کاربران ال جی G6 برای استفاده از این ویژگی باید App scaling را فعال کنند که در تصویر زیر نشان داده شده است.

هر بار که شما از اپلیکیشنی که از نسبت 18:9 پشتیبانی می‌کند استفاده کنید آیکونی بر روی صفحه نمایش به نمایش درمی‌‍‌آید که به شما می‌گوید سرویس FullVision قابل استفاده است.

صفحه نمایش ال جی G6

با وجود استاندارد معمول بازار که نسبت 16:9 است، صاحبان ال جی G6 فقط قادر به استفاده از اپلیکیشن‌هایی خواهند بود که از این ویژگی پشتیبانی کنند.

استفاده از نسبت 18:9 در صفحه نمایش ال جی G6 به معنای بهره بردن از مزایایی همچون نمایش بهتر ویدئوها بر روی صفحه نمایش به هنگام استفاده از دوربین و اپلیکیشن‌ها است.

وقتی از دوربین استفاده می‌کنید یک حالت مربعی (Square mode) امکان استفاده از نصف صفحه نمایش برای مشاهده عکس‌های گرفته شده و بصورت همزمان با استفاده از نصف دیگر برای پیش نمایش عکس‌ها و ویدئوها وجود خواهد داشت.

صفحه نمایش ال جی G6

به خاطر داشته باشید که استاندارد 18:9 در زمینه‌های دیگر از جمله فیلمبرداری نیز استفاده می‌شود. این یعنی این مقیاس بالاخره به عنوان یک استاندارد در بازار مورد استفاده قرار خواهد گرفت و ال جی سردمدار این تحول خواهد بود.

ال جی تنها تولیدکننده‌ای نیست که چنین گزینه‌ای ارائه می‌دهد، سامسونگ نیز قصد دارد در گلکسی S8 مقیاس جدید 17:99 را ارائه کند که واقعا عجیب و غریب است.

چرا در ال جی G6 از گوشه‌های گِرد استفاده شده است؟

استفاده از نسبت 18:9 در ال جی G6 هیچ ربطی به گوشه‌های گِرد آن ندارد اما به گفته Ian Hwang طراح سری G ال جی، این تصمیم برای محافظت از گوشی به هنگام افتادن بر روی زمین گرفته شده است.

بنابراین اگر گوشه‌ها خمیده باشند تاثیر ضربه کمتر خواهد بود و امکان شکستن شیشه صفحه نمایش هم کمتر خواهد شد.

صفحه نمایش ال جی G6

مزیت دیگر گوشه‌های گِرد صفحه نمایش، امکان گرفتن بهتر آن در دست نسبت به صفحه نمایش‌هایی با طراحی لبه دوگانه است، بنابراین تجربه مشابهی در تماشای ویدئو خواهید داشت و گوشی هم بهتر در دست شما جای خواهد گرفت.

شما چه فکر می‌کنید آیا گوشه‌های گِرد بر روی ال جی G6 انتخاب خوبی بوده است؟ آیا این گوشه‌های گِرد از ضربه دیدن صفحه نمایش گوشی به هنگام سقوط جلوگیری خواهند کرد؟

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *