بازگویی سرگذشت استر و خشایارشا در سریال Star of Persia

«موریس اس. لوی» از کمپانی «مگا فیلمز» امتیاز تولید سریال بر اساس رمان حماسی و تاریخی «ستاره پارس» (Star of Persia) نوشته «آیلین اسمیت» را خریداری کرد. «ساموئل فرانکو» و «ایوان کیلگور» نویسندگان فیلمنامه این پروژه بر اساس رمان و پژوهش‌های تاریخی خود خواهند بود.

«ستاره پارس» از «کتاب استر» عهد عتیق الهام گرفته شده و سرگذشت دختر روستایی دلیری به نام استر را روایت می‌کند که توسط خشایارشا هخامنشی به بردگی گرفته شد و به حرمسرای او راه پیدا کرد. استر در کاخ می‌کوشد احترام زنان دیگر را به دست آورد و در عین حال مدافع حقوقشان باشد. او همخوابه محبوب شاه می‌شود و کشف می‌کند که نقشه‌هایی برای کنار زدن خشایارشا در حال اجرا شدن است. همزمان با پیروزی پرهزینه شاه برابر اسپارت‌ها در «نبرد ترموپیل» (وقایع فیلم «۳۰۰» زک اسنایدر)، استر باید تصمیم بگیرد که آیا توطئه نزدیکان شاه را نقش بر آب کند، یا به فروپاشی امپراطوری‌اش مساعدت برساند.

لوی و فرانکو با انتشار بیانیه‌ای می‌گویند: «هیجان‌زده‌ایم و باور داریم که داستان استر و خشایارشا در مورد عشق، جنگ، خیانت و انتقام پر از دسیسه‌های درباری است و باید خوشایند هواداران «۳۰۰»، «بازی تاج‌وتخت» و اثر کلاسیک «ده فرمان» باشد.»

فرانکو و لوی مینی‌سریال «سقوط خاندان فیفا» (The Fall of the House of FIFA) را به شبکه‌های FX و سریالی در مورد خانواده کندی را به شبکه پیکاک فروخته‌اند. اسمیت در مقام تهیه‌کننده مستند «فریب‌خورده و ربوده‌شده» (Seduced and Abandoned) را در اچ‌بی‌او داشته است.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *