در مقایسه با بهترین و قدیمی ترین شرکت مخابراتی هند Airtel که ۲۶۰ میلیون مشترک و شرکت Vodafone که دومین شرکت مخابراتی بزرگ هند است, شرکت Reliance Jio  اکنون توانسته از شرکت BNSL که در اواخر سال پیش نزدیک به ۹۰ میلیون کاربر داشت پیشی بگیرد.

Ambani از مسئولین ارتباطات در هند می گوید که باید از شرکت Reliance Jio بابت رتبه ی هند در مصرف داده ی اینترنتی با گوشی همراه که از ۱۵۰ به رتبه ی اول در جهان رسیده تشکر کرد. مشترکین این شرکت اکنون در حال مصرف ۱ میلیارد گیگابایت در ماه هستند که هیچ شرکت یا سرویس مربوط به تکنولوژی نتوانسته است با این سرعت رشد کند.

اما همه چیز در حال تغییر است گرچه تماس های تصویری همچنان رایگان خواهد بود اما بسته (ویزه سال نو یا خوش آمد به سال جدید) در پایان ماه آینده منقضی خواهد شد و تمام خدمات رایگان داده ای تمام خواهد شد.

از اوایل آوریل تمام مشترکین جدید به همراه ۱۰۰ میلیون مشترکی که قبلا از این شرکت استفاده میکردند مجبورند تا برای تمام مصارف داده ای اینترنتی به جز تماس های تصویری هزینه پرداخت کنند.

Ambani همچنین ادامه می دهد که این شرکت نه تنها بهترین پیشنهاد را در مقایسه با دیگر شرکت ها در اختیار میگذارد بلکه بیست درصد داده ی بیشتر را با همان قیمت عرضه میکند. وی اضافه کرد که هرکس که پیش از اول آوریل به این شرکت بپیوندد شامل طرح عضویت درجه یک خواهد شد.

مشترکینی که در عضویت این طرح درآیند قادر خواهند بود تا از طرح (پیشنهاد سال جدید) برای ۱۲ ماه آتی با ۳۳ روپیه در ماه لذت ببرند. بخشی از این طرح که در دسامبر گذشته اعلام شد شامل روزانه یک گیگابایت اینترنت رایگان به همراه دسترسی به اپلیکیشن های ویژه ی این شرکت میباشد.

علیرغم تمام صحبت های گفته شده, متقاعد کردن مشترکین برای ادامه ی استفاده از این شبکه برای این شرکت کار آسانی نخواهد بود. طبق بررسی های چند ماه اخیر پس از حذف طرح رایگان این شرکت شدیدا در صدد جذب دوباره ی مشترکین خود میباشد.

Faisal Kawoosa کارشناس رسانه ی سایبری اعلام کرد: این شرکت میدانست درست از لحظه ای خدمات رایگان را حذف کند در آمد بالقوه این شرکت کاهش پیدا میکند. وی معتقد است که پس از حذف خدمات رایگان, هند شاهد بازی منصفانه ای بین شرکت های مخابراتی خواهد بود.

و حالا زمانی است که صحت گفته های این شرکت که از لحاظ کیفیت دچار مشکل شده آشکار میگردد چرا که کاربرها شکایاتی اعم از عدم توانایی برقراری تماس با مشترکین دیگر اپراتورها و کاهش سرعت اینترنت داشته اند. حالا باید دید چقدر از ۱۰۰ میلیون کاربران این شرکت پس از حذف خدمات رایگان به استفاده از آن ادامه خواهند داد.

نت نوشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *