زمانی که آمازون اکو به بازار عرضه گشت از چندین لحاظ سورپرایزی در زمینه فناوری محسوب می‌شد. یک بلندگوی هوشمند با یک دستیار مجازی چیزی نبود که همگان انتظار آن را داشته باشند. در ضمن، سادگی استفاده از اکو (Echo) و الکسا باعث محبوبیت این دستگاه در بین مردم شد و از رقبای مشابه خود در این زمینه پیشی گرفت.

یکی از رقبای جدی این دستگاه گوگل هوم (Google Home) بوده که باتوجه به نامش، ساخته کمپانی گوگل است. اگر برای خرید بین دو محصول گوگل هوم و آمازون اکو نیازمند اطلاعات بیشتری هستید، مقاله زیر می‌تواند به شما اطلاعات خوبی در این زمینه ارائه دهد، پس با آی‌تی‌رسان همراه شوید.

در مطالعه اخیر 360i بر روی هر دو دستگاه، مشخص شد که گوگل هوم 6 برابر دقیق‌تر از آمازون اکو سوالات شما را پاسخ می‌دهد. این تفاوت فاحش در مورد شنیدن صدای شما و دریافت اصوات مختلف نیست. منظور از دقیق‌تر بودن این است که گوگل هوم در تشخیص سوال موردنظر شما و نتیجه‌ای که شما از سوال خود دریافت می‌کنید، 6 برابر دقیق‌تر از آمازون اکو است.

گوگل هوم

همان‌طور که می‌دانید شهرت اصلی کمپانی گوگل به‌دلیل موتور جستجوگر قدرتمندش بوده و ارائه چنین محصولی از طرف این شرکت بسیار عجیب به‌نظر می‌رسد. بااین‌حال، AdWeek در مقاله‌ای نوشته است که محصولات تولیدشده توسط الکسا تا سال 2020 درآمدی 10 میلیارد دلاری برای این کمپانی به ارمغان خواهد آورد.

بااین‌‌حال، ما معتقدیم که ویژگی جستجو یکی از مهم‌ترین خصوصیاتی بوده که خریدار در پی آن است. برای مثال، بعضی از افراد به‌دنبال عامل کیفیت صدای یک بلندگو هستند (این ویژگی یکی از افتخارات اپل است که در محصول خود، HomePod، به‌حداعلای خود رسیده است) و برای برخی دیگر طراحی، قیمت و اندازه مهم است. اگر به‌دنبال یک بلندگوی هوشمند هستید تا جستجوی قوی داشته باشید، گوگل هوم می‌تواند برای شما یک محصول مناسب باشد.

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *