شایعاتی شنیده که گوگل قصد دارد در کنفرانس خبری Google I/O امسال، اپلیکیشن شبکه اجتماعی جدیدی را معرفی کند؛ برنامه‌ای که از دو اپلیکیشن Allo  و Duo بهتر باشد و توانایی هماهنگی با دیگر برناهم‌های گوگل را هم داشته باشد. کاربران در این اپلیکیشن جدید، می‌توانند گرو‌ه‌هایی را بسازند تا عکس‌های خودشان را ادیت کنند و به اشتراک بگذارند.

دو برنامه‌ Allo و Duo، در کنفرانس Google I/O سال گذشته معرفی شدند. گوگل برای رقابت با FaceTime اپل، Duo را معرفی کرد؛ برنامه‌ای که با وجود کیفیت چت تصویری پایین، سرعت خوبی داشت. این برنامه برای چت تصویری سریع اما با کیفیت پایین، طراحی شده است.

اپلیکیشن جدیدی که گوگل می‌خواهد معرفی کند، به برنامه‌ی Path شباهت دارد. بعد از آن‌که برنامه‌ی Path محبوبیت خودش را تا حدی از دست داد، گوگل این اپلیکیشن را در سال ۲۰۱۵ فروخت. به نظر می‌رسد که گوگل، نتوانسته در زمینه‌ی اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی موفق عمل کند.

شاید این شرکت نتواند با معرفی برنامه‌های Allo و Duo و هماهنگی با برنامه‌هایی مثل Google Maps و یوتیوب، بازهم موفقیت چشم‌گیری را به ثبت برساند. چراکه رقابت تنگاتنگی میان برنامه‌هایی مثل فیسبوک و اسنپ‌چت وجود دارد. اپل هم با معرفی برنامه‌ی جدید Clips در زمینه‌ی ادیت ویدیو وارد شده تا کاربران بتوانند ویدیوهای ادیت شده خودشان را در برنامه‌ی پیام‌رسان iMessage و شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و فیسبوک، به اشتراک بگذارند.

برای مطمئن شدن از تصمیم گوگل برای معرفی اپلیکیشن شبکه اجتماعی جدید، باید تا برگزاری مراسم Google I/O منتظر بمانیم. این کنفرانس از ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت ماه، برپا می‌شود.

دیجی‌کالا‌مگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *