جشنواره فیلم فجر؛ معرفی فیلم ماهورا

یکی دیگر از فیلم‌هایی که در بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، فیلم ماهورا ساخته حمید زرگرنژاد است که تولید آن در تاریخ ۲۱ آذر ماه ۱۳۹۵ در جریان مراسمی در حضور مسئولان فرهنگی و ارشاد کلید خورد. ماهورا، پس از فیلم «پایان خدمت» دومین فیلم حمید زرگرنژاد در نقش کارگردانی است. فیلم ماهورا با اینکه روایت‌گر جنگ است ولی جنگ، به‌عنوان المانی فرعی در فیلم قرار دارد و شاهد داستانی واقعی و عاشقانه هستیم. ماهورا جزو آن دسته از فیلم‌های جشنواره فیلم فجر است که نگاه زیادی از مخاطبان را به خود جلب کرده و انتظارات از آن بالا است. از آن‌جایی که مسئولان برای فیلمنامه و داستان فیلم چهار سال زحمت کشیده و از یک داستان واقعی استفاده کرده‌اند، می‌توان انتظار داشت که ماهورا به یک اثر عاشقانه دلچسب تبدیل شود. نکته‌ی جالب فیلم ماهورا، این است که قرار بود در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر یعنی سال گذشته اکران شود ولی مسئولین فیلم تصمیم گرفتند آن را در جشنواره امسال شرکت دهند.

در ادامه می‌توانید خلاصه‌ای از داستان که در دو حال مختلف از سوی سازنده و عوامل گفته شده در زومجی مطالعه کنید.

در روستایی مرزی زیباترین دختر به عنوان عروس هور انتخاب می شود تا یک روز در هفته خود را به آب بسپارد و هور بارور شده و قهرش نگیرد، امین معروف به سمور؛ قاچاقچی ایرانی عروس هور به نام ماهور را می‌دزد.

در زندگی تو زنی است با چشمانی شکوهمند که لبانش خوشه انگور و لبخندش موسیقی و گل، اما هرکس بخواهد به او نزدیک شود ناپدید می‌شود.

بازیگران:

ساعد سهیلی، میترا حجار، بهاره کیان افشار، کامران تفتی، احمد کاوری، محسن افشانی، مهدی صبایی، مونا فرجاد، مالک سراج، یوسف مرادیان و داریوش ارجمند

عوامل فیلم:

کارگردان، نویسنده: حمید زرگرنژاد/ تهیه‌کننده: علیرضا جلالی, حمید آخوندی/ مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری/ تدوین: كاوه ايماني، مژده قاجاريه/ طراح چهره‌پردازی: شهرام خلج/ مدیر تولید و برنامه‌‌ریزی: محمد عفراوی/ طراح صحنه: بهزاد آدینه/ طراح لباس: سارا خالدی/ منشی صحنه: مرضیه آذری/ موسیقی: ستاراورکی/ جلوه‌های ویژه میدانی: حمید رسولیان/ جلوه‌های وىژه بصری: سینا قویدل/ صدابردار: حسين بشاش/ صداگذار: آرش قاسمی/ مدیر تدارکات: فرامرز رضایی/ استوری‌بورد آرتیست: محمد فلاحت‌دار/ مشاور رسانه‌ای: لیلا افشار/ عکاس: امير اماملي، مهدیه لطیفی


تانی کال

زومجی

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *