آیا می خواهید مردم 14 دلار برای سالاد پرداخت کنند؟ برندی بساز که آنها را وسوسه کند.

ساخت برندی که مردم آن را دوست داشته باشند سخت است. اما چگونه می شود برندی ساخت که مردم را وسوسه کند؟ این همان چیزی است که بنیان گذاران چندین کسب و کار نو با دنبال کنندگانی از فرقه های مختلف در روز چهارشنبه در فستیوال نوآوری شرکت ها درباره آن به مذاکره پرداختند. در میان آنها تریستان واکر، بنیان گذار برند مراقبت از مو و سلامتی با نام “واکر و کمپانی” ؛ جین روبیو،  بنیان گذار لاگیج میکر اوی “چمدان را دور ببر”؛  امیلی وایس بنیان گذار برند زیبایی گلاسیر؛ و نیکولاس جمت یکی از بنیان گذاران رستوران سالاد زنجیره ای سوییت گرین؛ حضور داشتند.

در اینجا بهترین توصیه های آنان برای کارآفرینان در مورد چگونگی ایجاد برندی برای تمامی فرقه ها و افراد بیان شده است.

  1. شفاف باشید.

یک دهه پیش که سوییت گرین راه اندازی شد، هنوز آماده کردن لیستی از منابع مواد استفاده شده در غذاها برای رستوران ها عادی و معمول نبود. این شرکت تصمیم گرفت برای ایجاد شفافیت کامل این اطلاعات را به منوی خود اضافه کند. جمت می گوید در آن زمان این کار دیوانگی به حساب می آید اما شما باید مشتری را به جایی که می رود بیشتر ترغیب کنید. حدود پنج سال پیش این شرکت رستوران های خود را دوباره طراحی کرد تا ویژگی آشپزخانه ی باز و در معرض دید را به آن اضافه کند. به این ترتیب مشتری می تواند مراحل آماده شدن غذا را تماشا کند که جمت می گوید این ویژگی اعتماد مشتری را درباره  شرکت شما می سازد. جمت می گوید : اگر امروز شما در این فضا هستید و نمی توانید به مشتری نشان دهید که غذایشان از کجا می آید ممکن است اعتماد آن ها را از دست بدهید.

  1. مشتریان خود را با زمینه ایجاد کنید.

روبیو می گوید : نقل قول ها و روایات از شرکت شما مهم است ولی همیشه کافی نیست. شما باید همچنین در اطراف خود روایتی از اینکه چگونه محصولاتتان مناسب زندگی مشتریان است ایجاد کنید.

روبیو می گوید هنگامی که او شروع به کار کرد تعداد اندکی از شرکت های ساخت چمدان تمام تجارب سفر را با برند خود ترکیب کردند. او می گوید همه در مورد مواد سازنده و زیپ آن صحبت می کردند و هیچ کس به این اشاره نکرد که مسافرت برای ما یک چیز طبیعی بود تا در آن روایاتی در مورد محصولمان ایجاد کنیم.

وبسایت شرکت راهنمایی هایی برای مسافرت پیشنهاد می دهد و مقصد های مورد علاقه را برجسته می کند. این شرکت فقط اولین شماره مجله چاپی سفر خود را راه اندازی کرده که مکان ها را جستجو کرده و چگونگی حرکت شرکت در سفر را تفحص می کند. روبیو می گوید که گاهی اوقات مشتریان به مراکز خدمات به مشتریان مراجعه می کنند و از کارکنان برای راهنمایی های مسافرتی یا سوالات مربوط به مقصد خاص مانند اینکه ازچه رستوران ها و یا مراکز خاص در شهرهای خاص بازدید کنند کمک می گیرند. او می گوید این باعث شد متوجه شویم کاری را که ما انجام می دادیم توسط مشتری ترویج یافته است. وقتی که مردم درباره ایجاد برند سبک زندگی صحبت می کنند من فکر می کنم درباره ایجاد نقل ها و داستان هایی در مورد برند و محصولاتشان صحبت می کنند.

  1. قابل اعتماد باش

ایجاد یک فرهنگ در اطراف برند شما اهمیت بالایی دارد، اما لازم است که معتبر نیز باشد. والکر میگوید بسیاری از افراد معروف در شرف حمایت مالی از برند بوده اند اما این شرکت همکاری خود را به افرادی مانند رپر امریکایی “ناس” که درباره استفاده از محصول اشتیاق دارند محدود کرده است. او می گوید ما سعی می کنیم تا حد امکان قابل اعتماد باشیم  باید در حیطه فرهنگ برند شما باورپذیری وجود داشته باشد.

از طرف دیگر “گلاسیر” همکاری هیچ سلبریتی و آدم معروفی را انتخاب نمی کند و به جای آن برروی  ویژگی هایی که مشتری را به اشتراک گذاری برند در رسانه های اجتماعی ترغیب می کند تمرکز میکند. این استات آپ ها موارد قابل دانلود مانند تصاویر پس زمینه آیفون را در سایت خود ارائه میدهند و بسته بندی برند آنقدر خوب است که کاربران اغلب می خواهند پس از خرید از آن عکس گرفته و در اینستاگرام به اشتراک گذارند.  فلیس می گوید: در موارد مشابه یک فرد معمول بیش از ده نفر مانند کاداشیان معروف ارزش دارد.

تانی کال

برگرفته از Inc

ایران استارت آپ

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *