آغاز ﻓﯿﻠﻢبرداری سریال War of the Worlds

طبق تازه ترین گزارش های منتشر شده، ﻓﯿﻠﻢبرداری سریال علمی-تخیلی War of the Worlds اکنون در شهر ﻟﯿﻮﺭﭘﻮﻝ آغاز شده است، یک اقتباس از کتابی کلاسیک به همین نام نوشته ﺍﭺ. ﺟﯽ. ﻭﻟﺰ توسط ﭘﯿﺘﺮ ﻫﺎﺭﻧﺲ (Wallander و Jonathan Strange and Mr Norrell).

رمان The War of the Worlds یک اثر ادبی کلاسیک است، اولین رمان علمی-تخیلی که واقعا با ایده تهاجم بیگانه سر و کار دارد. این کتاب در سال ۱۸۹۸ چاپ شد؛ ﺍﯾﻦ ﺭﻣﺎﻥ خواندنی ﺷﺮﺡ ﺗﺠﺮﺑﯿﺎﺕ ﯾﮏ ﺭﺍﻭﯼ ﮔﻤﻨﺎﻡ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺣﻮﻣﻪ ﺷﻬﺮ ﻟﻨﺪﻥ ﺷﺎﻫﺪ ﻫﺠﻮﻡ ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺕ ﺑﯿﮕﺎﻧﻪﺍﯼ ﺍﺯ ﻣﺮﯾﺦ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺟﻨﮓ ﺩﻧﯿﺎﻫﺎ، ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﺭﻣﺎﻥﻫﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺳﺘﯿﺰ ﺑﯿﻦ ﻧﮋﺍﺩ ﺑﺸﺮ ﻭ ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺕ ﻣﺎﻭﺭﺍﯾﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﺼﻮﯾﺮ ﻣﯽﮐﺸﺪ. ﺑﺎ ﺍﻟﻬﺎﻡ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺭﻣﺎﻥ، ﮐﺘﺐ ﻣﺼﻮﺭ، ﻣﺠﻤﻮﻋﻪﻫﺎﯼ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻧﯽ ﻭ ﻓﯿﻠﻢﻫﺎﯼ ﺳﯿﻨﻤﺎﯾﯽ ﻧﯿﺰ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.

طبق اعلام BBC One و Mammoth Productions تولید تازه ترین اقتباس آغاز شده است. وقایع این سریال سه قسمتی در ﺩﻭﺭﻩ ﺍﺩﻭﺍﺭﺩﯾﺎﻥ انگلیس به وقوع می پیوندد، و در آن با جورج (با بازی Rafe Spall) و همکار او امی (Eleanor Tomlinson) همراه می شویم که در تلاش برای مقابله با تعصبات اجتماعی و ساختن یک زندگی خوب برای خودشان هستند. زندگی این زوج وقتی که گذر مهاجمین بیگانه به بریتانیا می خورد، زیر و رو می شود. ﺍﻟﻨﻮﺭ ﺗﺎﻣﻠﯿﻨﺴﻮﻥ (Poldark و Loving Vincent)، ﺭﯾﻒ ﺍﺳﭙﺎﻝ (Jurassic World: Fallen Kingdom و The Big Short) دو ستاره اصلی سریال هستند، ﺭﺍﺑﺮﺕ ﮐﺎﺭﻻﯾﻞ (T2:Trainspotting و Once Upon A Time) و ﺭﻭﭘﺮﺕ ﮔﺮﺍﻭﺱ (Swimming with Men و Sherlock) دو ستاره دیگر سریال انـد. در کنار این اطلاعات، BBC اولین تصویر از این مجموعه تلویزیونی را هم منتشر کـرد.

سریال War of the Worlds توسط ﮐﺮﯾﮓ ﻭﯾﻮﯾﺮﻭﺱ (And Then There Were None و Rillington Place) کارگردانی می شود و Betsan Morris Evans ﺗﻬﯿﻪﮐﻨﻨﺪﻩ آن خواهد بود. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم در گذشته هم از این رمان عناوین اقتباسی ساخته شده اما همه آنها سناریو را بازنویسی کردند تا داستان امروزی شود، در عوض این سریال تلاش کرده تا همه چیز مانند خود کتاب و بدون تغییر باشد. کلید موفقیت هر اقتباسی این است که کاری تازه و دست اول انجام دهد، حال در تازه ترین تلاش هم سازندگان تلاش می کنند تا به ریشه های داستان بازگردند.

نتیجه مطلب اینکه؛ ما قرار است با یک سریال علمی-تخیلی فوق العاده تماشایی همراه شویم. منتظر انتشار اطلاعات بیشتر در رابطه با سریال The War of the Worlds باشید، از جمله تاریخ شروع پخش.

تانی کال

مغناطیس نیوز

  • ساخت مجموعه تلویزیونی War of the Worlds توسط BBC

    شبکه‌ی BBC اخیرا اعلام کرد که ساخت تعدادی برنامه‌ی تلویزیونی را در دستور کار خود قرار داده…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *