جنگ ستارگان: آخرین جدای برای اسکار رقابت می‌کند

شرکت والت دیزنی فیلم Star Wars: The Last Jedi را به صفحه‌ی For Your Consideration (نظرسنجی) خود اضافه کرده تا نشان دهد فیلم موفق لوکاس‌فیلم در تمامی زمینه‌ها مورد توجه است.

اوایل این فصل از جوایز، سری هشتم جنگ ستارگان از بخش نامزدی جوایز، بررسی هئیت بین‌المللی، موسسه فیلم آمریکایی و سایر بخش‌ها جا ماند‌. اگرچه این ربطی به کیفیت فیلم ندارد اما تا شنبه گذشته، نهم دسامبر، از نگاه منتقدین نیز دور ماند. در نتیجه این فیلم تاکنون چندین ضرب‌العجل را پشت سر گذاشته است.

حالا داستان درباره این فیلم تغییر کرده است‌. واکنشات اولیه بعد از نمایش ابتدایی The Last Jedi به شدت مثبت بودند و نویسنده و کارگردان فیلم، ریان جانسون (Rian Johnson) به شدت مورد ستایش و قدردانی قرار گرفت. این تضمین می‌کند که سری جدید جنگ ستارگان هنگام اکران در ۱۵ دسامبر، افتتاحیه‌ی پایان هفته‌ نجومی در باکس آفیس داشته باشد‌ اما هنوز تکلیف جوایز این فیلم مشخص نمی‌باشد. استودیوی فیلم قطعا کمپین بزرگی در این مورد به راه انداخته است.

سایت Guild Awards 2017 شرکت دیزنی آپدیت شده و نام جنگ ستارگان ۸ را در فهرست نظرسنجی خود قرار داده تا کاربرانش به این فیلم در زمینه‌های مختلف رای دهند‌ البته این بخش‌ها شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه و همچنین بازیگران می‌باشند. دیزی رایدلی (Daisy Ridley) در بخش بهترین بازیگر زن در حال رقابت است درحالی‌که مارک همیل ( Mark Hamill) تنها بازیگری است که بعنوان بهترین بازیگر مرد نامش دیده می‌شود. بدون شک دیزنی به دنبال امتیاز در زمینه‌های تکنیکی مانند جلوه‌های ویژه، طراحی تولید، میکس و ویرایش صدا و فیلمبرداری نیز می‌باشد. فیلم‌های بزرگی که بودجه‌های کلان دارند مانند جنگ ستارگان، مختص این نوع نامزدی‌ها هستند و The Last Jedi باید در بخش‌های مختلف عملکرد خوبی داشته باشد.

Luke Skywalker in Star Wars: The Last Jedi Wallpaper

شایان ذکر است که این عمل تجاری استانداردی در صنعت فیلم‌سازی است. هر فیلم اصلی این استودیو وارد کمپین جوایز می‌شود‌. دیزنی همچنین می‌خواهد فیلم‌های موفق مارول مانند نگهبانان کهکشان ۲ و ثور: رگناروک را که از شانس‌های اسکار به شمار می‌آیند، وارد این چرخه کند. این بدین معنی نیست که The Last Jedi اسب پیش روی مسابقه است. آکادمی اسکار که از سال ۲۰۰۹ دایره‌ی بهترین فیلم‌ها را بازتر کرده، فیلم‌های علمی تخیلی زیادی مانند Avatar, Inception, Her, Mad: Max Fury Road را برگزیده و این احتمال برای جنگ ستارگان ۸ نیز وجود دارد. فیلم Shape Of Water (شکل آب) ساخته‌ی گیلرمو دل تورو (Guillermo Del Toro) نیز یکی از نامزدهای بخشی با نام “نامزدهای فیلم ژانر یادبود” امسال است، هرچند دو یا چند فیلم دیگر نیز در این میان خواهند بود.

چیزی که خیلی برای طرفداران جنگ ستارگان مهم است این می‌باشد که The Last Jedi فصل احساسی از مجموعه Skywalker است اما دیدن کهکشان از فاصله‌ی خیلی دور بسیار جذاب است و همانطور که قبلا جی. جی. ابرامز (J. J. Abrams) قبلا گفته، عملکرد مارک همیل در نقش لوک مستحق جایزه است.

تانی کال

برگرفته از Screenrant

سینماگیمفا

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *